Megoldottak e vehicule elétrico acumulando e sem peso
Počas chladného obdobia sa môže doba nabíjania elektromobilov na staniciach výrazne predĺžiť. Americkí vedci teraz prišli s riešením tohto problém vas expansiune febi pret.

Podľa mnohých štúdií sú hlavnými faktormi, ktoré brzdia ich predaj, vysoké ceny a nedostatočný dojazd. No sú tu aj iné prekážky, ktoré v súčasnosti odtláčajú množstvo ľudí. Jednou z nich je doba nabíjania. V závislosti od modelu a úrovne nabitia batérie budete musieť visieť na rýchlonabíjacej stanici aspoň 20-30 minút, kým sa batéria nenabije na 80 percent alebo viac. V zime, keď sú teploty pod bodom mrazu, však môže úplné nabitie batérie trvať podstatne dlhšie. Vedci v USA teraz vyvinuli technológiu, ktorej cieľom je tento problém odstrániť.
Nový proces výroby batérií, ktorý by sa mal dať ľahko implementovať
Inžinieri z University of Michigan tvrdia, že vyvinuli proces výroby batérií pre elektrické vozidlá, ktorý im umožňuje nabíjať päťkrát rýchlejšie pri teplotách až (-10) stupňov. Predpokladá sa, že novú výrobnú technológiu dokážu automobilky zaviesť pomerne jednoducho. „Tento prístup si predstavujeme ako niečo, čo by mohli výrobcovia batérií pre elektrické vozidlá prijať bez veľkých zmien v existujúcich závodoch,“ vysvetľuje Neil Dasgupta, profesor strojárstva a materiálovej vedy na University of Michigan a spoluautor štúdie.
Chemická vrstva zabraňuje rýchlejšiemu nabíjaniu v chladnom počasí
Podľa tlačovej správy vedci identifikovali problém ako chemickú vrstvu, ktorá sa vytvára na povrchu elektródy v dôsledku reakcie s elektrolytom, čo vedie k zníženiu rýchlosti nabíjania v chladnom počasí. Dasgupta túto reakciu prirovnáva k maslu: môžete ho krájať nožom za tepla aj za studena, ale keď je studené, ide to oveľa ťažšie. Ak sa pokúsite rýchlo nabiť cez túto vrstvu, lítium sa usadí na anóde. Lítiový povlak zabránil nabíjaniu celej elektródy, čo následne znížilo energetickú kapacitu batérie.
Riešenie: výskumníci našli spôsob, ako zabrániť vzniku tejto povrchovej vrstvy. Na tento účel potiahnu batériu sklovitým materiálom vyrobeným z boritanu lítneho s hrúbkou približne 20 nanometrov. Tento povlak výrazne urýchľuje nabíjanie v chladnom počasí. V kombinácii so špeciálne upravenou elektródou sa testovacie články nabíjali o 500 percent rýchlejšie pri teplotách pod nulou.
- 2025-07-06 - Der Betrieb des FIAT 500 Hybriddel de Mirafiori-auto – 5000 strán v roku 2025
- 2025-07-05 - Eu lit Mark zien, também há 60 nos no registro, na sua interpretação: "Audi muss ein Problem haben."
- 2025-07-04 - 70 000 BMW-Elektronikauto com Software-Hiba-Miatt
- 2025-07-03 - O Hyundai Ioniq 6 N Dynamic Beleefde estreou no Goodwood Festival of Speed.
- 2025-07-02 - 510 LE com 50 000 km assim: motor AMG V8 bruto
- 2025-07-01 - U VW-Motorrad na prvom mieste Sitzplatznutzung
- 2025-06-30 - Bij Stellantis é um financiador com motor Hemi-V8!
- 2025-06-28 - En Kia Sportage Motorunk 53 km viac (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - Seit 50 Jahren gibt é assistant em Werkzeuge für die Motorreparatur
- 2025-06-26 - Opel Frontera: Rodina SUV s komfortom a Hellyelom
