Audi S6: 30 rokov s modelom Essence

V roku 1994 sa Audi rozhodlo ponúknuť pomerne náročnú športovú verziu svojho súčasného modelu A6 s označením S6. Bol dostupný aj vo verziách sedan a kombi, ale priniesol niekoľko výrazných vylepšení. Vonkajšie rozdiely oproti základnej verzii boli nepatrné a obmedzovali sa na dva emblémy na mriežke chladiča a dverách batožinového priestoru. V interiéri malo auto športové sedadlá a kožené čalúnenie a štandardná výbava zahŕňala aj automatickú klimatizáciu, palubný počítač a prémiový audiosystém. Interiér bol dostatočne priestranný, pričom priestor na nohy pre spolujazdca v strede zadného sedadla obmedzoval iba centrálny tunel, potrebný pre systém pohonu 4x4. Pod kapotou sa nachádzal radový 5-valcový motor, identický s pôvodným rallyovým vozidlom Audi S1. Neskôr bol preplňovaný benzínový agregát nahradený 4,2-litrovým atmosférickým motorom V8. Zatiaľ čo 2,2-litrový motor je dostupný iba so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (a 5-stupňovou pre americký trh), motor V8 je štandardne vybavený štvorstupňovou automatickou prevodovkou, pričom 6-stupňová automatická prevodovka je k dispozícii iba ako voliteľná výbava magazin de piese auto online.

Audi S6: 30 rokov s modelom Essence

Dva roky po debute druhej generácie A6 v roku 1997 predstavila spoločnosť Audi svoju výkonnejšiu verziu S6, ktorá si rovnako ako jej predchodca získala srdcia mnohých znalcov po celom svete. Dizajn zliatinových diskov bol inšpirovaný modelom Audi TT, predné blatníky a prahy boli o niečo širšie a znížený a spevnený podvozok bol navrhnutý špeciálne pre S6. Medzi vonkajšie charakteristické prvky patria dve výfukové potrubia s chrómovými koncovkami, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy. S6 má vysoké predné sedadlá, ktoré poskytujú lepšiu bočnú oporu v zákrutách, ale zoznam voliteľnej výbavy obsahuje aj sadu športových škrupinových sedadiel navrhnutých spoločnosťou Recaro. Z konštrukčného hľadiska je S6 úplne iné auto ako zvyšok radu A6. Pohon všetkých kolies je vyladený pre dynamiku, s medzinápravovým diferenciálom Torsen a elektronickými uzávierkami diferenciálov (EDL) vpredu aj vzadu, ktoré ovláda systém ESP Bosch. Motor je 4,2-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 340 koní, čo je o 40 viac ako štandardný 4,2-litrový motor v modeli A6. Je k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou alebo 5-stupňovou automatickou prevodovkou s manuálnym radením (Tiptronic).

Športová tradícia pokračuje aj s ďalšou verziou Audi S6, predstavenou v roku 2019. Zaujímavé je, že je k dispozícii v naftovej verzii pre Európu a v benzínovej verzii pre americký trh. Trojlitrový naftový motor V6 tiež využíva elektrický kompresor, ktorý zvyšuje maximálny krútiaci moment už od 2 500 otáčok za minútu a udržiava ho až do 3 100 otáčok za minútu. To sa môže zdať ako nízky rozsah pre benzínový motor, ale pre naftu je to viac než dosť. Tento krútiaci moment na plochej krivke je 700 Nm, čo pomáha veľkému sedanu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd. Na dosiahnutie tejto dynamiky Audi nainštalovalo elektrický kompresor, ktorý sa otáča okolo 70 000 otáčok za minútu a kompenzuje prúdenie vzduchu, keď turbodúchadlo nemá dostatok vzduchu na točenie. Okrem toho bolo odpruženie vylepšené elektronickým adaptívnym systémom a ako voliteľná výbava je možné objednať si športový diferenciál pre zadnú nápravu. Mimo Európy je S6 k dispozícii s dvojito preplňovaným benzínovým motorom V6 s výkonom 450 koní.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Dva roky po debute druhej generácie A6 v roku 1997 predstavila spoločnosť Audi svoju výkonnejšiu verziu S6, ktorá si rovnako ako jej predchodca získala srdcia mnohých znalcov po celom svete

Športová tradícia pokračuje aj s ďalšou verziou Audi S6, predstavenou v roku 2019