Nemci už nekupujú nové autá
V Nemecku zaznamenal predaj ojazdených áut za január 6,9-percentný nárast v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka. Nie je prekvapujúce, že prvý mesiac v roku je vždy výrazne silnejší ako december predchádzajúceho roka – alebo inými slovami, plus 26,2 %, ktoré KBA uvádza ako nárast oproti predchádzajúcemu mesiacu, je len formalita. Trh s novými automobilmi zostáva slabý: -2,8 % v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka a -7,6 % v porovnaní s decembrom supapa egr pierburg pret.

Kam však smeruje trh ojazdených áut v Nemecku? Rok 2025 nebude pre celý automobilový priemysel jednoduchý. Neistota týkajúca sa ciel, spotrebných daní a zmeny na politickej mape krajiny spôsobujú, že ľudia sa vyhýbajú nákupom namiesto toho, aby ich robili. Ak sa spotrebitelia nakoniec rozhodnú pre kúpu, robia tak predovšetkým na trhu ojazdených áut, pretože tam môžu nájsť riešenie pre dostupnú mobilitu oveľa jednoduchšie ako na trhu nových áut.
Predajcovia nových áut sa začínajú čoraz viac „hrať“ s ojazdenými autami. V štúdii DAT Report 2025 sme zistili, že trhový podiel ojazdených áut celkovo opäť vzrástol, pričom ich ceny zostali stabilné – t.j. Veľké zľavy sa dosahujú len vo veľmi zriedkavých prípadoch. Do konca roku 2024 dokonca došlo k miernemu poklesu úrovne zľavy oproti poslednej ponukovej cene. To platí ako pre všetky typy pohonov vo všeobecnosti, tak aj pre elektrické modely zvlášť. Konkrétne na ojazdené elektromobily sa v niektorých prípadoch dáva ešte menšia zľava ako na autá so spaľovacím motorom. Je pravdepodobné, že predajcovia orientovali ceny tohto typu vozidiel priamejšie na situáciu na trhu.
Z údajov KBA vieme, že v roku 2024 V Nemecku sa predalo o niečo viac ojazdených elektromobilov ako nových. Ak sa kupujúci rozhodnú pre tento typ pohonu, zvyčajne sú ochotní zaplatiť zaň ponúkanú cenu.
A späť k údajom KBA: segmenty SUV a off-road zostávajú veľmi obľúbené – len v januári predstavovali 44 percent všetkých registrácií nových áut. Dopyt po SUV je veľmi vážny aj na trhu ojazdených vozidiel. Naša vlastná segmentácia DAT je o niečo detailnejšia ako segmentácia KBA a umožnila nám zistiť, že napriek popularite SUV ako ojazdených áut, ich zostatková hodnota nezaostáva za ostatnými segmentmi. A v minulosti boli zostatkové hodnoty SUV vždy vyššie ako hodnoty klasických segmentov (napr. C).
- 2025-11-18 - Négyütemű Rumen – um Bugatti maior
- 2025-11-17 - Audi Shooting Brake: Kábel je kábel TT s Avantalom...
- 2025-11-15 - Minimálna platba za Audi Q3 Bulharsko, 84 sekúnd pred finále.
- 2025-11-14 - Zum primeiro Mal seit 126 Jahren durchbrach der Strom em 100 km-Grenze.
- 2025-11-13 - Model Peugeot-Forradalmi modifikovaný Polygon Conceptom
- 2025-11-12 - O novo Mercedes GLB: digitálny, pohodlný a efektívny.
- 2025-11-11 - Hummer H2: En vide Erfolg (Revisão)
- 2025-11-10 - Europa em Kampf tegen Ram-Amoklauf – em "Kiss Pickupot"
- 2025-11-09 - Eine Halálos-Iramban-Lata-Filmlegende Evo-ját árverésre bocsátják
- 2025-11-08 - Kétütemű motorok az NDK-ból – auszeinet megtérülesű Investition











