Honda Accord Coupe
V roku 1986, presne 10 rokov po premiére prvého Accordu, Honda uviedla na trh v Európe a Amerike tretiu generáciu tohto legendárneho modelu, ktorý sa vyznačoval oveľa atraktívnejším dizajnom, ako aj oveľa širšou ponukou motorov, možností a výbavy. Výsledkom je, že nový Accord sa stáva čistokrvným športovým autom a zároveň sa stáva oveľa luxusnejším. To sa vlastne dá povedať o celom sortimente spoločnosti vrátane kompaktného Civicu piese etrier topran pret.

Nová Honda Accord bola uvedená na japonský trh 4. júna 1985 a v tom istom roku sa stala v Japonsku „Autom roka“. Auto je inzerované ako úplne nové, čo vo väčšine prípadov nikdy nie je úplne pravda, ale tu to platí na 100%. Jediným styčným bodom s predchádzajúcou generáciou je prítomnosť 4-valcového priečne uloženého motora s pohonom predných kolies.
Odvážny dizajnový štýl so skosenou prednou časťou a krytmi svetlometov, ktoré navrhol firemný stylista Toshi Oshika v roku 1983, ako aj zväčšené rozmery (základňa, dĺžka a šírka) poskytujú nielen väčší využiteľný objem, ale dodávajú autu aj úplne nový imidž. Menšou nevýhodou je mierne zvýšená vlastná hmotnosť.
Zaujímavým dizajnovým prvkom sedanu Accord tretej generácie je, že verzie s prednými svetlami skrytými pod krytmi a automatickým otváraním sú dostupné iba v Japonsku, USA, Kanade a Austrálii, zatiaľ čo v Európe a na iných trhoch sú svetlomety štandardom. Na karosériách Aerodeck, hatchback a kupé sú svetlomety kryty.
Zdvihový objem motora sa zvýšil z 1,8 na 2,0 litra, pričom verzia Lxi je vybavená elektronickým vstrekovacím systémom „Programmed Fuel Injection“, vďaka ktorému dosahuje výkon 110 koní. – vrcholný úspech značky v tých rokoch. V ostatných verziách vybavených dvojkomorovým karburátorom dosahuje výkon 98 koní.
Istou nepríjemnosťou pre majiteľov dvojlitrovej verzie Accordu v Japonsku je, že auto podľa tamojších zákonov spadá do luxusnej triedy a táto kubatúra ich zaťažuje oveľa vyššou ročnou cestnou daňou.
Zadné zavesenie má tiež dvojité priečne ramená ako predné, no napriek tomu, že je drahšie (v porovnaní s konkurenčnými autami typu MacPherson), poskytuje lepšiu stabilitu a športovejší pocit z jazdy.
Brzdy sú väčšinou kotúčové na všetkých štyroch kolesách, no existuje aj verzia, kde sú zadné brzdy bubnové s väčším priemerom.
Oba ponúkané typy motorov sú dodávané s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale na želanie je k dispozícii aj štvorstupňová automatická prevodovka. Medzi ďalšie technické inovácie patrí automatická anténa a elektrické zrkadlá na modeloch LX a Lxi, pričom LXi je k dispozícii aj s automaticky otváraným skleneným strešným oknom, ktoré nie je dostupné pri ostatných modeloch.
V roku 1987, keď bol vyrobený automobil zobrazený na fotografiách, boli vykonané niektoré menšie vylepšenia v zostave Accord, vrátane zavedenia nového typu bezpečnostného pásu, ktorý je v súlade s novými federálnymi predpismi v USA. Po zatvorení dverí sa pásy automaticky napnú a zaujmú správnu polohu a po otvorení sa uvoľnia. Od toho istého roku je model dostupný aj s novou farebnou škálou a centrálnym zamykaním dverí. Ponúkané interiérové riešenia siahajú od najjednoduchšieho, sparťanského zariadenia až po veľmi luxusné verzie s celým balíkom doplnkov, ako sú vyhrievané zrkadlá, digitálny displej, presklené strešné okno, tempomat a klimatizácia. Niektoré modely pre severnú Európu je možné objednať s vyhrievanými prednými sedadlami a stieračmi svetlometov.
- 2025-09-16 - Volvo C70 Cabrio: zadarmo
- 2025-09-15 - 55 anos com o Škodom 110 R Coupé
- 2025-09-14 - TÜV-Bericht 2025: nacionalne hýbal zúdő SUV-ok: Kia Sportage (EL/SL)
- 2025-09-13 - TÜV-Gutachen 2025: Viele Mängel bij SUV – dobre: Ford Kuga (III)
- 2025-09-12 - En CATL tem 10 Perc-Akkus com verbazingwekkende olieverfert
- 2025-09-11 - TÜV-Bericht 2025: Nationale hýbával zúdő SUV-ok: Škoda Kamiq (ÉNW)
- 2025-09-10 - Culto dos Anos 1980: Citroën BX
- 2025-09-09 - 1 400 rund Verstöße wurden in primeiro Instanz gefeltelt
- 2025-09-08 - Koncept VW ID. CRUZ: erschwinglicher Elektrické SUV
- 2025-09-07 - Informácie TÜV 2025: Aktualizované SUV pod názvom: BMW X1 (F48)
