¿Euh 7-Euro-Mercado em Benzin?
V roku 2019 bolo v Nemecku zaregistrovaných približne 3,6 milióna nových áut; v roku 2020 ich bude v dôsledku pandémie koronavírusu výrazne menej. Od roku 2025, keď v celej EÚ vstúpi do platnosti nová emisná norma Euro 7, ich bude pravdepodobne oveľa menej – pretože mnohé zo súčasných modelov ich nebudú mať vôbec. Pretože Európska komisia na čele s Ursulou von der Leyen plánuje pri zavádzaní ďalšej normy Euro doteraz najprísnejšie normy pre škodlivé emisie Senzor debit aer Denso.
Prísne normy pre flotilové emisie CO2 boli dlho objasnením, teraz sa diskutuje o znečisťujúcich látkach ako NOx (oxidy dusíka), ktoré už viedli k zákazu jazdy v mnohých európskych mestách. V mene EÚ sa diskutuje o 66-stranovej štúdii odborníkov z celej Európy („Poradná skupina pre normy emisií vozidiel“), ku ktorej dospela. Tu sú niektoré z hlavných referenčných bodov:
• V budúcnosti musia byť nové autá schopné vypúšťať maximálne 30 mg NOx na km av ďalšom scenári dokonca až 10 mg/km. Doterajšie prípustné hodnoty boli 60 mg pre benzínové motory, 80 mg pre dieselové motory. Oxid uhoľnatý by sa mal znížiť z 1000/500 mg na 300, respektíve 100 mg.
• Testovací postup RDE, ktorý využíva mobilné zariadenie na meranie dodržiavania limitných hodnôt aj v reálnych jazdných podmienkach (PEMS, Portable Emission Measurement System), by sa mal sprísniť. RDE (Real Driving Emissions) dodržiava určité parametre (priemerná rýchlosť, vonkajšia teplota, nadmorská výška, dojazd minimálne 16 km). Príklad: po studenom štarte, kým sa katalyzátor nezahreje, vypúšťajú autá viac škodlivých emisií ako pri prevádzkovej teplote, a to aj pri jazde na plný plyn. V novom testovacom postupe je povolený plný plyn, teoreticky stále, len vzdialenosť je o 5 km kratšia. V budúcnosti budú musieť autá spĺňať tieto hodnoty pri teplotách od -10 do +40 stupňov Celzia, dokonca aj v nadmorskej výške 1 000 alebo 2 000 metrov nad morom (zatiaľ maximálne 700 m) a s teoretickou „životnosť“ 15 rokov alebo 240 000 najazdených kilometrov (doteraz – 160 000). Pravidlá by sa mali týkať aj strešných boxov, nosičov bicyklov či prívesov.
• Predchádzajúca tolerancia 25 až 30 mg pri meraní PEMS by sa mala vypustiť. Vo všeobecnosti to znamená, že na to, aby auto spoľahlivo 'kleslo' pod 30 mg, musí skutočne vypustiť 0 mg NOx. To by bola výzva pre moderné spaľovacie motory, ktoré ešte nikdy neboli ekologickejšie. Odborníci z brandže hovoria o „vyhlásení vojny“ a virtuálnom konci naftových a benzínových motorov, ak sa Euro 7 stane realitou. „Komisia chce presadiť, aby v praxi v budúcnosti auto nemalo vypúšťať žiadne škodlivé emisie v žiadnej situácii na ceste – či už ide o ťahanie prívesu v horách alebo pri „burácaní“ po meste. To je technicky nemožné a každý to vie,“ kritizovala šéfka VDA (Únie nemeckých výrobcov automobilov) Hildegard Müller. Inžinieri tvrdia, že normy boli nastavené tak, že sa vôbec nedali splniť.
- 2024-12-11 - Minden ittok leggyorsabb G-szätnaa tob mint 1000 LE-vel.
- 2024-11-28 - Dinamikus a outra pessoa: mimo verzie Audi Q5 Sportback
- 2024-11-26 - Ele é um Zug, nach Dakarra fährt
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal em carbono karosszériasötttel em Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Na Volvo, o XC90 ativo eo novo motor
- 2024-11-19 - Zmluva o triede Toyota Offroad pre rok 2024 pred SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tob – um Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia
- 2024-11-18 - Brugte combi Puntos fortes e fracos: Seat León ST
- 2024-11-18 - Do toho Ford Courier: ¡af űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)
- 2024-11-17 - Kombi pre Fiat Grande Panda: je to pixel