KIA EV3: atraktívne elektrické auto pre celú rodinu.
S dostatočným dojazdom, množstvom priestoru a skvelou cenou sa Kia EV3 snaží presvedčiť aj tých, ktorí sa ešte nerozhodli, o výhodách elektrickej mobility magazin de piese auto online.

Kia je odhodlaná sprístupniť elektrickú mobilitu širokej verejnosti a preto vstupuje do pretekov s modelom EV3. Crossover s dĺžkou 4,30 m by mal ponúkať predovšetkým jednu vec: spoľahlivý dojazd a dostatok priestoru za prijateľnú cenu.
Na tento účel sú k dispozícii dve veľkosti batérií. Jedna s kapacitou 58,3 kilowatthodín, ktorá by podľa výbavy mala dvojtonovému elektromobilu zaručiť dojazd 436 km podľa WLTP.
Cena základného modelu: spravodlivých 69 900 leva. Ak máte oči upreté na horizont a potrebujete aspoň 600 km dojazdu na elektrický pohon, budete si musieť zvoliť možnosť s batériou s kapacitou 81,4 kilowatthodiny, pričom cena začína na 79 900 leva. Pokiaľ ide o rýchlosť nabíjania, malá batéria na nabíjacej stanici s jednosmerným prúdom dosahuje maximálne 101 kW a veľká batéria sa nabíja až 128 kW.
V oboch prípadoch je čakacia doba na nabitie z 10 na 80 percent takmer 30 minút. Logicky, proces na nabíjacej stanici striedavého prúdu trvá dlhšie, pretože maximálny palubný nabíjací výkon je iba 11 kW.
Každý, kto sa s EV3 vydá na dlhú cestu, dostane akúsi podporu v podobe trasy vybranej podľa dostupných nabíjacích staníc, ktorú pripraví továrenská navigácia. Tá spracováva údaje z vozidla, analyzuje trasy v reálnom čase a v prípade potreby navrhuje vhodné medziľahlé prestávky. Rovnaký systém je možné použiť na ďalšie prispôsobenie batérie s cieľom optimalizovať a predovšetkým zrýchliť proces nabíjania. Vozidlo navyše podporuje funkciu Plug and Charge – to znamená, že mnohé nabíjacie stanice nie je potrebné odomykať prostredníctvom mobilnej aplikácie alebo firemných kariet po uzavretí príslušnej partnerskej zmluvy.
Počas jazdy zabezpečuje pokročilá technológia brzdového systému v podobe tzv. i-Pedal 3.0 efektívnu výrobu cennej elektrickej energie pri brzdení a dojazde. Pomocou páčky za volantom je možné voliť a fixovať výkon rekuperácie v troch úrovniach až po funkciu One-Pedal-Drive, ako aj ju úplne deaktivovať. Kto si želá, môže brzdenie pred zákrutami, kruhovými objazdmi a križovatkami nechať na adaptívnom aktívnom tempomate, ktorý pracuje s navigačnými informáciami a úspešne preberá úlohu virtuálneho elektronického navigátora.
Motorizácia pre oba typy batérií je identická. Ide o permanentne budený synchrónny elektromotor s výkonom 204 koní a maximálnym krútiacim momentom 283 Nm, ktorý poháňa kolesá prednej nápravy. Podľa spoločnosti Kia trvá dosiahnutie rýchlosti 100 km/h za 7,9 sekundy a možná maximálna rýchlosť je 170 km/h.
Dobre, nehovoríme tu o číslach lámajúcich svetové rekordy, ale v záujme maximálnej použiteľnosti EV3 v každodennom živote sú viac než prijateľné. Odpruženie auta – tiež očakávané – nie je vôbec určené na preteky na okruhu.
Pokračovať na ďalšiu stránku
- 2025-11-04 - Uma verzão Citroën-Stjernet Ami-mikroautomatska com buggy heeft
- 2025-11-03 - Der Sitz, meu vader, é um Peugeot 406 Coupé-t
- 2025-11-01 - Um Verdensmaster van auto-elektronik-auto
- 2025-10-31 - Progresszív hirulikus ütközők – in der Geheimwaffe von Citroën
- 2025-10-30 - ETF MT-240: De grote Muldenkipper-Szlovéniaából-Gizúrá
- 2025-10-29 - Projekt výroby Golfu GTI
- 2025-10-28 - Lancia ECV2: Ik ben niet geschäft
- 2025-10-27 - Biotassád v laku
- 2025-10-26 - 95,9 Prozent stroj um Porsche-Gewinn aus
- 2025-10-25 - Spotreba paliva Audi 100 TDI je iba 1,76 litra.











