AZ AUTO BILDÚJ, 07. 08. 2025. SZÁMÁBAN A KÖVETKEZŐKET TALÁLJA :
VITAJTE V ÉRE UMELÝCH AUT piese auto online.

AK ČÍTATE TIETO RIADKY, PRAVDEPODOBNE SPADÁTE DO KATEGÓRIE „ROPA V KRVI“ – milujete vôňu paliva, milujete manuálne radenie, nevadí vám zašpiniť si ruky od oleja, nechcete, aby vám ESP a ABS prekážali – a vážite si všetko dobré na starom automobilovom svete. Nebudem vám však zazlievať, ak máte vysokú mienku o smere, ktorým sa svet na kolesách uberá. Pohodlnejšie, tichšie, s väčším priestorom – elektromobily majú určite veľa výhod pre masového spotrebiteľa. A moderné asistenčné systémy v niektorých situáciách dokážu zachrániť život aj tomu najlepšiemu vodičovi – v neposlednom rade preto, že nestrácajú koncentráciu a po dlhej ceste sa neunavujú. To všetko je úžasné – ale nie pokusy automobilového priemyslu „klamať“ nám o tom, čo sa v aute deje, v snahe zahnať našu nostalgiu za tým, čo bude čoskoro nenávratne stratené. Simulácia krátkych prevodov v 1-stupňovej prevodovke elektromobilu, umelé zvuky spaľovacieho motora, „praskanie“ výfuku z reproduktora… Toto všetko nepotrebujeme – rovnako ako nepotrebujeme umelé arómy, ktoré nám dávajú falošný pocit vína. Ak už budeme jazdiť len na elektrinu, ocenme tichý chod pohonu a plynulé, vírivé lineárne zrýchlenie. Zvyšok nechajme počítačovým hrám. Aspoň sa zaobídeme bez virtuálnej reality za volantom.
VIAC POHYBOV
Nové motory pre Renault Symbioz: plne hybridný systém sa stáva výkonnejším, mild hybrid je základnou možnosťou
LEN O ROK NESKÔR RENAULT reštrukturalizoval ponuku pohonov kompaktného SUV Symbioz (v praxi ide o dlhšiu verziu Capturu, oba modely sú založené na platforme CMF-B). Ponuka je však trochu prehnaná: doteraz sa pre tento model ponúkal iba plne hybridný E-Tech 145 so 143 koní, ktorý sa už nevyrába. Nahradí ho výkonnejšia hybridná verzia, Full Hybrid E-Tech 160 so 158 koní. Inak nedošlo k žiadnym zmenám na už aj tak zvláštnej automatickej prevodovke Multi-Mode a samozrejme, dynamické vlastnosti sú o niečo lepšie. Namiesto 1,6-litrového benzínového motora ako doteraz preberá časť pohonu spaľovacieho motora 1,8-litrový 4-valcový agregát. K jeho 109 koním (1,6: 94 koní) sa teraz pridáva opäť 49 koní z elektromotora. Výsledkom je systémový výkon 158 koní a maximálny systémový krútiaci moment 265 Nm – o 15 viac ako predtým. To je celkom pôsobivé pre šprint z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy a maximálku 180 km/h. Výrazné zlepšenie v porovnaní s predchodcom, ktorý potreboval na šprint z 0 na 100 km/h 10,6 sekundy a dosiahol maximálku 170 km/h.
MICRA, AKO SI VEĽMI VYRÁSLA!
Nissan Micra je späť! Medzitým prichádza šiesta generácia s retro prvkami a elektrickým pohonom
MICRA JE JEDNO Z NAJDLHŠIE POUŽÍVANÝCH malých áut na trhu: tento model je dostupný od roku 1982. Je to jedno z tých áut, ktorých generácie sa od seba značne líšia. To platí aj pre novú generáciu, ktorú Nissan uvádza na trh po troch rokoch bez Micry (jej predchodca bol ukončený v roku 2022). Nový model je v súlade so súčasnými trendmi. Jeho tvar je impozantnejší ako predtým, má tiež trochu retro nádych a – to by nikoho nemalo prekvapiť – auto je elektrické. A to nie je déjà vu. Nový elektrický Nissan sa svojím tvarom podobá novému Renaultu 5. Nová Micra je koniec koncov produktom aliancie týchto dvoch značiek.
MIER A LEN MIER
Po iba dvoch rokoch dostáva Austral úplne novú prednú stranu, ktorá sa blíži k vízii vlajkovej lode Rafale.
NEMÁ NIČ SPOLOČNÉ S VERZOU „REVOLÚCIA ŽERIE SVOJE DETI!“ Hoci v Paríži momentálne všetko nasvedčuje „renovácii“ a Francúzi sa sústredili výlučne na R5, jeho praktického brata R4 a oživenie Twinga ako dostupného elektromobilu pre ľudí, stále sa na uliciach nevzdávajú svojej súčasnej modelovej rady. Práve naopak: o rok skôr ako zvyčajne sa Austral dočkal aktualizácie. Po takmer 2 rokoch Francúzi model aktualizujú a to zásadne. 12 Keďže namiesto sviežeho líčenia teraz ponúkajú úplne novú „tvár“ s novou maskou, výraznejším profilom prednej kapoty a inými svetlami, blízkymi tým z vlajkovej lode Rafale, mottom modelu je väčšia noblesa. Inak, keď okolo vás Austral prejde, určite ho spoznáte. Zadná časť modelu bola tiež dôkladne prepracovaná. Zatiaľ čo dizajnéri sa mohli naplno vyblázniť, inžinieri sa zdajú prejaviť určitú zdržanlivosť – aspoň na prvý pohľad.
Pokračovať na ďalšiu stránku
- 2025-07-28 - Dodge Durango SRT Hellcat: vyskúšajte svoje brutálne SUV-a 707 (VIDEO)
- 2025-07-27 - O Touareg é um carro de verdade, com Ferrari a Benz der Volt.
- 2025-07-26 - Strategická stratégia: Der Fiat-Verkäufer reiste gerade nach Belső égésű motorokhoz zurück
- 2025-07-25 - Brugter Sportwagen: Audi S7 Sportback (C7)
- 2025-07-23 - Dacia Duster Hybrid versus MG ZS Hybrid: Vergleichstest (VÍDEO)
- 2025-07-22 - Van de Mazda CX-5 – Okosabb er tágasabb (VÍDEO)
- 2025-07-21 - Xiaomi YU7: smartfón s elektrickým SUV (VIDEO)
- 2025-07-19 - Beste automatische incasso Bulgare bietet 300 nových Arbeitsplätze
- 2025-07-17 - Kompletná ponuka elektroniky pre vyššiu kvalifikáciu FIAT.
- 2025-07-16 - Bravo, ID.3: 90 % kapacity batérie, ale dojazd 160 km
