Bravo, ID.3: 90 % kapacity batérie, ale dojazd 160 km

ADAC vykonal štvorročný test elektrického Volkswagenu ID.3. Inžinieri v testovacom a technickom centre v nemeckom Landsbergu najazdili s kompaktným elektrickým modelom viac ako 160 000 kilometrov. Ich najdôležitejším záverom bolo, že sa zachovalo 91 percent čistej kapacity batérie s kapacitou 77 kilowatthodín. V prípade ID.3, rovnako ako vo všetkých ostatných elektrických modeloch, Volkswagen garantuje, že batéria si po 8 rokoch prevádzky alebo 160 000 kilometroch zachová aspoň 70 percent svojej pôvodnej čistej kapacity magazin de piese auto online.

Bravo, ID.3: 90 % kapacity batérie, ale dojazd 160 km

„Výsledok ukazuje, že kvalita našich modelov ID. zostáva pôsobivá aj po dlhej dobe jazdy,“ zdôrazňuje Martin Sander, člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen pre predaj, marketing a popredajné služby. „Vysoká zostatková kapacita batérie viac ako 90 percent po 160 000 kilometroch potvrdzuje, že naše modely ID. sú veľmi atraktívne aj ako ojazdené vozidlá a že naďalej spĺňajú požiadavky našich zákazníkov.“

Testovací tím ADAC ani zďaleka nešetril batériu. Aby čo najrýchlejšie prekonal 160 000 kilometrov, viac ako 40 percent nabíjania sa uskutočnilo na rýchlonabíjacích staniciach. Okrem toho, v rozpore s odporúčaniami výrobcu, ID.3 často zostávalo na nabíjacej stanici so 100-percentným nabitím – niekedy aj niekoľko dní, a čakalo na ďalšieho vodiča.

Vytrvalostný test Nemeckého automobilového klubu je prvým svojho druhu pre vozidlo z rodiny ID. Medzi testovacími jazdami bolo ID.3 opakovane kontrolované inžiniermi v testovacom a technologickom centre Landsberg am Lech, pričom sa osobitný dôraz kládol na stav batérie.

ADAC odporúča zákazníkom, aby si vždy nainštalovali aktualizácie softvéru. V rámci dlhodobého testu dostal ID.3 niekoľko aktualizácií – vrátane plánovača trasy pre elektromobily, ktorý plánuje nabíjacie zastávky na dlhších cestách tak, aby elektromobil čo najrýchlejšie dosiahol požadovaný cieľ. Systém zohľadňuje nielen úroveň nabitia batérie, ale aj aktuálnu dopravnú situáciu a predpovede. Aktualizácie nielen opravujú rôzne chyby, ale tiež zvyšujú maximálny nabíjací výkon na 170 kW.

Aktualizácie majú tiež pozitívny vplyv na spotrebu elektriny a dojazd. Nový softvér napríklad výrazne znižuje spotrebu energie na krátkych trasách a pri teplotách od 0 do 5 °C.

ADAC dodáva, že napriek vysokému počtu najazdených kilometrov je karoséria a zavesenie kolies v dobrom stave. Zavesenie kolies a riadenie si bez problémov poradili s vysokou hmotnosťou auta – a neboli s nimi žiadne vážnejšie problémy.

Aj pri jazde po diaľnici (pri miernych rýchlostiach) prešiel ID.3 na jedno nabitie 400 km (oficiálne je podľa cyklu WLTP dojazd 525 km). Pri teplotách pod bodom mrazu by však používatelia mali očakávať dojazd 300 – 320 km.

Kokpit bol kritizovaný za nepraktické ovládanie s takzvanými „dotykovými posuvníkmi“ na ovládanie teploty a hlasitosti. Dotykové panely na volante sa tiež ukázali ako dosť nepraktické kvôli nedostatku dobrej spätnej väzby. Infotainment systém bol pomalý a otravný, pričom vodič musel po aktualizácii softvéru pri každom naštartovaní auta udeliť súhlas.

V záruke, pri 55 000 km, bola vymenená pravá poloos - problém, o ktorom VW vedel. Vymeniť bolo potrebné aj chybnú GPS anténu (525 eur). Pri 158 000 km sa pôvodná 12-voltová batéria vzdala a auto odmietalo naštartovať a na zoznam „výrazných“ dielov sa pridal aj mechanizmus krytu nabíjacieho portu.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

„Výsledok ukazuje, že kvalita našich modelov ID

Testovací tím ADAC ani zďaleka nešetril batériu