Peugeot VERA: 45 rokov
Začiatok sa odohral v roku 1980, keď bol dokončený prvý zo štyroch prototypov experimentálnej série VERA. Názov je skratkou pre Véhicule Économe de Recherche Appliquée, čiže „Ekonomické vozidlo pre aplikovaný výskum“. Vznikol z vládneho programu, ktorého dnešná hodnota je približne 7 miliónov eur a ktorý bol rozdelený medzi hlavných výrobcov automobilov v krajine s cieľom vyvíjať automobily s nižšou spotrebou paliva magazin de piese auto online.

Prototyp VERA vytvorila spoločnosť Peugeot len za rok a pol pre Francúzsku agentúru pre úsporu energie, čo predurčuje aj jej hlavný vedecký účel. Jeho karoséria je v podstate identická s karosériou sériového modelu Peugeot 305 SR, pričom hmotnosť sa znížila o 20 % z 942 kg na 755 kg bez ovplyvnenia bezpečnostných noriem. To sa dosiahlo odstránením časti zbytočnej hmotnosti všetkých možných komponentov, ktoré sa odľahčili: motor o 22 kg, doplnkové vybavenie o 12 kg, zadná náprava o 34 kg, riadenie o 8 kg, kolesá a pneumatiky o 15 kg, vybavenie o 30 kg a karoséria o 67 kg.
Použitý bol upravený motor z malého kompaktného modelu Peugeot 104 so zdvihovým objemom 1452 cm3 a výkonom 63 koní pri 4500 otáčkach za minútu, pričom kompresný pomer bol zvýšený na 10,2 a zapaľovanie je elektronické. Informácie o prevádzke motora spracováva elektronický mikroprocesor, ktorý vydáva príkazy na zmenu predstihu zapaľovania a ďalších prevádzkových parametrov, aby sa maximalizovala spotreba paliva. Elektronická pamäť zariadenia obsahuje 1024 rôznych hodnôt časovania zapaľovania, ktoré zaručujú, že motor bude vždy pracovať v najúspornejšom režime. Zotrvačník je ľahký, karburátor a kľuková skriňa sú vyrobené zo zliatiny horčíka, kryt hlavy valcov a držiak pedálov sú vyrobené z plastu a samotné pedále sú z hliníka. Ráfiky kolies sú vyrobené zo syntetického materiálu. Karoséria je odľahčená použitím tenšieho, ale pevnejšieho plechu. Dvere a predná aj zadná kapota sú vyrobené zo sklolaminátu a predné blatníky sú vyrobené z polyamidu.
Pre zlepšenie aerodynamiky boli všetky vyčnievajúce časti karosérie vyhladené, predné a zadné okná boli bez vonkajších hrán, boli odstránené odkvapové žľaby, boli nainštalované kryty kolies, ako aj deflektory na predných bočných oknách a pred zadnými blatníkmi. V dôsledku týchto zmien sa koeficient odporu vzduchu 0,44 v Peugeote 305 znížil o 27 %, a tým pádom sa znížil na 0,306. Priemerná spotreba benzínu modelu VERA je o 1/3 nižšia ako v Peugeote 305 a pri konštantnej rýchlosti 80 km/h nepresahuje 4,53 l na 100 km.
- 2025-07-31 - Renault 18 Turbo: Turbodúchadlo
- 2025-07-29 - AZ AUTO BILDÚJ, 07. 08. 2025. SZÁMÁBAN A KÖVETKEZŐKET TALÁLJA :
- 2025-07-28 - Dodge Durango SRT Hellcat: vyskúšajte svoje brutálne SUV-a 707 (VIDEO)
- 2025-07-27 - O Touareg é um carro de verdade, com Ferrari a Benz der Volt.
- 2025-07-26 - Strategická stratégia: Der Fiat-Verkäufer reiste gerade nach Belső égésű motorokhoz zurück
- 2025-07-25 - Brugter Sportwagen: Audi S7 Sportback (C7)
- 2025-07-23 - Dacia Duster Hybrid versus MG ZS Hybrid: Vergleichstest (VÍDEO)
- 2025-07-22 - Van de Mazda CX-5 – Okosabb er tágasabb (VÍDEO)
- 2025-07-21 - Xiaomi YU7: smartfón s elektrickým SUV (VIDEO)
- 2025-07-19 - Beste automatische incasso Bulgare bietet 300 nových Arbeitsplätze
