Luxusná brugga: Audi A8 (D4)
Ojazdené luxusné sedany ohromujú komfortom, prestížou a silou – pôsobivá je aj ich strata na hodnote magazin piese auto.

Často píšeme o výhodných akciách a nových autách, ktoré sa stávajú klasikou. Obzvlášť lákavým segmentom sú v tomto zmysle ojazdené luxusné sedany, ktoré často dosahujú najnižšiu hodnotu po výrazne necelých dvadsiatich rokoch. Inými slovami: autá majú potom hodnotu len 10 až 20 percent svojej pôvodnej novej ceny.
Rýchly pokles cien pôsobivých áut je však len málokedy spôsobený tým, že ide o neuznané talenty. Náklady na udržanie takéhoto bývalého technologického lídra sú totiž často značné. Okrem obzvlášť drahých náhradných dielov za to môže aj všetka technika, ktorá bola v autách použitá. Mnohé komponenty sú v prípade opráv ťažko dostupné, najmä v tesných motorových priestoroch. A v posledných rokoch výrazne stúpli aj hodinové sadzby opravovní.
Audi A8 (D4)
Obdobie výroby: 2010 až 2017
Výkon: 204 až 605 koní
cena: od 30 000 BGN
Audi A8 predvádza vo vysokej triede dobre trénovanú formu. Je to spôsobené nielen ľahkou hliníkovou architektúrou (D4 je prvýkrát postavená na modulárnej platforme pre modely s pozdĺžne umiestneným spaľovacím motorom), ale aj vynikajúcou dynamickou ovládateľnosťou a stabilným spojením s povrchom vozovky. relatívne krátky zdvih pruženia pruženia. Na drsnú povahu A8 sa sťažujú len vodiči zvyknutí na skôr pohodlnú jazdu triedy S. Ponuka motorizácií je mimoriadne široká – od 4-valcového hybridu (veľmi vzácny) cez 6-valcový a 8-valcový naftový motor až po 6,3-litrový atmosférický motor W12 s výkonom 500 koní. Verzie S8 s výkonom 520 alebo 605 k sú umiestnené ako modely so športovým imidžom. (S8 Plus). 4-litrový turbo V8 agregát nahrádza skvele znejúci 4,2-litrový atmosférický V8 z roku 2012 Set curea de distributie Dayco.
Slabé stránky: v prípade poškodenia diely karosérie vymieňa Audi. Ukázalo sa, že je to dosť drahé, takže špecializované dielne ponúkajú opravy na aute. Nie každému sa to však podarí: ak sa plechy pred spracovaním dostatočne nezohrejú, hrozí zatekanie. Obľúbené náhradné diely: kompresor vzduchového odpruženia a vstrekovače na 3.0 TDI. Dieselové agregáty nie sú len maratónci, ale aj častými kandidátmi na tuning a úpravy. V dôsledku toho trpí celý reťazový pohon.
- 2025-05-01 - Em um BMW 3er Nachfolger en Neue-Klasse-Design (VIDEO)
- 2025-04-30 - Čo sa týka porovnávania motora VW?
- 2025-04-29 - Ide o ideálny model spoločnosti DS Automobiles a integrovaná technológia Formel-E-Technologie?
- 2025-04-28 - Ich merke mir, dass ich noch nicht fertig bin (VIDEO)
- 2025-04-26 - Jedným z najdôveryhodnejších zážitkov na svete je turistický zážitok Mercedesu vo verzii Silver Star.
- 2025-04-25 - Honda predávala nový Civic vo svojom esportivo štýle už 20 rokov.
- 2025-04-24 - Nog corcéis para a la concha em 20 ano no VW-Polo: É heißt "Bruder einkaufen"
- 2025-04-23 - Dacia Jogger vybavená emblémami Nissan
- 2025-04-22 - Pozrite sa na VW T5 a T6, ktoré sú pripravené!
- 2025-04-22 - Honda Accord Coupe
