Die Auszeichnung international plus wichtig für Chavdar busznak

Prvé dva prototypy tanku „Chavdar“ 11 M4 boli vyrobené v továrni Kässbohrer v roku 1972, pričom jeden z nich bol vystavený na veľtrhu v Plovdive v septembri toho istého roku. Prvé sériové modely tohto typu boli vyrobené v roku 1976 a ich hromadná výroba bola zvládnutá nasledujúci rok magazin de piese auto online.

Die Auszeichnung international plus wichtig für Chavdar busznak

Autobus je určený na medzimestskú a turistickú dopravu. Jeho samonosná karoséria ho robí ľahším ako modely s podvozkom a umožňuje umiestniť batožinové priestory pod priestor pre cestujúcich, čo následne prispieva k zvýšenej stabilite jazdy. Tento model Chavdar dosiahol maximálnu tepelnú a zvukovú izoláciu interiéru. Vykurovanie zabezpečuje autonómna vykurovacia jednotka na naftu a dva bočné výmenníky tepla, ktoré využívajú teplo z chladiacej kvapaliny motora. Výmenník tepla v prednej časti autobusu vháňa vzduch cez čelné sklá a chráni ich pred potením a zamrznutím. Vetranie je zabezpečené cez poklopy, kombinované vetracie a osvetľovacie zariadenia, pohyblivé bočné okenné tabule a výmenníky tepla, keď je izolované od chladiaceho systému motora.

Nezávislé zavesenie prednej nápravy poskytuje maximálnu stabilitu, uľahčuje riadenie, zvyšuje manévrovateľnosť a pomáha zvyšovať komfort, a to ako pri vysokých rýchlostiach, tak aj pri jazde na nerovnom povrchu. V priestrannom priestore pre cestujúcich sa v závislosti od účelu autobusu môže nachádzať rôzny počet a typ sedadiel. Výkonný motor Raba-MAN je umiestnený v zadnej časti, čo minimalizuje hluk v kabíne a zaisťuje vynikajúcu dynamiku a vysokú rýchlosť.

Koncom marca 1977, počas špecializovanej medzinárodnej výstavy turistických autobusov, ktorá sa konala v Dubrovníku v Juhoslávii, získal „Čavdar“ 11 M4 tretiu cenu. Výstavu organizuje Svetová federácia výrobcov autobusov a autokarov a ocenenia, ktoré udeľuje každoročne, patria medzi najprestížnejšie v tomto odvetví. Napriek vážnej konkurencii je nami predstavený „Chavdar“ 11 M4 (vybavený klimatizáciou) na svoju dobu stále moderným autobusom, aj keď jeho dizajn predstavila spoločnosť Kässbohrer už v 60. rokoch 20. storočia. Veľmi pozitívne hodnotenie o ňom bolo publikované aj v špecializovanej tlači v Západnom Nemecku:

Na dubrovníckej výstave sa predstavili všetci výrobcovia autobusov z Európy a niektorí zo Severnej Ameriky a Japonska... Najsilnejší dojem urobili tri autobusy: nový Daimler-Benz 0-303 s klimatizáciou, Setra 215 s panoramatickými oknami a bulharský „Chavdar“ 11M4 s klimatizáciou. Jednomyseľným rozhodnutím Svetovej federácie výrobcov autobusov získali Daimler-Benz 0-303 a „Chavdar“ 11M4 čestný odznak federácie s dvoma hviezdičkami; Najvyššie ocenenie – 3 hviezdičky, tento rok nebolo udelené.

Ten istý model sa po účasti na medzinárodných veľtrhoch v Plovdive a Brne v Československu v roku 1978 vrátil so zlatými medailami. V tomto období sa autobusy Chavdar už vyvážali do mnohých krajín sveta.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Autobus je určený na medzimestskú a turistickú dopravu

Nezávislé zavesenie prednej nápravy poskytuje maximálnu stabilitu, uľahčuje riadenie, zvyšuje manévrovateľnosť a pomáha zvyšovať komfort, a to ako pri vysokých rýchlostiach, tak aj pri jazde na nerovnom povrchu