Ponto: sur Fiat-vezércsillaga verzia 1995

História Fiatu Punto (projekt 176) siaha do roku 1993, keď bol prvý model značky s týmto názvom predstavený médiám 31. augusta v Turíne a 7. septembra vo Frankfurte, čím sa začala úplne nová generácia kompaktných automobilov piese auto online.

Ponto: sur Fiat-vezércsillaga verzia 1995

Automobil, ktorý navrhol Giorgetto Giugiaro, bol priamym nástupcom modelu Uno a bola mu zverená zodpovedná úloha zopakovať jeho mimoriadny úspech. Nielenže dokázal splniť všetky očakávania, ale v roku 1995 bol dokonca zvolený za „Auto roka“. Na jeho výrobu bola postavená úplne nová továreň v Melfi (Potenza), ktorá v tom čase patrila medzi najmodernejšie priemyselné lokality na svete, a použitie úplne nových technológií a procesov viedlo k vzniku dnes už známeho konceptu „integrovanej továrne“. Neskôr sa automobil začal montovať aj v Mirafiori (Turín) a Termini Imerese (Palermo).

Od začiatku svojej priemyselnej kariéry je Fiat Punto dostupný v dvoch hlavných verziách – s 3 alebo 5 dverami, 6 úrovňami výbavy, 6 motormi a 14 farbami karosérie, ktoré kombinujú inovatívny dizajn s najpriestrannejšou kabínou vo svojej kategórii. V porovnaní s modelom Uno je Punto väčšie a pohodlnejšie a má tiež väčší batožinový priestor s objemom 275 litrov, ktorý sa po vybratí zadných sedadiel zväčší na 1080 litrov. Originálne veľké, vertikálne umiestnené zadné svetlá a veľký vzduchový kanál na prednom nárazníku vynikajú na čistom a vyváženom dizajne vozidla. Interiér je zároveň veľmi pohodlný a obsahuje prvky, ktoré boli predtým vyhradené len pre automobily vo vyšších segmentoch.

Ponúkané motory sú: 1.1 Fire s výkonom 54 koní, 1.2 s výkonom 60 koní, 1.2 s výkonom 75 koní, 1.6 s výkonom 90 koní, verzia GT s 1,4-litrovým turbomotorom s medzichladičom, ktorý dosahuje maximálny výkon 136 koní, a nakoniec 1,7-litrová turbodieselová verzia TD s výkonom 70 koní. Všetky verzie majú kotúčové brzdy vpredu a bubnové brzdy vzadu (iba v modeli Punto GT sú všetky brzdy kotúčové, predné sú vetrané), predné zavesenie kolies McPherson. Okrem toho každá verzia obsahuje jednu alebo viac úrovní výbavy (S, ED, SX, 6-stupňová, ELX a GT).

V roku 1994 sa objavil Punto Cabrio navrhnutý spoločnosťou Bertone a ponuka sa obohatila o ďalšie dve úrovne výbavy: 60 S s motorom 1,2 s výkonom 60 koní a 90 ELX s motorom 1,6 s výkonom 90 koní.

V nasledujúcich rokoch Fiat predstavil mnoho ďalších variantov modelu Punto, ako napríklad HSD, ktorý vynikal bezpečnostnými doplnkami, alebo verziu Selecta, ktorá bola určená na jazdu v meste a bola vybavená elektricky ovládanou plynulo meniteľnou prevodovkou (ECVT). Koncom roka 1994 debutovalo Punto D s 1,7-litrovým naftovým motorom a nasledujúci rok verzia Sporting s 1,6-litrovým motorom v kombinácii s nízkym prevodovým pomerom.

V roku 1997 bol modelový rad aktualizovaný s menšími estetickými zmenami, no zostal rovnako dostupný ako vždy. Medzi nové prvky patrilo viac možností farieb karosérie a zavedenie nových interiérových obložení a poťahov sedadiel, čím sa modelový rad rozšíril na 29 kusov. V máji 1997 na autosalóne v Barcelone debutoval model Punto s novým 16-ventilovým motorom Fire s objemom 1,2 litra a výkonom 85 koní. Nakoniec, v roku 1998, Fiat predstavil nový rad kabrioletov Punto, ako aj tri nové úrovne výbavy: Sole, Star a Stile. Išlo o najnovšie aktualizácie výnimočného modelu, ktorý v júli 1999 odovzdal štafetu novému Puntu. Z prvej série modelu sa celkovo vyrobilo približne 3 400 000 kusov.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Automobil, ktorý navrhol Giorgetto Giugiaro, bol priamym nástupcom modelu Uno a bola mu zverená zodpovedná úloha zopakovať jeho mimoriadny úspech

Od začiatku svojej priemyselnej kariéry je Fiat Punto dostupný v dvoch hlavných verziách – s 3 alebo 5 dverami, 6 úrovňami výbavy, 6 motormi a 14 farbami karosérie, ktoré kombinujú inovatívny dizajn s najpriestrannejšou kabínou vo svojej kategórii