Alfa Romeo sa blíži ďalej

V neustále sa meniacom sociálnom a priemyselnom prostredí pokračuje globálny rast značky Alfa Romeo – v prvej polovici roka 2025 zaznamenali registrácie značky nárast o 20 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2024, čo potvrdzuje pozitívny trend z hľadiska objemov a konsolidácie trhového podielu. Tento výsledok odráža úspech celej modelovej rady, doplnenej o nový kompaktný model Junior, ktorý bol prijatý s veľkým nadšením a potvrdzuje schopnosť značky Alfa Romeo vyvíjať sa magazin de piese auto online.

Alfa Romeo sa blíži ďalej

Santo Ficcili, generálny riaditeľ spoločnosti Alfa Romeo:

„115. výročie značky Alfa Romeo nie je len príležitosťou na oslavu, ale aj príležitosťou osláviť najautentickejšiu podstatu značky. Prvých šesť mesiacov roka poznačil rovnomerný rast vďaka solídnemu plánovaniu a komplexnej obchodnej ponuke. S viac ako 45 000 objednávkami je Alfa Romeo Junior hlavnou hnacou silou modelového radu, ktorý spolu s modelmi Tonale, Giulia a Stelvio naďalej stelesňuje ducha značky vo svojich príslušných segmentoch. Dôraz sa kladie aj na budúcnosť – čoskoro sa podelíme o novú víziu značky, ktorá je výsledkom vášnivej práce výnimočného tímu. Chceme sa chopiť nových príležitostí a s odhodlaním čeliť výzvam neustále sa meniaceho globálneho trhu. Urobíme to s našimi ľuďmi, s predajnou sieťou a s fanúšikmi značky po celom svete, posilnení jedinečnou identitou a odvážnym prístupom, ktorý bol vždy naším charakteristickým znakom.“

V Európe sa registrácie medziročne zvýšili o 33,3 %, čím sa posilnila prítomnosť značky a zdôraznil jasný rastový trend. Výkon bol poháňaný niekoľkými kľúčovými trhmi vrátane Francúzska s nárastom o 51 %, pričom segment Junior teraz vedie vo svojom segmente; Spojeného kráľovstva s 50 %; Talianska s 35 %; a nakoniec Holandska s exponenciálnym rastom o 200 %.

Alfa Romeo zaznamenala silný rast aj v Južnej Amerike, kde v porovnaní s prvou polovicou roka 2024 vzrástla o 63 %, čo potvrdzuje rastúci záujem o modely značky v regióne s vysokým potenciálom. V Severnej Amerike na druhej strane registrácie klesli v meniacom sa prostredí, ktorému značka čelí so strategickým prístupom a proaktívnou víziou využitia nových rastových príležitostí.

V regióne Blízkeho východu a Afriky (MEA) si Alfa Romeo naďalej posilňuje svoju prítomnosť s 34 % medziročným nárastom registrácií.

V regióne Indie, Ázie a Tichomoria značka naďalej investuje do posilňovania svojej prítomnosti. V júni debutoval model Junior v Japonsku a čoskoro bude uvedený na trh aj v Austrálii. Očakáva sa, že značka bude čoskoro uvedená na trh v Malajzii a na Taiwane, čo bude znamenať novú etapu jej expanzie v regióne. V očakávaní tohto vývoja zaznamenala prvá polovica roka mierny pokles výkonnosti. V Číne zostáva výkonnosť v porovnaní s rokom 2024 stabilná.

Rast značky Alfa Romeo je poháňaný modelom Junior – len za pár mesiacov od jeho uvedenia na trh v 38 krajinách už prekročil 45 000 objednávok, z čoho 17 % pripadá na plne elektrickú konfiguráciu. Junior je k dispozícii vo verziách Elettrica Veloce s výkonom 280 koní, Elettrica 156 koní a Ibrida 145 koní, pričom posledná menovaná je k dispozícii aj v konfigurácii Q4, čo predstavuje najkompletnejší sortiment v tomto segmente a úspešne reinterpretuje ducha značky kompaktným a dostupným spôsobom. Model Tonale naďalej zohráva strategickú úlohu v ponuke Alfa Romeo a zostáva meradlom v kategórii prémiových C-SUV vďaka svojej rovnováhe medzi športovosťou, efektivitou a pokročilými technickými prvkami. Pozitívne výsledky zaznamenali aj modely Giulia a Stelvio, ktoré naďalej stelesňujú podstatu športového ducha Alfy Romeo vo svojich príslušných segmentoch.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Santo Ficcili, generálny riaditeľ spoločnosti Alfa Romeo:

„115