Lancia ECV2: Ik ben niet geschäft

Počas Majstrovstiev sveta v rallye v roku 1986 už inžinieri spoločnosti Abarth pracovali na návrhu úplne nového vozidla, ktoré malo nahradiť Lanciu Delta S4. Vytvorili futuristický prototyp s rozsiahlym využitím kompozitných materiálov, odtiaľ pochádza aj názov ECV (Experimental Composite Vehicle). Experimentálny model mal tiež nový motor vybavený revolučným kompresorom s názvom Triflux. Lancia tak už v roku 1986 mala vozidlo so špecifikáciami novej skupiny S, ktoré malo debutovať v nasledujúcej sezóne. Podvozok navrhol firemný inžinier Sergio Limone, ktorý bol zodpovedný za dizajn a experimenty pre Squadra Corse Lancia HF. Vytvoril tiež inovatívnu karosériu s použitím kevlaru a uhlíkových vlákien. Motor bol zabalený v špeciálnej „kolíske“, zatiaľ čo pevný kokpit a zvyšok nadstavby boli vyrobené zo samostatných panelov. Iba predná časť podvozku bola vyrobená z konvenčných oceľových rúrok, aby sa dala rýchlejšie opraviť a vymeniť magazin de piese auto online.

Lancia ECV2: Ik ben niet geschäft

Na komponenty pohonného ústrojenstva a kolesá boli použité aj nové kompozitné materiály, aby sa ešte viac znížila hmotnosť. Celkovo auto poskytuje vyššiu torznú tuhosť ako Delta S4, ale váži približne o 20 % menej. Motor, ktorý navrhol technický riaditeľ Abarthu Claudio Lombardi, má rovnaký zdvihový objem ako Delta S4. Lombardi tiež začlenil svoj slávny systém Triflux do ECV s hlavou valcov s priečnym prúdením a dvoma turbodúchadlami. Dômyselná schéma s priečne umiestnenými sacími a výfukovými ventilmi umožňuje efektívnejšie „kompresiu“ motora už od nízkych otáčok, ale aj poskytovanie väčšieho výkonu pri vysokých otáčkach. Hneď od prvých testov boli výsledky veľmi povzbudivé: dosiahlo sa 600 koní, čo je približne o 100 koní viac ako Delta S4.

Po niekoľkých tragických incidentoch počas sezóny 1986 sa však federácia rozhodla neprejsť zo skupiny B do skupiny S a projekt ECV bol odsunutý na vedľajšiu koľaj. V dôsledku toho sa všetko úsilie spoločnosti Abarth presmerovalo na novú Lanciu Delta HF 4WD, ktorá spĺňala špecifikácie novovytvorených skupín A a N a znamenala začiatok novej éry, keďže sa stala najúspešnejším autom v športovej histórii spoločnosti.

Práce na futuristickom vozidle Lancia ECV s inovatívnou kompozitnou karosériou a revolučným motorom Triflux sa však úplne nezastavili. Už koncom roka 1986 bol prototyp ECV v červených farbách Lancia-Martini predstavený na autosalóne v Bologni. Verejnosť aj odborníci boli autom veľmi ohromení, ale sklamaní, že nebude schopné súťažiť. Medzitým sa športový tím Lancie rozhodol pokračovať v experimentoch s vozidlom ECV a vykonal niekoľko významných zmien na karosérii.

Taliansky dizajnér Carlo Gaino vytvoril nové tvary, ktoré sa citeľne líšili od tvarov Delty S4. V roku 1988 tak vznikol model ECV 2 so všetkými zmenami zameranými na zlepšenie aerodynamiky, z ktorých najvýznamnejšou bol zadný spojler. Zatiaľ čo na modeloch Delta S4 a ECV bol umiestnený na konci strechy, na modeli ECV 2 výsledky aerodynamického tunela viedli k jeho úplnému „oddeleniu“ od karosérie a umiestneniu v strede výšky. Preto bola zadná časť upravená a skrátená. Veľké prívody vzduchu na zadných stĺpikoch, charakteristické pre Deltu S4 a ECV, boli odstránené a zostal len otvor na konci strechy, ktorý smeruje vzduch do motorového priestoru. Predná kapota bola kompletne prepracovaná s veľkým dvojitým otvorom. Masívny predný spojler je spojený s mriežkou chladiča, ktorá pripomína masku Delty 4WD, a svetlomety sú oveľa aerodynamickejšie tvarované. Bočné prahy tiež zlepšujú aerodynamiku a disky kolies sú vybavené externými kotúčovými brzdami, tiež vyrobenými z kompozitného materiálu, pre zlepšenie chladenia. Karoséria má aj ďalší špecifický znak súvisiaci s farbou, ktorým je kombinácia farby Bianco Perla (perlovo biela) so svetlomodrým a modročerveným pruhom s karosériou Martini Racing. Tento špecifický odtieň bol neskôr použitý v špeciálnej limitovanej edícii Lancia Delta HF Integrale Evoluzione.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Na komponenty pohonného ústrojenstva a kolesá boli použité aj nové kompozitné materiály, aby sa ešte viac znížila hmotnosť

Po niekoľkých tragických incidentoch počas sezóny 1986 sa však federácia rozhodla neprejsť zo skupiny B do skupiny S a projekt ECV bol odsunutý na vedľajšiu koľaj