Culto dos Anos 1980: Citroën BX
Kedysi zvláštne, teraz milované: týchto päť modelov inšpiruje dizajnom 80. roko piese auto online.

Často trvá nejaký čas, kým „prehltneme“ určitý dizajn auta. Napríklad autá z 80. rokov, ktoré nesú charakteristické znaky tej doby, čo sa týka technológie, aerodynamiky a ambicióznych nárokov.
Hovoríme o modeloch ako Volvo Tundra – Gandiniho drsný projekt, ktorý sa neskôr objavil ako Citroën BX. Alebo Alfa 75, pomenovaná pri príležitosti 75. výročia značky, s princípom prevodovky transaxle a ostrými hranami ako charakterom auta. Subaru XT s kokpitom v štýle lietadla a na tú dobu takmer utopickou technológiou, ako je asistent rozjazdu do kopca. Mazda 626, ktorá sa vo svojej druhej generácii etablovala ako nezničiteľná japonská technológia. A tiež Bitter SC: zvonku takmer ako Ferrari a zvnútra s pevnou technológiou Opel – vízia Ericha Bittera, ktorá sa vyznačuje ušľachtilými tvarmi a krásnymi nápadmi.
Citroën BX
Obdobie výroby: 1982 až 1994
výkon: 55 až 200 koní
ceny použitých vozidiel: od približne 5 000 BGN.
Existuje len vo Francúzsku! Dizajnérske štúdio, ktoré vyvinul Gandini, bolo pôvodne určené pre Volvo. Švédom sa však tvary prototypu Tundry zdali príliš divoké. A tak projekt skončil s Citroënom ako BX. Vďaka svojmu futuristickému vzhľadu v kombinácii s legendárnou hydraulikou Citroënu vzbudzuje BX dodnes nadšenie. Približne 1,1-tonové auto strednej triedy jazdí hladko aj na nerovnom asfalte.
Okrem veľkorysého priestoru ponúka kombi veľmi praktické sklopné zadné sedadlo. A hoci línia strechy poskytuje vzadu viac miesta nad hlavou, stále sa musíte zohnúť, aby ste sa doň dostali – dvere sú prevzaté z hatchbacku. Nie je to praktické, ale zadné bočné okno je pekným doplnkom. Verzie GTI a 16V (bez katalyzátora do 160 koní) sú naozaj zaujímavé.
Slabé stránky: BX bol pevnejší ako jeho predchodcovia, ale hrdza na zadnej časti, podvozku v oblasti kufra a pozdĺž záhybov pustošila dostupné exempláre. 1.9 je spoľahlivý, ale spotreba oleja je zvyčajne spôsobená poškodenými tesneniami ventilov.
- 2025-10-29 - Projekt výroby Golfu GTI
- 2025-10-28 - Lancia ECV2: Ik ben niet geschäft
- 2025-10-27 - Biotassád v laku
- 2025-10-26 - 95,9 Prozent stroj um Porsche-Gewinn aus
- 2025-10-25 - Spotreba paliva Audi 100 TDI je iba 1,76 litra.
- 2025-10-24 - Mal posso esperar pelo lindo ano com o tempo
- 2025-10-23 - KS-80: nový model lendario Zündapp
- 2025-10-22 - Od V 140 do S 600
- 2025-10-21 - Volkswagen má dlhšiu životnosť ako Crafter-Elektronik
- 2025-10-20 - Skontrolujte, či Dongfeng-Box Blev pre verziu na stránke Euro NCAP.











