Honda Accord Coupe
V roku 1986, presne 10 rokov po premiére prvého Accordu, Honda uviedla na trh v Európe a Amerike tretiu generáciu tohto legendárneho modelu, ktorý sa vyznačoval oveľa atraktívnejším dizajnom, ako aj oveľa širšou ponukou motorov, možností a výbavy. Výsledkom je, že nový Accord sa stáva čistokrvným športovým autom a zároveň sa stáva oveľa luxusnejším. To sa vlastne dá povedať o celom sortimente spoločnosti vrátane kompaktného Civicu piese etrier topran pret.

Nová Honda Accord bola uvedená na japonský trh 4. júna 1985 a v tom istom roku sa stala v Japonsku „Autom roka“. Auto je inzerované ako úplne nové, čo vo väčšine prípadov nikdy nie je úplne pravda, ale tu to platí na 100%. Jediným styčným bodom s predchádzajúcou generáciou je prítomnosť 4-valcového priečne uloženého motora s pohonom predných kolies.
Odvážny dizajnový štýl so skosenou prednou časťou a krytmi svetlometov, ktoré navrhol firemný stylista Toshi Oshika v roku 1983, ako aj zväčšené rozmery (základňa, dĺžka a šírka) poskytujú nielen väčší využiteľný objem, ale dodávajú autu aj úplne nový imidž. Menšou nevýhodou je mierne zvýšená vlastná hmotnosť.
Zaujímavým dizajnovým prvkom sedanu Accord tretej generácie je, že verzie s prednými svetlami skrytými pod krytmi a automatickým otváraním sú dostupné iba v Japonsku, USA, Kanade a Austrálii, zatiaľ čo v Európe a na iných trhoch sú svetlomety štandardom. Na karosériách Aerodeck, hatchback a kupé sú svetlomety kryty.
Zdvihový objem motora sa zvýšil z 1,8 na 2,0 litra, pričom verzia Lxi je vybavená elektronickým vstrekovacím systémom „Programmed Fuel Injection“, vďaka ktorému dosahuje výkon 110 koní. – vrcholný úspech značky v tých rokoch. V ostatných verziách vybavených dvojkomorovým karburátorom dosahuje výkon 98 koní.
Istou nepríjemnosťou pre majiteľov dvojlitrovej verzie Accordu v Japonsku je, že auto podľa tamojších zákonov spadá do luxusnej triedy a táto kubatúra ich zaťažuje oveľa vyššou ročnou cestnou daňou.
Zadné zavesenie má tiež dvojité priečne ramená ako predné, no napriek tomu, že je drahšie (v porovnaní s konkurenčnými autami typu MacPherson), poskytuje lepšiu stabilitu a športovejší pocit z jazdy.
Brzdy sú väčšinou kotúčové na všetkých štyroch kolesách, no existuje aj verzia, kde sú zadné brzdy bubnové s väčším priemerom.
Oba ponúkané typy motorov sú dodávané s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale na želanie je k dispozícii aj štvorstupňová automatická prevodovka. Medzi ďalšie technické inovácie patrí automatická anténa a elektrické zrkadlá na modeloch LX a Lxi, pričom LXi je k dispozícii aj s automaticky otváraným skleneným strešným oknom, ktoré nie je dostupné pri ostatných modeloch.
V roku 1987, keď bol vyrobený automobil zobrazený na fotografiách, boli vykonané niektoré menšie vylepšenia v zostave Accord, vrátane zavedenia nového typu bezpečnostného pásu, ktorý je v súlade s novými federálnymi predpismi v USA. Po zatvorení dverí sa pásy automaticky napnú a zaujmú správnu polohu a po otvorení sa uvoľnia. Od toho istého roku je model dostupný aj s novou farebnou škálou a centrálnym zamykaním dverí. Ponúkané interiérové riešenia siahajú od najjednoduchšieho, sparťanského zariadenia až po veľmi luxusné verzie s celým balíkom doplnkov, ako sú vyhrievané zrkadlá, digitálny displej, presklené strešné okno, tempomat a klimatizácia. Niektoré modely pre severnú Európu je možné objednať s vyhrievanými prednými sedadlami a stieračmi svetlometov.
- 2025-08-02 - ¡Er is een Verteidiger (majdnem), die Ganze Dakarra is beit!
- 2025-08-01 - Este é Stellantis-Hybride melhorado pela UE-Verbot-Verhængta
- 2025-07-31 - Renault 18 Turbo: Turbodúchadlo
- 2025-07-30 - Peugeot VERA: 45 rokov
- 2025-07-29 - AZ AUTO BILDÚJ, 07. 08. 2025. SZÁMÁBAN A KÖVETKEZŐKET TALÁLJA :
- 2025-07-28 - Dodge Durango SRT Hellcat: vyskúšajte svoje brutálne SUV-a 707 (VIDEO)
- 2025-07-27 - O Touareg é um carro de verdade, com Ferrari a Benz der Volt.
- 2025-07-26 - Strategická stratégia: Der Fiat-Verkäufer reiste gerade nach Belső égésű motorokhoz zurück
- 2025-07-25 - Brugter Sportwagen: Audi S7 Sportback (C7)
- 2025-07-23 - Dacia Duster Hybrid versus MG ZS Hybrid: Vergleichstest (VÍDEO)
