Der Sitz, meu vader, é um Peugeot 406 Coupé-t
Concepto T Coupé a Concepto T Cabrio sú dva zaujímavé a veľmi sľubné prototypy, ktoré predstavil Seat v rokoch 1992 a 1993. Navrhol ich David Ancona zo španielskej firmy Integral Design a majú určitú genetickú podobnosť s predchádzajúcimi prototypmi Proto T a Proto TL, ktoré vytvoril Giugiaro a ktoré sa neskôr premenili na prvú generáciu Seatu Toledo piese auto online.

Hlavnou myšlienkou modelu Concepto T bolo pridať do modelového radu Toledo dve nové športové verzie: kupé a kabriolet. Projekt bol spustený koncom roka 1989 ako prirodzené rozšírenie predchádzajúceho vývoja s kódovým označením Project S3. Medzitým bol nový model Toledo prakticky dokončený, hoci jeho trhová premiéra sa uskutočnila až o dva roky neskôr. V tom čase sa plánovala športová verzia s motormi G60 alebo VR6 a pohonom všetkých kolies, ale po vykonaných testoch bola táto myšlienka zamietnutá. Vykonané vylepšenia však boli neskôr použité pri vývoji modelu Concepto T, pričom prvý prototyp bol vybavený motorom V6.
Koncom 80. a začiatkom 90. rokov bol po takýchto autách veľký dopyt a Seat veril, že takýto nový prírastok do modelového radu spoločnosti by mohol mať veľmi priaznivý vplyv na imidž značky. V tom čase sa v rámci skupiny VW ponúkali iba dve podobné autá - Volkswagen Corrado a Audi 80 Coupé S2.
Prvý perspektívny model, Seat Concepto T Coupé 2+2, založený na modeli Toledo, bol predstavený na parížskom autosalóne v roku 1992. Na tie roky vyzeralo auto veľmi dobre a určite by zapôsobilo aj dnes. Vyznačovalo sa hladšími líniami, takmer bez pravých uhlov, a jeho žltá karoséria bola kombinovaná s presklenou strechou, tónovanými oknami, tmavými svetlometmi, 5-lúčovými plochými kolesami Azev, výfukovým systémom s jedným výfukom na každej strane a nápisom Concept T na zadnej strane. Charakteristickým znakom z hľadiska technológie bola náhrada spätných zrkadiel kamerami. Prototyp bol vybavený motorom V6 s výkonom 200 koní.
Na autosalóne v Barcelone v roku 1993 predstavil Seat aj koncept T Cabrio. Pôvodne sa jeho oficiálna premiéra plánovala v Ženeve, ale z neznámych dôvodov sa rozšírila falošná správa o fingovanej nehode počas jeho prepravy. Concept T Cabrio je o niečo sofistikovanejší, ale vzhľadom je takmer identický s kupé, s výnimkou sklápacej strechy. Niektoré rozdiely možno nájsť aj v priehľadných (namiesto tmavých) svetlometoch, ktoré sú podobné ako u sériových automobilov, a päťlúčové kolesá sú valcovitejšie. Tento nový variant obsahuje aj štandardné spätné zrkadlá. Karoséria je lakovaná sýtou červenou farbou, ktorá kontrastuje so svetlým interiérom, zatiaľ čo prístrojová doska je kombináciou modrej a sivej. Motor je rovnaký ako v Concept T Coupé.
Plánovaná sériová výroba modelu Concepto T na koniec roka 1994 sa však neuskutočnila a väčšina prototypov vyrobených v rámci tohto programu bola nakoniec zošrotovaná. A to je naozaj škoda, pretože o niekoľko rokov neskôr sa veľmi podobne vyzerajúcemu Peugeotu 406 Coupé podarilo dosiahnuť veľmi dobrý trhový úspech.
- 2025-11-01 - Um Verdensmaster van auto-elektronik-auto
- 2025-10-31 - Progresszív hirulikus ütközők – in der Geheimwaffe von Citroën
- 2025-10-30 - ETF MT-240: De grote Muldenkipper-Szlovéniaából-Gizúrá
- 2025-10-29 - Projekt výroby Golfu GTI
- 2025-10-28 - Lancia ECV2: Ik ben niet geschäft
- 2025-10-27 - Biotassád v laku
- 2025-10-26 - 95,9 Prozent stroj um Porsche-Gewinn aus
- 2025-10-25 - Spotreba paliva Audi 100 TDI je iba 1,76 litra.
- 2025-10-24 - Mal posso esperar pelo lindo ano com o tempo
- 2025-10-23 - KS-80: nový model lendario Zündapp











