Ford Mustang 1971-1973: van Nagy Fenevad
Pozoruhodný facelift Fordu Mustang Mach 1, vyrábaného v rokoch 1971 – 1973, je autom extrémov. Je to najmasívnejší a najťažší Mustang, aký bol kedy vyrobený, mnohí ho milujú pre jeho výrazne svalnatý štýl, zatiaľ čo iní opovrhujú všetkým, čo predstavuje. Tento Mustang v žiadnom prípade nie je zlé auto, ale jeho hlavným problémom je, že sa objaví v nesprávnom čase. Pokračuje v trende zvyšovania hmotnosti a rozmerov, ktorý začali jeho predchodcovia, čo výrobca zdôvodňuje prítomnosťou väčších a výkonnejších motorov. Nekontrolované opuchy však zachádzajú priďaleko a štíhly, kompaktný Mustang zo 60. rokov zmutuje na tučnú beštiu. Hovorí sa, že hlavným iniciátorom tohto neustáleho nárastu nadváhy bol vtedajší prezident spoločnosti Ford Motor Company, Semon „Bunky“ Knudsen magazin de piese auto online.

Ako bývalý manažér spoločnosti General Motors úplne nechápal pôvodný koncept Mustangu a predstavoval si ho ako divoký stroj s megamotorom, ohromujúcim výkonom a impozantným vzhľadom na ceste. Časy sa však menia, prudko rastú sadzby poistenia pre supervýkonné autá, do platnosti vstupujú čoraz prísnejšie predpisy týkajúce sa úrovne škodlivých emisií a aby toho nebolo málo, črtá sa tieň globálnej energetickej krízy. V tejto zložitej a nepredvídateľnej atmosfére sa začínajú meniť spoločenské postoje k muscle cars.
V porovnaní so svojím predchodcom nový Ford Mustang z roku 1971 prekračuje všetky hranice svojou dĺžkou 4,8 m, šírkou 1,9 m a pohotovostnou hmotnosťou 1,5 tony – je to skutočne obrovské auto, ktoré sa ukazuje ako poriadna výzva, a to ako pri jazde, tak aj pri parkovaní. Chýbajú mu prakticky všetky charakteristické znaky, vďaka ktorým bolo pôvodné auto také skvelé. Najnespútanejšia verzia modelu je vybavená 7-litrovým motorom V8, vyvíja výkon 375 koní a dosahuje maximálnu rýchlosť 200 km/h.
V roku 1972 boli z ponuky odstránené najvýkonnejšie motory a výkon sa znížil na všetkých vozidlách kvôli prechodu na nové výpočty čistého výkonu podľa SAE a zmenám v mechanizme distribúcie plynu. Tento rok má najmenej predaných kusov Mach 1 od generácie 1971–73. Auto zobrazené na fotografiách sa tiež vyrábalo v tom čase a je súčasťou zbierky Nikolaja Blagoeva zo Starej Zagory. Jeho Mustang má karosériu kabriolet, ktorá je z troch hlavných verzií azda najkrajšia a vyznačuje sa najčistejším a najvyzretejším dizajnom. Na svoju dobu sa obmedzený predaj v roku 1972 považoval za nevýhodu. Dnes sú však Mustangy z rovnakého obdobia vysoko cenenými zberateľskými kúskami.
- 2025-09-16 - Volvo C70 Cabrio: zadarmo
- 2025-09-15 - 55 anos com o Škodom 110 R Coupé
- 2025-09-14 - TÜV-Bericht 2025: nacionalne hýbal zúdő SUV-ok: Kia Sportage (EL/SL)
- 2025-09-13 - TÜV-Gutachen 2025: Viele Mängel bij SUV – dobre: Ford Kuga (III)
- 2025-09-12 - En CATL tem 10 Perc-Akkus com verbazingwekkende olieverfert
- 2025-09-11 - TÜV-Bericht 2025: Nationale hýbával zúdő SUV-ok: Škoda Kamiq (ÉNW)
- 2025-09-10 - Culto dos Anos 1980: Citroën BX
- 2025-09-09 - 1 400 rund Verstöße wurden in primeiro Instanz gefeltelt
- 2025-09-08 - Koncept VW ID. CRUZ: erschwinglicher Elektrické SUV
- 2025-09-07 - Informácie TÜV 2025: Aktualizované SUV pod názvom: BMW X1 (F48)
