Dacia Duster Hybrid versus MG ZS Hybrid: Vergleichstest (VÍDEO)
Nové autá sa stali dosť drahými a aj keď si ich môžete dovoliť, otázkou je, či si ich chcete dovoliť? ... Našťastie stále existujú dostupné modely. Nové autá za atraktívne ceny, ako napríklad tento MG ZS Hybrid, ako vidíte, stoja v Nemecku okolo 27 000 eur. Takmer toľko ako Dacia Duster Hybrid. Položili sme si otázku, či naozaj potrebujeme viac, či to, čo ponúkajú, stačí a samozrejme, ktorý z týchto dvoch modelov by sme si mali nakoniec kúpiť piese auto online.

Minulý rok sa objavila druhá generácia MG ZS, v tomto súboji je toto auto útočníkom, vyrába sa v závode Saic v Číne. S dĺžkou 4,43 m, šírkou 1,82 m a výškou 1,64 m je o niečo dlhšie a trochu viac sklonené ako Duster. V kabíne ponúka MG o niečo viac priestoru, použité materiály sú tiež o niečo kvalitnejšie, čo v skutočnosti nie je veľký úspech. Zatiaľ čo v Dusteri nás vítajú tvrdé plasty, v MG sa nachádzajú aspoň čiastočne mäkčené povrchy z umelých materiálov. Čo sa týka polohy sedenia, v MG musia byť vodič aj jeho spolujazdec pripravení na kompromisy. Sedí sa vysoko a volant sa nedá nastaviť do hĺbky. Sedadlo spolujazdca vedľa vodiča sa nedá nastaviť do výšky. Inak je len na niekoľkých miestach v MG badateľné, že ide o cenovo optimalizované auto. Napríklad na jednostupňovom vyhrievaní sedadiel alebo elektricky ovládaných oknách, ktoré sa nedajú vybrať a úplne zatvoriť iba jedným stlačením. Toto je pocit pri jazde v ZS Hybrid. Všetko je slušne spracované, je to prehľadné, čo asi chýba, je pár poriadnych tlačidiel na klimatizáciu, ale máte tu toto prehľadné menu, infotainment reaguje dostatočne rýchlo a vo väčšine prípadov funguje celkom dobre. Teraz vám predvediem niečo iné, odbočením na túto poľnú cestu, kde môžem stroj zrýchliť, ako to asi počujete aj vy... tu máme 3-stupňovú automatickú prevodovku s meničom krútiaceho momentu. Netušil som, že niečo také budem môcť zažiť v roku 2025.
Funguje to ale celkom dobre, najmä v mestskej premávke, kde si ani nevšimnete, že sú k dispozícii rôzne prevodové stupne. Pocit je takmer ako s prevodovkou CVT. Vďaka 1,8 kWh batérii sa dá dokonca len na elektrinu prejsť relatívne ďaleko. Podľa MG je to v meste až 10 km. Navyše, výkon systému je 197 koní. Inými slovami, dobre ťahá dopredu, nechýbajú sily, celkovo všetko vyzerá prekvapivo harmonicky. Odpruženie je v porovnaní s Dusterom trochu tuhšie. Riadenie je uspokojivo priame, dokonca máte možnosť nastaviť si, ako ľahko sa volant otáča, napríklad prostredníctvom jazdných režimov. K dispozícii sú Eco, Normal a Sport. Má aj schopnosť rekuperácie, ale na tento účel musíte najprv vstúpiť do menu, po ktorom si môžete zvoliť príslušnú úroveň - slabú, strednú a silnú. Celkovo to určite nie je športové auto, ale pohybovať sa v tomto aute v bežnom živote je určite niečo zábavné.
Z hľadiska nameraných hodnôt to vyzerá takto. Zrýchlenie s nabitou batériou z 0 na 100 je 7,7 sekundy, brzdenie z rovnakej rýchlosti do pokoja vyžaduje brzdnú dráhu 36,6 m so zahriatymi a 36,5 m so studenými brzdami. Kto potrebuje viac výkonu na dlhšie obdobie, musí akceptovať mierny pokles výkonu, keď elektromotor už takmer neprispieva k pohybu vpred. V tomto stave potrebuje MG ZS na dosiahnutie 100 km/h 13,4 sekundy a na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 168 km/h oveľa viac času. Naša meracia prehliadka spotreby MG skončila spotrebou 6,1 l benzínu A98. Čo nás privádza k mega kontrole, venovanej kufrom. Všimli sme si, že MG má nižšiu nakladaciu hranu. V princípe niečo praktické, tu ide dokonca o niečo nižšie, máme dvojitú podlahu, ktorú môžeme aj odstrániť, ak potrebujeme ďalší priestor. Steny sú pokryté kobercom, čo v tejto cenovej kategórii rozhodne nie je samozrejmosťou. Teraz sa pozrime na Duster. Mimochodom, objem batožinového priestoru v MG sa pohybuje medzi 443 a 1457 litrami. V Dacii je to 430 až 1545 litrov.
Celé porovnanie nájdete v našom videu:
- 2025-07-22 - Van de Mazda CX-5 – Okosabb er tágasabb (VÍDEO)
- 2025-07-21 - Xiaomi YU7: smartfón s elektrickým SUV (VIDEO)
- 2025-07-19 - Beste automatische incasso Bulgare bietet 300 nových Arbeitsplätze
- 2025-07-17 - Kompletná ponuka elektroniky pre vyššiu kvalifikáciu FIAT.
- 2025-07-16 - Bravo, ID.3: 90 % kapacity batérie, ale dojazd 160 km
- 2025-07-15 - GAZ-13S "Čajka": Werbepolitik
- 2025-07-14 - Roemeniëából Elektronische autoval: mennyibe kerül?
- 2025-07-13 - Extreme Tuning a ferramenta Carpoint pre Daciu Bigster
- 2025-07-12 - Renault Boréal – o nová Dacia Bigster de Europa é o Premier
- 2025-07-11 - Visszaseekke: Eladó Alfa Romeo em Maserati?
