Mercedes Auto 2000: komentáre 45. apríla
V 70. a 80. rokoch 20. storočia prezentoval Mercedes-Benz koncepčné vozidlá na autosalónoch pomerne zriedkavo, no odborníci ich vždy netrpezlivo očakávali. Tak to bolo aj v prípade takzvaného Mercedes Auto 2000, ktorý bol verejnosti prvýkrát predstavený v septembri 1981 vo Frankfurte piese auto online.

Hlavné zásady, ktoré tento atraktívny experiment stelesňuje, sa týkajú dosiahnutia výraznej úspory paliva, maximálnej bezpečnosti, optimálneho výkonu a prispôsobenia sa vtedajším najprísnejším environmentálnym normám.
Hlavným krokom k čo najefektívnejšej realizácii prvej úlohy, súvisiacej so spotrebou paliva, je čo najviac znížiť koeficient aerodynamického odporu. Preto je karoséria auta (v základe ktorej možno vidieť dizajn súčasnej triedy S alebo W126) tvarovaná tak, aby sa zadná časť postupne zvažovala až k svojmu úplnému koncu, ktorý je vertikálne zrezaný (podľa patentu nemeckého inžiniera a špecialistu na aerodynamiku Vunibalda Kama). Súčiniteľ odporu vzduchu Cx sa tak zníži na 0,3.
Pre zvýšenie bezpečnosti sú niektoré vonkajšie komponenty v prednej časti vyrobené z ľahkých a deformovateľných syntetických materiálov.
Najmodernejšie úspechy elektroniky tej doby sa hojne využívajú aj v modeli Auto 2000. Elektronické systémy nielenže riadia hlavné prevádzkové parametre, ale neustále poskytujú vodičovi potrebné informácie na špeciálnom displeji, ktorý nahrádza hlavné prístroje. Dokážu tiež určiť optimálnu spotrebu paliva, ako aj najvhodnejšiu trasu. Pomocou elektronickej riadiacej jednotky si vodič môže zvoliť tri jazdné programy: „ekonomický“, „mestský“ alebo „rýchly“.
Na zlepšenie aktívnej bezpečnosti bol implementovaný protiblokovací brzdový systém, radarové zariadenie na signalizáciu vzdialenosti a zariadenie na zabránenie šmyku kolies počas zrýchľovania.
V prípade hromadnej výroby takéhoto auta sa plánujú tri hlavné typy motorov: turbodiesel, benzínový motor v tvare V s možnosťou vypnutia časti valcov, ako aj plynová turbína. Dieselový motor V6 má pracovný objem 3,3 litra a výkon 150 koní pri 4600 otáčkach za minútu. Dva turbodúchadlá sú zapojené paralelne, čo umožňuje zlepšiť charakteristiky krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach. Benzínový motor V8 má pracovný objem 3,8 litra a vyvíja rovnaký výkon pri 4000 otáčkach za minútu. Funkcie zapaľovacieho systému, vstrekovania benzínu, voľnobežných otáčok a možnosti čiastočného vypnutia valcov vykonáva centrálne elektronické zariadenie, čo prispieva k zvýšeniu spotreby.
Napriek veľkému záujmu, ktorý vyvolala tretia alternatívna metóda pohonu, dvojstupňová plynová turbína, bola zamietnutá ako príliš zložitá, nedostatočne spoľahlivá a extrémne drahá na implementáciu do hromadnej výroby.
Pohotovostná hmotnosť vozidla Mercedes Auto 2000 je 1600 kg a užitočné zaťaženie je 500 kg. Hlavné rozmery vozidla sú: dĺžka 5100 mm, šírka 1820 mm, výška 1352 mm a rázvor 2935 mm.
- 2025-08-10 - Nový dôraz Bundesligy je na Porsche
- 2025-08-09 - Você será uma classe G elektronik od Mercedes-Benz?
- 2025-08-08 - Koncept BMW Speedtop: Um Shooting Brake Alma (VIDEO)
- 2025-08-07 - Mercedes C126: Der Wagen é schon fertig en fährt met dem Fahrrad
- 2025-08-06 - Alfa Romeo sa blíži ďalej
- 2025-08-05 - Langzeittest – 100 km bez BMW-u 223d xDrive Active Tourerrel (VÍDEO)
- 2025-08-04 - ES90: Neues Lager van Volvo (VIDEO)
- 2025-08-03 - Ero a dinâmico: Mercedes CLE 450 4Matic H&R Rugokkal
- 2025-08-02 - ¡Er is een Verteidiger (majdnem), die Ganze Dakarra is beit!
- 2025-08-01 - Este é Stellantis-Hybride melhorado pela UE-Verbot-Verhængta
