Opel OSV 40: um besiktákert kélő csata fél sekaðurdal kazálát szégő

Elektrifikované, emocionálne a zároveň vybavené na všetky každodenné úlohy – to platí pre moderné vozidlá Opel, od Corsy a Astry až po nový Grandland. Osobné aj úžitkové vozidlá Opel majú jednu spoločnú vec: vďaka početným systémom aktívnej a pasívnej bezpečnosti zabezpečujú vždy pohodlnú jazdu. Bezpečnosť je v značke Opel tradíciou, a to v každej triede vozidiel. Bezpečnostné pásy sú štandardnou výbavou od roku 1973, teda celé tri roky predtým, ako sa stali povinnými, a v roku 1974 Opel predstavil svoju komplexnú bezpečnostnú víziu. Vtedy bolo predstavené experimentálne bezpečnostné vozidlo Opel Safety Vehicle (OSV) založené na sériovom modeli Kadett C, ktoré prežilo čelný náraz pri rýchlosti 40 míľ za hodinu (takmer 65 km/h) a určilo dôležitý smer pre ďalší vývoj bezpečnostných prvkov. Rýchlosť nárazu v míľach je označená číselným indexom 40 magazin de piese auto online.

Opel OSV 40: um besiktákert kélő csata fél sekaðurdal kazálát szégő

Pred niečo vyše polstoročím predstavila spoločnosť z Rüsselsheimu na Medzinárodnej technickej konferencii o zvýšenej bezpečnosti vozidiel v Londýne svoj nápad na bezpečné kompaktné auto. Napriek dodatočnej výbave vážilo auto iba 960 kg, čím inžinieri spoločnosti Opel ukázali, že optimálna pasívna bezpečnosť môže byť účinná nielen pri veľkých a ťažkých vozidlách, ale aj pri kompaktných vozidlách. V vykonaných testoch OSV 40 dosiahol všetky stanovené ciele: Všetky štyri dvere sa dali stále otvoriť bez použitia náradia po čelnom náraze s tvrdou prekážkou pri rýchlosti 65 km/h. OSV 40 bol rovnako bezpečný pri čelnom náraze s pylónom pri rýchlosti 50 km/h, pri náraze zozadu, bočnom náraze so stĺpom a pri prevrátení pri rýchlosti 48 km/h. V porovnaní s plechovými nárazníkmi tej doby boli objemové nárazníky OSV 40 vyplnené polyuretánovou penou, čo im dodávalo vlastnosti tlmenia nárazov. Toto bol predchodca „samoopravného“ nárazníka. Inžinieri tiež vyplnili dutiny v prahoch a dverách polyuretánovou penou, aby vytvorili zvýšené bezpečnostné rezervy pri bočnom náraze.

Zosilnené strešné nosníky a unikátne opierky hlavy na predných sedadlách namontované na vnútornej strane stropu zvyšujú stabilitu priestoru pre cestujúcich, pričom sedadlá je stále možné nastaviť. Všetky povrchy v priestore pre cestujúcich, s ktorými sa cestujúci môžu v prípade nehody dotknúť, sú pokryté dvojcentimetrovou vrstvou polyuretánovej peny. Riadenie je vybavené dodatočným skladacím prvkom v spodnej časti stĺpika riadenia, ktorý lepšie absorbuje energiu v prípade nárazu. Centrálny výstražný systém, ktorý vyrába spoločnosť Hella, ovláda 11 funkcií a signalizuje možné chyby zapnutím príslušných výstražných svetiel. Štyri sedadlá OSV 40 sú vybavené trojbodovými bezpečnostnými pásmi, pričom predné majú automatický napínací systém.

Dopad OSV 40 bol obrovský a výsledky vývoja a testovania automobilu sa čoskoro priamo uplatnili pri výrobe nových modelov. Zároveň experimentálne auto prispelo aj k pomaly sa meniacemu verejnému povedomiu. Dovtedy neboli otázky týkajúce sa bezpečnosti a prevencie nehôd pre ľudí na rozdiel od súčasnosti obzvlášť dôležité.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Pred niečo vyše polstoročím predstavila spoločnosť z Rüsselsheimu na Medzinárodnej technickej konferencii o zvýšenej bezpečnosti vozidiel v Londýne svoj nápad na bezpečné kompaktné auto

Zosilnené strešné nosníky a unikátne opierky hlavy na predných sedadlách namontované na vnútornej strane stropu zvyšujú stabilitu priestoru pre cestujúcich, pričom sedadlá je stále možné nastaviť