Mercedes Vito oslavuje 30 rokov
Prvá generácia Vita (W638), ktorá debutovala pred 30 rokmi, bola prvým univerzálnym modelom v histórii Mercedes-Benz s pohonom predných kolies. Multifunkčný model, uvedený na trh v roku 1995 pre ľahké úžitkové vozidlá s užitočnou hmotnosťou do jednej tony, je kompaktný, rýchly a úsporný. S dĺžkou 4,66 m, výškou 1,89 m a polomerom otáčania 12,4 m sa Vito zmestí do každej garáže a je mimoriadne obratné. Napriek kompaktným rozmerom ponúka ložný objem 4,9 metra kubického a ložnú plochu 3,6 metra štvorcového piese auto online.

Prvá generácia Mercedes-Benz Vito sa vyrábala do roku 2003, pričom ponuka benzínových motorov pozostávala z dvoch starších jednotiek Mercedes (113 a 114) a jedného Volkswagenu 2.8 VR6 s označením M104.900. Z naftových motorov je k dispozícii starý 2,3-litrový s turbom a bez turba (79 koní a 98 koní), ako aj moderný 2.2 CDI s výkonom 130 koní.
Vito má nezávislé zavesenie kolies a kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách, štandardne posilňovač riadenia a v závislosti od verzie kombináciu ABS a ABD.
Drahšie a luxusnejšie verzie Vita sa ponúkali aj ako trieda V (ktorá bola v druhej generácii modelu nahradená názvom Viano). Mercedes Vito navrhol firemný stylista Michael Mauer v rokoch 1989 až 1991 a finálny dizajn bol vybraný a patentovaný vo februári 1993 ako hlavný konkurent modelov Citroën Jumpy, Peugeot Expert, Volkswagen Transporter, Fiat Scudo, Ford Transit, Opel Vivaro, Renault Trafic a Toyota Hiace.
Už v júli 1996 bola ponúkaná elektrická verzia modelu W638 s označením Vito 108 E. Je vybavená trojfázovým asynchrónnym trakčným motorom s výkonom 40 kW (54 k) a krútiacim momentom 190 Nm, ktorý poháňa kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky. Ukladanie energie zabezpečuje batéria s roztavenou soľou (chemická zmes chloridu sodného, nikelnato-chloridovej sole ZEBRA), ktorá sa nachádza pod zadným sedadlom. Trakčná batéria váži 420 kg, pracuje s menovitým napätím 280 wattov a má celkovú kapacitu 35,6 kWh, čo vozidlu poskytuje dojazd až 170 km. Vito 108 E je schopné dosiahnuť rýchlosť až 120 km/h a prepraviť až 600 kg.
Limitovaná séria modelu 108 E bola zostavená vo „Výskumnom centre KEM pre bezemisnú mobilitu“ (KEM) v závode Mercedes-Benz v Mannheime, ale kvôli malému výrobnému rozsahu a vysokým nákladom na batérie sa odhaduje, že model 108 E bude trikrát drahší ako konvenčne poháňané Vito. Je zaujímavé poznamenať, že zároveň má pobočka Deutsche Post v Brémach malú flotilu poštových dodávok Vito 108.
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: Uma revista "Testversion" com motor V8 pre Supra-steht pre Tür.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: um besiktákert kélő csata fél sekaðurdal kazálát szégő
- 2025-12-04 - Opel GT zo 60. rokov
- 2025-12-03 - Fabiabol verährt um Finomsag
- 2025-12-02 - Kompletné vyhlásenie: "Wollen die beste Tage für 2026 sein?"
- 2025-12-01 - Testovacia trasa: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Fenomenálny Leistung van Nikole Tsolov na Formel 2-Rennserie
- 2025-11-29 - Nikole Tsolovas pôsobivá Ergebnis ermöglicht é ihm, da primaira praça da Formel-2-Zeitmesser-Rennen zu belegen.
- 2025-11-28 - Testovacia trasa: Porsche 911 (997)
- 2025-11-27 - Testovacia trasa: Porsche 911 (996)











