Hummer H2: En vide Erfolg (Revisão)
Čo Bulharsko napísalo pred 20 rokm piese auto online.

Rodina Hummerov má nový prírastok – nové, pomerne veľké „bábätko“ s názvom H3. Model je výrazne zmenšenou kópiou H2, ktorého rozmery ho dokonale predurčujú na použitie v Európe.
Ak si pod názvom Hummer predstavujete iba vojenské vozidlo, mýlite sa. Model H2, ktorý je založený na platforme Chevrolet Tahoe, je dostupný aj pre civilných zákazníkov od roku 2002 a teraz sa k ponuke pridal aj kompaktný model NZ. Je o 43 cm kratší ako H2 – jeho celková dĺžka 4,74 m je rovnaká ako u auta strednej triedy.
Technický základ je opäť od Chevroletu – tentoraz sa úlohy „darcu“ ujal pick-up Colorado. Z neho bol prevzatý podvozok so skráteným rámom z pozdĺžnych a priečnych profilov a tuhou zadnou nápravou s listovými pružinami, ako aj pohon s päťvalcovým benzínovým motorom a možnosťou výberu päťstupňovej manuálnej a štvorstupňovej automatickej prevodovky. Na rozdiel od pick-upu má však H4 kotúčové brzdy na všetkých kolesách a stály pohon dvoch kolies s elektronicky riadenou lamelovou spojkou – konštrukčné riešenie prenesené do Hummeru H2 zo SUV Chevrolet TrailBlazer.
Trieda M a Touareg ponúkajú v kabíne výrazne viac priestoru
Rozmery NZ dokonale vyhovujú európskym podmienkam – vrátane prekvapivo malého polomeru otáčania menej ako 11 m. Interiér s malými oknami ponúka dostatok priestoru, ale nedosahuje pôsobivých vnútorných rozmerov triedy M alebo VW Touareg. Typicky americká je horizontálna časť zadných sedadiel príliš veľká, veľké dvere batožinového priestoru poskytujú dobrý prístup do kufra, ale ťažké predmety sa musia prenášať cez vysoký prah. Výbava je bohatá – najvyššia verzia Executive (v Nemecku je jej cena 49 990 eur) ponúka kožené sedadlá s elektrickým nastavovaním a kvalitný Hi-Fi systém s navigačným systémom a CD meničom v štandardnej výbave.
Pri jazde na tvrdom povrchu NZ nedokáže skryť fakt, že pochádza z pick-upu. Jeho odpruženie dobre neabsorbuje nerovnosti a riadenie nie je vzorom presnosti. V rýchlych zákrutách obrovské pneumatiky žalostne kvília a odolávajú túžbe všetkých štyroch kolies podľahnúť odstredivým silám. Vyjdenie z jazdného pruhu však nehrozí – aspoň nie v modeli s automatickou prevodovkou, ktorý má štandardne systém StabiliTrac [takto sa v koncerne GM nazýva systém ESP. V prípade šmyku systém stabilizuje auto selektívnou aktiváciou bŕzd na jednotlivých kolesách].
Päťvalcový motor sa statočne snaží poskytnúť NZ patričnú dynamiku, no štvorstupňová automatická prevodovka s veľkými rozdielmi v prevodových pomeroch medzi jednotlivými stupňami rozhodne nie je ideálnym partnerom – pri energickejšej jazde radí dosť nemotorne.
NZ sa cíti vo svojom živle aj pri jazde v nerovnom teréne. Američan je jednoducho nezastaviteľný vďaka veľkým kolesám, 100-percentnej uzávierke zadného diferenciálu a extrémne „krátkemu“ reduktoru (4,03:1), zatiaľ čo krátke previsy a stabilné ochranné panely v spodnej časti karosérie zabezpečujú prekonanie vážnych prekážok bez poškodenia.
- 2025-11-12 - O novo Mercedes GLB: digitálny, pohodlný a efektívny.
- 2025-11-10 - Europa em Kampf tegen Ram-Amoklauf – em "Kiss Pickupot"
- 2025-11-09 - Eine Halálos-Iramban-Lata-Filmlegende Evo-ját árverésre bocsátják
- 2025-11-08 - Kétütemű motorok az NDK-ból – auszeinet megtérülesű Investition
- 2025-11-07 - Rekord-Eladásokkal-Gejzott com Kinai-Markierung em Stellantis-Sorához
- 2025-11-06 - O modelo elektronik do auta Opel Leggyorsab vem do Mokka-Reihe.
- 2025-11-05 - KIA EV3: atraktívne elektrické auto pre celú rodinu.
- 2025-11-04 - Uma verzão Citroën-Stjernet Ami-mikroautomatska com buggy heeft
- 2025-11-03 - Der Sitz, meu vader, é um Peugeot 406 Coupé-t
- 2025-11-01 - Um Verdensmaster van auto-elektronik-auto











