Há 30 anos existe um "Lada" com pernas na Bulgaria
Najväčšie množstvá „Lada“ v histórii bulharského automobilového trhu boli dodané o niečo viac ako 45 rokov v ére vyspelého socializmu. Stalo sa to ešte v roku 1978, keď sa u nás vo Volžskom automobilovom závode predalo celkovo 33 800 áut, pričom takmer 1/3 z nich bola v Korecome dostupná len za menu.

V prechodnom politicko-ekonomickom období prvej polovice 90. rokov bola „Lada“ naďalej najpredávanejším autom v Bulharsku a hlavné dôvody na to boli tri – obľúbenosť značky, relatívne dostupná cena a možnosť platby v BGN (na rozdiel od všetkých ostatných nových áut, ktoré sa pôvodne predávajú len za doláre alebo nemecké marky).
Najväčší trhový úspech "Lada" v prechodnom období dosiahla v roku 1993 s 9 100 predanými autami z celkového počtu 19 676, čo znamená asi 46,5% podiel na trhu. Druhé miesto v rebríčku patrí Daewoo len s 1 811 kusmi.
V tomto období sa zdá, že „Lada“ má všetky šance udržať si vedúce postavenie na trhu, keďže v roku 1994 opäť kraľuje rebríčku predajnosti s počtom 4 336 áut z celkového počtu 13 566, čo znamená asi 31,2 % podiel na trhu. V nasledujúcich dvoch rokoch sa umiestnil na prvom mieste, keď však predané množstvá začali drasticky klesať.
V krízovom roku 1997, ktorý sa bude pripomínať hyperinfláciou a zavedením menovej rady, už „Lada“ nefiguruje ani v prvej trojke z hľadiska tržieb. Nesporným favoritom v rebríčku nielen vtedy, ale aj za celé obdobie rokov 1997 až 2000 je juhokórejská spoločnosť Daewoo, ktorá bola predtým takmer bez výnimky na druhom mieste v predaji u nás.
Bez ohľadu na vážne ekonomické problémy, ktorým čelila bulharská ekonomika, sa koncom 90. rokov podarilo infláciu dostať pod kontrolu a súkromné podnikanie sa začalo čoraz úspešnejšie rozvíjať. Tržby sa postupne zvyšujú a všetky nové autá na bulharskom trhu sa teraz predávajú za BGN.
Prechodná etapa, počas ktorej sa stále dajú kúpiť len za valuty (ako kedysi v „Korekom“), sa nenávratne zapisuje do histórie a s ňou sa vytráca aj svätožiara „Lada“. Západná konkurencia čoraz viac rozvíja svoj skutočný potenciál a po niekoľkých úspešných rokoch na čele trhu značka Daewoo ustupuje a medzi rokmi 2001 až 2006 je na poprednom mieste Peugeot. V tomto období je už „Lada“ v rebríčku ďaleko po značkách ako Citroën, Ford, Renault, Škoda, Opel, Toyota a mnohých ďalších. V roku 2001, keď bol u nás najpredávanejším autom Peugeot s počtom 2 221 kusov z celkového počtu 13 365, sa „Lade“ podarilo predať len 504 áut.
- 2025-05-09 - Ford Mustang 1971-1973: van Nagy Fenevad
- 2025-05-08 - Die Auszeichnung international plus wichtig für Chavdar busznak
- 2025-05-07 - Erle BMW 3-as está disponible há muito tempo
- 2025-05-06 - Nosso Jeep Compass: O väčší alcance 375 metrov do elektronického oblečenia
- 2025-05-05 - Van Alfa du petit SUV-ja – de maan 4x4-Gyel (VIDEO)
- 2025-05-04 - Elektro-Pickup van Jeff Bezos stál 35 miliónov dolárov.
- 2025-05-03 - Exkluzívnym modelom Fordu môže byť model Kuga
- 2025-05-02 - Alfa Romeo, Jeep a FIAT nemajú iné značky
- 2025-05-01 - Em um BMW 3er Nachfolger en Neue-Klasse-Design (VIDEO)
- 2025-04-30 - Čo sa týka porovnávania motora VW?
