Dinamikus a outra pessoa: mimo verzie Audi Q5 Sportback
Audi modelom Q5 Sportback rozširuje modelový rad Q5 o športový variant so vzhľadom kupé. Táto nová verzia modelu svojou progresívnou a dynamickou siluetou oslovuje zákazníkov, ktorí si vysoko cenia dynamický dizajn, no zároveň stále nechcú prísť o praktické prednosti SUV.
Audi Q5 Sportback dopĺňa typické vlastnosti SUV – flexibilitu a priestor o ešte dynamickejšiu siluetu. Neomylne rozpoznateľný dizajn s charakteristickou skosenou zadnou časťou a elegantnými líniami poskytujú športový vzhľad. Druhá generácia Q5 Sportback ponúka až 515 litrov batožinového priestoru, pri SQ5 Sportback je to rovných 470 litrov. Po sklopení sedadla sa batožinový priestor modelu Q5 Sportback zväčší na 1 415 litrov a na 1 388 litrov v prípade modelu SQ5 Sportback. Q5 Sportback má ťažnú kapacitu až 2 400 kilogramov.
Športový dizajn vďaka klesajúcej línii strechy
V porovnaní s predchodcom je dizajn nového Audi Q5 Sportback oveľa dotiahnutý. Široká predná maska chladiča Singleframe je posadená vysoko a je lemovaná vertikálnymi funkčnými vzduchovými clonami. Vysoko prepracované a plasticky tvarované svetlomety vytvárajú agresívny vzhľad. V oblasti pod prednou maskou Singleframe sa nachádza veľký prívod vzduchu a množstvo senzorov. Nad prahmi vedie stúpajúca dynamická línia cez blatníky až k zadnému nárazníku a dodáva autu dynamický vzhľad aj v stojacom stave. Horizontálna ramenná línia, ako spojovací prvok medzi prednými a zadnými svetlami, mierne stúpa nad zadnými svetlami na Sportback, aby opticky ladila s oblúkom strechy so skoseným zadným oknom. Zadná časť Q5 Sportback je vizuálne stiahnutá na maximum, aby sa dosiahla línia strechy, ktorá sa zvažuje od B-stĺpika. Klasické proporcie SUV sa v elegantnej podobe Sportback stali ešte dynamickejšími. S voliteľnými strešnými lyžinami sú dynamické línie strechy rozšírené, aby sa pridala užitočná hodnota. K vizuálnemu predĺženiu kabíny pomáha aj elegantná grafika zadného okna.
Zadná strana je mimoriadne prehľadne navrhnutá s minimom línií. Od zadného okna po spodnú hranu plasticky tvarovaného svetelného pásu vedie hladká plocha, ktorú po celej šírke auta lemuje ostrá hrana. Dole prebieha široká, vizuálne pokojná oblasť. Športový, výrazný okraj veka kufra dopĺňa progresívny dizajn. Difúzor je integrovaný ako akýsi ostrovček v zadnom nárazníku. Koncovky výfuku sú umiestnené pod ním, zatiaľ čo model S má ikonické dvojité okrúhle koncovky výfuku v novom športovom dizajne.
Exteriér advanced je súčasťou štandardnej výbavy Q5 Sportback
Q5 Sportback je k dispozícii v úrovniach výbavy Advanced a S line. Okrem toho má SQ5 Sportback svoj vlastný jedinečný exteriér. Exteriér pokročilý ponúka dynamické dizajnové prvky so štýlovými akcentmi v porovnaní so základným vybavením. Mriežka chladiča a vložky nasávania vzduchu vpredu sú vyhotovené vo farbe Scandium Grey, zatiaľ čo spodná línia je dokončená v kontrastnom laku Tambora Grey. Difúzor má matnú čiernu zrnitú povrchovú úpravu a zadné vložky sú vyhotovené v selenitovej striebornej farbe. Nechýbajú ani 18-palcové päťlúčové zliatinové disky.
Na exteriérovej verzii S line a na modeli S sú predné vetracie otvory väčšie a zadný difúzor je oveľa športovejší. Mriežku chladiča Singleframe navyše obklopuje rám s matnou antracitovou chrómovou optikou (pre exteriér S line) a matnou striebornou chrómovou optikou (pre model S) a veľké bočné aerodynamické prvky v tvare L zvýrazňujú športový dizajn. . V modeli S vyzerá maska chladiča Singleframe ešte modulovanejšie vďaka vertikálne vloženým ozdobám v tvare písmena L v matnom striebornom chróme. K dynamickému charakteru prispievajú aj lišty prahov v matnej antracitovej chrómovej optike pre exteriér S line a v matnej striebornej chrómovej optike pre model S. Ozdobné lišty okien majú štandardne hliníkovú optiku. Vzadu poskytujú zvýšenú úroveň bezpečnosti digitálne zadné svetlá OLED druhej generácie a nové projekčné svetlo v spojleri nad zadným oknom. Toto projekčné svetlo premieta grafiku na hornú časť zadného okna, čím zväčšuje plochu brzdového svetla.
