100 kilometrov v porovnaní so Subaru Outback
Subaru Outback 2.5i AWD najazdilo v našich rozsiahlych testoch 100 000 km. Ako si viedol odlišný atmosférický boxer motor s plynule meniteľnou automatickou prevodovkou magazin de piese auto online.

S modelom OUTBACK založilo Subaru v roku 1996 celý automobilový segment – segment rustikálnych kombi s pohonom všetkých štyroch kolies. Neskôr nasledovali Volvo V70 Cross Country a Audi A6 allroad. Preto sme boli veľmi nadšení, keď k nám v roku 2022 dorazila šiesta generácia modelu na predĺžený test s dĺžkou 100 000 km.
Kľúč od Subaru bol v redakcii vždy žiadaný – najmä tými, ktorí museli cestovať na dlhé vzdialenosti a neponáhľali sa, keďže trasa aj tak viedla krajinami s rýchlostnými obmedzeniami. Kritika v autoknihe: plynule meniteľná automatická prevodovka CVT, nainštalovaná nielen kvôli priestoru, fungovala bez ťahania, ale stále s citeľným gumovým efektom – pri akcelerácii sa dobre znejúci 2,5-litrový atmosférický motor nadmerne otáča, ale otáčky sa zvyšujú s oneskorením.
Keďže prevodovka drží krátke prevodové pomery príliš dlho, fanúšikovia dynamiky budú mať tiež vysokú spotrebu paliva. To je obzvlášť nepríjemné v režime ťahania prívesu, inak je to pre Outback parádna disciplína. Pomáha radenie na vyšší prevodový stupeň pomocou páčiek na volante.
Druhá kritika: príliš pedantickí asistenti. Citát: „Skutočný orchester výstražných tónov, nehovoriac o tých poučných zásahoch do ovládania!“. Vypnutie je možné iba cez štvorúrovňové menu a mávnutím prsta. Ďalšie kritiky: málo predných odkladacích priehradiek, navigácia nie je najmodernejšia a menu pôsobí trochu nelogicky. Automatické smerovky namiesto uľahčovania mätú.
Dostávame sa k chválam, ktoré prevládajú: priestranný motorový priestor, ktorý uľahčuje prácu v čerpacej stanici, dobrý prehľad, veľké sedadlá a praktický kufor s objemom až 1822 litrov. Odlišný „Japonec“ – na rozdiel od trendu je vyšší ako jeho predchodca – ponúka niektoré skryté kvality, vďaka ktorým je prvou voľbou pre niektoré náročné úlohy. Rozjazd na strmých svahoch bez straty trakcie, bez odlietavajúcich kameňov. Ani po niekoľkých opakovaniach takýchto manévrov sa plynulá prevodovka nezahrieva – tu jednoznačne zapracovali špecialisti so skúsenosťami v teréne.
Strešné tyče s nosnosťou až 100 kg (dynamická) a 318 kg (statická) sú ideálne pre strešné stany. Kolega z poľovníctva pochválil svetlú výšku 213 mm, pohodlný uhol nábehu karosérie a oceľovú ochranu spodku (voliteľná výbava). Na ľahostajné riadenie zo strednej polohy, ktoré od rýchlosti 150 km/h silne stuhne, si treba zvyknúť – rovnako ako na samotné auto. Chceli by sme, aby z tohto dreva bolo vyrezaných viac áut z našich dlhých testov.
Pokračovať na ďalšiu stránku
- 2025-12-26 - Peugeot 406 má 30 rokov.
- 2025-12-25 - BMW 120d: Diesel Kompakt-en Kompaktklasse (TESZT)
- 2025-12-24 - ADAC: Um Dacia é um verdadero Hingucker
- 2025-12-23 - Toto video je k dispozícii automaticky.
- 2025-12-22 - VW T1: Se você estiver em New York onde está o caminho, não perca mais tempo, čomo está na cidade
- 2025-12-20 - Acesso aos service numericos of Mercedes-Benz Trucks
- 2025-12-19 - Mercedes A-Klasse A tem TÜV: um Benz-Modell solid
- 2025-12-18 - BMW Z4: Roadster der Oberklasse
- 2025-12-17 - Ele é um Király? (pre Forma-1-Welt)
- 2025-12-16 - Mercedes Classe R: vozidlo Airbus com boa vzťah custo-benefício











