Audi Q7 – um momento raro (Andere Wahl)
Čo Bulharsko napísalo pred 20 rokm piese auto online.

„Poslední budú prví.“ Biblická múdrosť nadobúda zaujímavý zvuk na pozadí gigantického Audi Q7, ktoré sa medzi nemeckými prestížnymi modelmi SUV objavuje ako posledné, no na druhej strane ich všetky prekonáva svojou dĺžkou viac ako 5 m.
Dlho očakávaný model Q7 je prvým „skutočným“ SUV plnej veľkosti od ingolstadtskej značky – čo znie dosť zvláštne, vzhľadom na slávu Audi v oblasti pohonu všetkých kolies. Zvláštne, pretože značka, ktorá je už štvrťstoročie spájaná s legendárnym quattro, s touto premiérou poriadne meškala. Len pre porovnanie – model G sa s emblémom Mercedesu objavil už v roku 1979 a prvá generácia amerického stuttgartského ML uzrela svetlo sveta v roku 1997. Ani BMW nemeškalo a medzitým má tiež dva modely SUV.
Q7 je o celých 34 centimetrov dlhší ako VW Touareg
Je jasné, že kto príde posledný a chce byť prvý, musí určite prísť s niečím originálnejším a lepším ako sú zavedené produkty konkurencie. Na označenie tejto originálnejšej a lepšej veci používa Audi termín „Performance SUV“. Presný obsah tohto konceptu určite súvisí v prvom rade s rozmermi – Q7 je naozaj veľké auto s dĺžkou viac ako 5 (5,09 m), šírkou takmer 2 (1,98 m) a výškou 1,74 metra. Len pre porovnanie uvedieme, že dĺžka zďaleka nie poddimenzovaného Touaregu (na ktorého technickej platforme je založený model SUV od Audi) dosahuje „sotva“ 4,75 metra…
Interiér modelu Q7 je tiež mimoriadne honosný a ponúka tri rady sedadiel s kapacitou až sedem miest. Jednotlivé sedadlá druhého radu je možné individuálne pozdĺžne nastaviť a sklopiť rovnako ako sedadlá posledného radu. Vďaka týmto možnostiam sú tí, ktorí chcú v novom Q7 prepravovať veľké objemy, prakticky bez akýchkoľvek prekážok – maximálna kapacita ingolstadtského SUV dosahuje pôsobivých 2035 litrov a s piatimi obsadenými sedadlami sa do kufra zmestí rovnako pôsobivých 775 litrov. To je tiež viac, ako nájdete u priamych konkurentov nového modelu...
Dôležité otázky týkajúce sa výkonu a ceny zostávajú. Q7 debutuje na trhu v dvoch verziách motorov – s naftovým 3.0 TDI s výkonom 233 koní/500 Nm a benzínovým V8 s objemom 4,2 litra (350 koní/440 Nm). Najmenšie číslo v cenníku pre nemecký trh nájdeme oproti základnej verzii naftovej verzie – suma je 48 900 eur a znamená, že aspoň cenovo je Q7 od začiatku pred Mercedesom triedy M. Otázkou je, či ostatné vlastnosti veľkého Audi stačia na to, aby nováčika dostali na vedúce miesto. Odpoveď dá prvý komplexný test…
- 2025-10-12 - Nach Tod von The Walking Dead a auto-malignidade
- 2025-10-11 - Elektrické spotrebiče Suzuki sú dostupné s etanolom
- 2025-10-09 - Audi S6: 30 rokov s modelom Essence
- 2025-10-08 - Em 24 Tagen den Boxster mit dem Turm erobern!
- 2025-10-07 - Dacia Hipster – elektromobily a elektromobily (VIDEO)
- 2025-10-06 - Koncept Dacia Hipster je elektronické zariadenie.
- 2025-10-05 - Plamen Kamburov dirigiu em 2025 "Aladža Manastir" op.
- 2025-10-04 - Opel Combo Electric: Ihr favorito em Néjlabú
- 2025-10-03 - Em 2015 foundou Unternehmen Leapmotor Heeft Millionen Elektrofahrzeuge vyrobený.
- 2025-10-02 - VW Polo: Je to problém?