V súlade s exteriérom: filozofia dizajnu interiéru
Interiér nového Q5 Sportback je dôsledne prispôsobený potrebám cestujúcich a riadi sa novou filozofiou dizajnu Audi. Vlastnosti materiálov sú zakomponované do dizajnu interiéru vo veľmi ranom štádiu vývojového procesu a v kombinácii s panoramatickým displejom Audi MMI a displejom pre cestujúcich MMI poskytujú vizuálne jasne navrhnutú digitálnu scénu.
Vysoko kontrastná štruktúra interiéru zámerne umiestňuje prvky do popredia alebo pozadia, čím vytvára trojrozmernú priestorovú architektúru, ktorá je navrhnutá a ergonomicky prispôsobená obyvateľom. Atmosféra v interiéri je navrhnutá tak, aby vytvárala pocit pohodlia domova. Takzvaná mäkká škrupina sa tiahne od dverí cez celý kokpit až po stredovú konzolu a vytvára tak homogénny a obklopujúci pocit priestoru. Interiér je nielen špecificky orientovaný na užívateľa, ale aj udržateľne navrhnutý. Materiály ako čalúnenie Kaskade alebo materiál z mikrovlákna Dinamica pozostávajú predovšetkým z recyklovaného polyesteru. Audi sa aj v Q5 Sportback spolieha na budúce a efektívne využívanie zdrojov.
High-tech motory s vnútorným spaľovaním a technológiou MHEV plus
Nové Audi Q5 Sportback je založené na platforme Premium Platform Combustion (PPC), platformovej architektúre pre konvenčne poháňané modely s pozdĺžne uloženými spaľovacími motormi, a hneď od začiatku predaja bude vybavené vysoko účinnou technológiou MHEV plus. Nová technológia MHEV plus so 48-voltovým elektrickým systémom podporuje spaľovací motor, znižuje emisie CO2 a zároveň zvyšuje výkon a komfort jazdy. V obmedzenom rozsahu je možné aj čisto elektrické manévrovanie a parkovanie.
Nový trakčný generátor (TSG) generuje dodatočný krútiaci moment až 230 newtonmetrov a výkon až 18 kW (24 k). 48-voltový systém umožňuje aj použitie elektrického kompresora klimatizácie. To ponúka veľkú výhodu, že aj keď je motor vypnutý – napríklad pri jazde zotrvačnosťou alebo na červenú – klimatizácia pokračuje v prevádzke na plný výkon a udržiava v interiéri príjemnú teplotu.
Lítium-iónová batéria v modeloch s technológiou MHEV plus je založená na lítium-železo-fosfátovej technológii a má kapacitu 1,7 kWh. Remeňový štartér-generátor (RSG) preberá hlavné úlohy štartovania motora a dodáva elektrickú energiu do batérie. TSG umožňuje elektrickú jazdu, odľahčuje spaľovací motor a pomáha znižovať spotrebu. Pri spomaľovaní vracia TSG energiu späť do batérie s výkonom až 25 kW (rekuperácia). Premium Platform Combustion umožňuje postupnú elektrifikáciu v podobe mild hybridov. Plug-in hybridy s veľkými batériami a možnosťami externého nabíjania budú nasledovať aj neskôr v životnom cykle nového Audi Q5 Sportback.
Audi Q5 Sportback sa v Európe uvádza na trh s tromi motormi, s ďalšími možnosťami pohonu. Pri uvedení na trh sú všetky varianty vybavené technológiou MHEV plus, ktorá môže krátkodobo poskytnúť dodatočný výkon až o 18 kW (24 k). Všetky modely využívajú aj 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku S tronic. Základným motorom je 2,0 TFSI s výkonom 150 kW (204 k), maximálnym krútiacim momentom 340 Nm a je vybavený pohonom predných kolies. Pohon všetkých štyroch kolies Quattro je k dispozícii ako voliteľná výbava. Variant 2.0 TDI Audi Q5 Sportback je k dispozícii s generáciou motora EA288 evo. Tento agregát generuje výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 400 Nm a je dostupný len s pohonom quattro. Audi pri uvedení na trh ponúka Audi SQ5 Sportback ako vrcholný model. Motor V6 TFSI so zdvihovým objemom tri litre má výkon 270 kW (367 k) a maximálny krútiaci moment 550 newtonmetrov.
Uvedenie na trh a ceny
Nové Q5 Sportback a SQ5 Sportback bude možné objednať od decembra 2024 v sieti predajcov značky v Bulharsku a na webovej stránke audi.bg.
- 2024-12-11 - Minden ittok leggyorsabb G-szätnaa tob mint 1000 LE-vel.
- 2024-11-26 - Ele é um Zug, nach Dakarra fährt
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal em carbono karosszériasötttel em Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Na Volvo, o XC90 ativo eo novo motor
- 2024-11-19 - Zmluva o triede Toyota Offroad pre rok 2024 pred SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tob – um Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia
- 2024-11-18 - Brugte combi Puntos fortes e fracos: Seat León ST
- 2024-11-18 - Do toho Ford Courier: ¡af űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)
- 2024-11-17 - Kombi pre Fiat Grande Panda: je to pixel
- 2024-11-14 - 700 km gefahner Peugeot E-3008-hoz elétrico