Elektromos vagy-benziner: Audi Q8 55 e-tron quattro contre Audi Q8 55 TFSI quattro (TESZT)

Mali by ste si kúpiť auto so spaľovacím motorom? Alebo elektromobil? Náš sprievodca nákupom „benzín alebo batéria“ vám poskytne odpovede piese auto online.

Elektromos vagy-benziner: Audi Q8 55 e-tron quattro contre Audi Q8 55 TFSI quattro (TESZT)

OBA SA VOLAJÚ Q8, vyzerajú veľmi podobne, ale sú na rôznych platformách. 4,99 m dlhý TFSI je v skutočnosti ešte väčší ako 4,92 m dlhý e-tron a s dĺžkou 3,0 m má dlhší rázvor, rázvor e-tronu je 2,93 m. Benzínová verzia je poháňaná 3,0-litrovým motorom V6 s výkonom 340 koní. Pekný agregát so zvučným, silným zvukom, ktorý nemá žiadne problémy s hmotnosťou 2,2 t. Samozrejme, dva elektromotory v 2,6-t...
E-tron, ktorý poskytuje celkovo 408 koní, začína pracovať silno hneď od začiatku, minimálne do rýchlosti 160 km/h, po ktorej zrýchlenie výrazne klesá.

Oba modely Q8 jazdia presne tak, ako by ste od päťmetrového SUV očakávali: výkonné, sebavedomé a mimoriadne pohodlné (vzduchové odpruženie v štandarde e-tron, s TFSI 1998 leva). Benzínová verzia, ktorá je minimálne o 400 kg ľahšia, sa zdá byť ovládateľnejšia a agilnejšia – najmä s riadením všetkých kolies (paket) za 2872 leva, ktoré pre e-tron nie je dostupné. V teste spotreboval 12,8 l, e-tron dosiahol 28,6 kWh. 55 TFSI začína na 178 883 leva, pričom náklady dosahujú veľmi pôsobivých 2,24 leva na kilometer. 55 e-tron je dostupný od 169 632 leva – nakoniec to vychádza na 1,96 leva na kilometer. Stále veľa, ale lacnejšie ako TFSI.

Záver

Q8 ponúka v oboch verziách dostatok priestoru a pohodlia, výkonu a luxusu. S pekným motorom V6 ide veľmi rýchlo, zatiaľ čo e-tron až tak nie – až do približne 160 km/h. Obe možnosti sú drahé – nakoniec sa e-tron v skutočnosti ukáže ako (o niečo) lacnejší na údržbu.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

OBA SA VOLAJÚ Q8, vyzerajú veľmi podobne, ale sú na rôznych platformách

Oba modely Q8 jazdia presne tak, ako by ste od päťmetrového SUV očakávali: výkonné, sebavedomé a mimoriadne pohodlné (vzduchové odpruženie v štandarde e-tron, s TFSI 1998 leva)