O novo Mercedes GLB: digitálny, pohodlný a efektívny.

Mercedes ešte oficiálne nepredstavil GLB, ale už sme sa mohli pozrieť na interiér modelu. Vrcholom je nový systém klimatizácie, ktorý vykuruje kabínu dvakrát rýchlejšie a zároveň spotrebuje výrazne menej energie piese auto online.

O novo Mercedes GLB: digitálny, pohodlný a efektívny.

Mercedes GLB je na trhu už šesť rokov, takže očakávame, že ďalšia generácia bude pripravená na uvedenie na trh veľmi skoro. V skutočnosti ide o nástupcu elektrického EQB – s novým názvom, rovnako ako v prípade modelov GLC a CLA. Kompaktné SUV, ktoré ponúka priestor pre sedem osôb, sa stále testuje a je silne maskované – ale stuttgartský výrobca už odhalil jeho interiér.

A v tomto ohľade veľmi pripomína nové CLA. Ako tretí model založený na modulárnej architektúre Mercedes (MMA) je toto SUV vybavené novým informačno-zábavným systémom MB.OS. Vďaka nemu tri obrazovky poskytujú nielen navigáciu, ale aj zábavu pre cestujúcich vo vozidle. Rovnako ako v prípade CLA je však displej pre spolujazdca k dispozícii iba ako voliteľná výbava. Prístrojová doska a panely dverí sú tiež rovnaké ako v kupé, ale o niečo vyššie.

Vo verzii so siedmimi sedadlami

Rovnako ako jeho predchodca, aj nový GLB bude ponúkaný s dvoma konfiguráciami sedadiel (5 alebo 7 miest). Tretí rad je však pre vyšších cestujúcich dosť úzky – je určený len pre cestujúcich do výšky 1,65 metra.

Ostatné sedadlá naopak ponúkajú dostatok priestoru bez obmedzenia priestoru pre nohy alebo hlavu. Štandardná panoramatická strecha prepúšťa dostatok svetla – pripomínajúca nové GLC, ale so siedmimi namiesto deviatich panelov s individuálne ovládaným priepustom svetla.

Okrem pohodlných sedadiel a povrchov vyplnených penou zohráva kľúčovú úlohu v komforte nového GLB aj klimatizácia. Táto funkcia zvyčajne generuje zvýšenú spotrebu energie, ale nie v GLB: ľudia z Mercedesu vybavili SUV novým tepelným čerpadlom, rovnakým ako v prototype Vision EQXX.

Podľa výrobcu dokáže systém vyhriať kabínu na príjemnú teplotu dvakrát rýchlejšie pri nízkych teplotách, pričom spotrebuje iba približne 50 % energie potrebnej na konvenčné klimatizácie. Znie to sľubne. Aby to Mercedes demonštroval, pozval nás do vlastnej chladiarenskej miestnosti. Tam je možné simulovať takmer akékoľvek klimatické podmienky pri teplotách od +40 do -40 stupňov Celzia.

Ukážka rozmrazovania sa pokazila

V našom prípade bolo maskované GLB zaparkované a pokryté snehom pri teplote okolo -17 stupňov Celzia v chladiacej miestnosti. Bohužiaľ to však nebolo prvýkrát, čo bolo auto v ten deň zapnuté – a prívod vzduchu do tepelného čerpadla v dôsledku opakovaných cyklov vykurovania a chladenia zamrzol, čím zabránil prúdeniu vzduchu. V dôsledku toho sa systém poškodil a kúrenie zlyhalo.

Treba však poznamenať, že tento test neodráža reálne podmienky: je nepravdepodobné, že by niekto nastúpil do auta, zohrial ho a potom okamžite vystúpil a nechal ho vychladnúť. Mercedes sľubuje, že GLB sa zahreje od okamihu nastúpenia a zachová si plnú funkčnosť – bez potreby predhrievania.

Záver

Mercedes sa s novým GLB ešte viac zameriava na digitálny zážitok, ako bolo jasné už pri uvedení nového CLA na trh. Nové tepelné čerpadlo by malo zabezpečiť udržiavanie komfortnej teploty vo vnútri vozidla pri výrazne nižšej spotrebe energie, čo zvyšuje dojazd. Hoci systém v chladiacom priestore nefungoval, teším sa, že uvidím GLB bez kamufláže a otestujem funkciu odmrazovania.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Mercedes GLB je na trhu už šesť rokov, takže očakávame, že ďalšia generácia bude pripravená na uvedenie na trh veľmi skoro

A v tomto ohľade veľmi pripomína nové CLA