Do roku 1995 sa Nissan vyrábal v Grécku.
Hoci začiatkom 60. rokov minulého storočia pomerne blízko Bulharska, presnejšie v gréckom meste Volos, bolo otvorené jedno z prvých oficiálnych predajcov Datsun a Nissan v Európe, v tom čase boli japonské autá medzi Bulharmi ešte len vzdialenou a neznámou ázijskou exotikou. automobilových nadšencov. Situácia sa príliš nezmenila ani začiatkom 80. rokov, keď v našej bezprostrednej blízkosti uviedli do prevádzky jeden z prvých montážnych závodov Nissanu v Európe. Postavilo ho silné konzorcium Theocarakis Group, ktoré začalo svoju činnosť ako malá spoločnosť predávajúca autopríslušenstvo a palivá, ktorú založil Nikolaos Theocarakis v roku 1924. v Pireu. Obchod sa veľmi úspešne rozvíjal a krátko pred začiatkom druhej svetovej vojny bol Theocharakis už najväčším dovozcom automobilových náhradných dielov do Grécka. V roku 1937 Založil továreň na výrobu automobilových bŕzd a čalúnenia, pričom zároveň vlastnil dopravnú agentúru s veľkým vozovým parkom autobusov. Čoskoro po skončení vojny vstúpil do obchodu s pneumatikami a v roku 1957. sa stáva výhradným distribútorom spoločnosti Yokohama Rubber Company pre Grécko. V roku 1959 To viedlo k vytvoreniu prvej akciovej spoločnosti Theocarakis SA, ktorej hlavná činnosť súvisela s distribúciou pneumatík Yokohama filtru aer mahle pret.

Medzníkom v histórii skupiny bol rok 1961, keď sa Nikolas Theocharakis a jeho dvaja synovia Ioannis a Vasilis, ktorí sa už od útleho veku aktívne venovali rodinnej firme, stali oficiálnymi zástupcami Nissanu v Grécku, čím sa stali prvými predstaviteľmi japonská značka v Európe. Nová spoločnosť obchodujúca s autami, ktorú vytvorili, sa volá Nic. J. Theocarakis SA
Automobily Nissan a pick-upy (v tom čase ešte predávané pod značkou Datsun) sa vďaka svojej mimoriadnej spoľahlivosti, vysokej kvalite a konkurencieschopným cenám stali na gréckom trhu obzvlášť žiadané.
V dôsledku toho v roku 1976 Vznikla spoločnosť TEOCAR sro, ktorá začala s výrobou nákladných plošín pre modely ľahkých nákladných vozidiel Datsun a za týmto účelom bol na mieste starej továrne na brzdy v Aténach vybudovaný moderný podnik. Krátko nato sa TEOCAR Ltd stala hlavnou priemyselnou spoločnosťou skupiny a v roku 1978. Začína sa výstavba veľkého montážneho závodu v priemyselnej zóne Volos a TEOCAR Ltd. sa transformovala na akciovú spoločnosť so 100 % gréckym kapitálom. Počas tohto obdobia sa Theocarakis Group stala jednou z najväčších priemyselných a obchodných skupín v Grécku.
Prvé auto zišlo z montážnej linky vo februári 1980. a závod fungoval až do roku 1995, kedy sa výrazne zmenili ekonomické podmienky na automobilovom trhu a závod bol nútený ukončiť činnosť. Počas tohto obdobia bolo vyrobených 170 000 osobných automobilov a pick-upov, čím sa upevnila úspešná prítomnosť Nissanu na gréckom automobilovom trhu a po roku 1979. umiestnil ju na vrchole 14 po sebe nasledujúcich rokov.
V roku 1982 Vznikla spoločnosť TECOM SA, ktorej továreň v blízkosti TEOCAR's vo Volose sa špecializuje na výrobu autosedačiek a kovových komponentov a dielov.
TECOM a TEOCAR v súčasnosti prevádzkujú fotovoltaickú elektráreň v regióne Volos, ktorá vyrába elektrickú energiu od roku 2007. týmto spôsobom.
- 2025-09-16 - Volvo C70 Cabrio: zadarmo
- 2025-09-15 - 55 anos com o Škodom 110 R Coupé
- 2025-09-14 - TÜV-Bericht 2025: nacionalne hýbal zúdő SUV-ok: Kia Sportage (EL/SL)
- 2025-09-13 - TÜV-Gutachen 2025: Viele Mängel bij SUV – dobre: Ford Kuga (III)
- 2025-09-12 - En CATL tem 10 Perc-Akkus com verbazingwekkende olieverfert
- 2025-09-11 - TÜV-Bericht 2025: Nationale hýbával zúdő SUV-ok: Škoda Kamiq (ÉNW)
- 2025-09-10 - Culto dos Anos 1980: Citroën BX
- 2025-09-09 - 1 400 rund Verstöße wurden in primeiro Instanz gefeltelt
- 2025-09-08 - Koncept VW ID. CRUZ: erschwinglicher Elektrické SUV
- 2025-09-07 - Informácie TÜV 2025: Aktualizované SUV pod názvom: BMW X1 (F48)
