Ihr Vitara Electrica a Ihr Erlebnis? (TESZT)
Suzuki oslavuje svetovú premiéru, pretože v novom roku 2025 uvádza na trh svoj prvý elektrický model. Tu je - otestovali sme novú Suzuki e-Vitara piese auto online.

Nami testovaná verzia Suzuki e Vitara s pohonom 4x4 zrýchli z 0 na 100 km/h za svižných 7,4 sekundy, no na kľukatých cestách nedokáže „skryť“ svoju 1,9-tonovú hmotnosť. Správanie sa na ceste však vždy zostáva predvídateľné, pravdepodobne vďaka viacprvkovému zadnému zaveseniu kolies. Dobre fungujú aj vetrané kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Priemer otáčania – 10,4 metra – je dostatočne malý.
Je cítiť, že Japonci nechceli vyrobiť len „SUV“, ktoré by sa bálo jazdy v teréne. Vpredu pracuje synchrónny elektromotor s výkonom 174 koní a vzadu druhý s výkonom 65 koní. Keďže druhý menovaný vysiela na zadnú nápravu krútiaci moment 114 Nm, malo by to stačiť na rozjazd z kopy hlbokého snehu v lyžiarskom stredisku alebo na prejazd zablatených ciest v lese.
Zdá sa vám pohon 4×4 ako model s motorom spaľovacím motorom?
Okrem toho k lepšiemu výkonu v teréne pomáha režim Trail, ktorý simuluje starú dobrú uzávierku medzinápravového diferenciálu – a zabraňuje zbytočnému prešmykovaniu kolies na jednej z náprav. Navyše, v tomto režime sa Vitara rozbieha relatívne plynulo, aby sa „nezaryla“, a ESP umožňuje určitý šmyk. Svetlá výška 180 mm nebude stačiť pre profesionálov pracujúcich v gumákoch, ale vynaliezaví predajcovia Suzuki už začali ponúkať sady na zdvihnutie podvozku (aspoň pre benzínovú verziu).
Lítium-železito-fosfátová batéria má svoje výhody (silná, odolná, menej náchylná na zamrznutie, bez toxických ťažkých kovov), ale nemôžeme ignorovať ani jej nevýhody – maximálny nabíjací výkon je iba 90 kW. Keď ho „nabijete“ jednosmerným prúdom z 10 na 80 percent, musíte na nabíjacej stanici visieť aspoň 45 minút. A ak používate 11 kW Wallbox, nabitie malej batérie trvá 4,5 hodiny a veľkej – 5,5 hodiny. Aspoň „Japonci“ sa spoliehajú na moderné vykurovanie tepelným čerpadlom.
Koncept Vitary sa nakoniec javí trochu protirečivý: priestor kabíny a sedadlá sú vhodné na dlhú cestu, ale nie čas nabíjania jednosmerným prúdom.
Záver
Elektrická e Vitara je oveľa modernejšia ako 10 rokov starý benzínový model – časy nemotorných systémov udržiavania v jazdnom pruhu a príliš „nervóznych“ asistentov núdzového brzdenia u Suzuki sú dávno preč. Hlavnou nevýhodou je dlhý čas nabíjania jednosmerným prúdom.
- 2025-11-03 - Der Sitz, meu vader, é um Peugeot 406 Coupé-t
 - 2025-11-01 - Um Verdensmaster van auto-elektronik-auto
 - 2025-10-31 - Progresszív hirulikus ütközők – in der Geheimwaffe von Citroën
 - 2025-10-30 - ETF MT-240: De grote Muldenkipper-Szlovéniaából-Gizúrá
 - 2025-10-29 - Projekt výroby Golfu GTI
 - 2025-10-28 - Lancia ECV2: Ik ben niet geschäft
 - 2025-10-27 - Biotassád v laku
 - 2025-10-26 - 95,9 Prozent stroj um Porsche-Gewinn aus
 - 2025-10-25 - Spotreba paliva Audi 100 TDI je iba 1,76 litra.
 - 2025-10-24 - Mal posso esperar pelo lindo ano com o tempo
 
			        










