Pred 40 Jahren Prišiel som k Polizei-MZ ETZ-250F v Bulharsku
Hoci v 80. rokoch bol VEB Motorradwerk Zschopau (známejší ako MZ) najväčším výrobcom motocyklov v Európe, na bulharskom trhu to nebolo príliš aktívne. V tomto období boli motocykle slávnej východonemeckej značky predávané aj u nás dodávané v obmedzenom množstve, a to len z modelov s motorom 150 cm3. Asi pred 40 rokmi sem však dorazila špeciálna séria MZ, ktorá motorkárov okamžite zaujala ako charakteristickým vzhľadom, tak aj špecifickým určením. Ide o motocykle MZ ETZ-250F vybavené na riadenie dopravy, ktorých výroba vo východnom Nemecku začala v roku 1981.

Písmeno F pridané k štandardnému označeniu znamená Funk, teda „rádio“, čo naznačuje, že model je vybavený rádiovou stanicou. Na rozdiel od pôvodnej verzie, ktorej výkon bol 15,5 kW, bol v tomto prípade znížený o tri kW, keďže objemná kapotáž mohla spôsobovať problémy so stabilitou vo vysokých rýchlostiach. Preto je maximálna rýchlosť ETZ 250F obmedzená na 100 km/h, pričom v štandardnej verzii dosahuje 130 km/h. Zrýchlenie z 0 na 80 km/h však trvá len 7,8 sekundy.
Bol nainštalovaný rádiový systém U 600 umiestnený v skrinke za jednosedadlom spolu s kontrolkou "BITTE FOLGEN" ("PLEASE FOLLOW") a charakteristická anténa bola umiestnená na boku. Ovládače osvetlenia a rádia sú namontované na palubnej doske a umožňujú vodičovi ich bezproblémovú obsluhu počas jazdy. Dva bočné kufre v zadnej časti stroja slúžia na prepravu dodatočného vybavenia.
Okrem bezpečnostného štítu a krytovania kolena je motocykel ETZ 250F vybavený rádiom vybavený dvoma modrými blikajúcimi svetlami a sirénami.
Motor je dvojtaktný, jednovalec s výkonom 12,5 kW (17 k) pri 5000 ot./min. Prevodovka má päť prevodových stupňov, ktoré sa zaraďujú pomocou pedálu. Nominálne napätie batérie je 12 voltov a jej kapacita je 9 Ah.
Predné koleso je zavesené na teleskopickej vidlici s hydraulickým tlmičom a má kotúčovú brzdu. Zadné koleso je na vyvažovačke s hydraulickými vzperami.
Rozmery sú: dĺžka 2160 mm, výška po hornú hranu skla 1600 mm, svetlosť 150 mm.
Priemerná spotreba paliva je 4,5-5 l na 100 km. Nádrž pojme 17 litrov paliva, s ktorým sa dá spotrebovať približne 360 kilometrov. Celková hmotnosť motocykla so všetkým príslušenstvom je približne 160 kilogramov.
Zaujímavosťou k nám dodaných špeciálnych motocyklov MZ je, že si zachovávajú zeleno-bielu farebnú kombináciu charakteristickú pre vozidlá PZ NDR.
- 2025-09-15 - 55 anos com o Škodom 110 R Coupé
- 2025-09-14 - TÜV-Bericht 2025: nacionalne hýbal zúdő SUV-ok: Kia Sportage (EL/SL)
- 2025-09-13 - TÜV-Gutachen 2025: Viele Mängel bij SUV – dobre: Ford Kuga (III)
- 2025-09-12 - En CATL tem 10 Perc-Akkus com verbazingwekkende olieverfert
- 2025-09-11 - TÜV-Bericht 2025: Nationale hýbával zúdő SUV-ok: Škoda Kamiq (ÉNW)
- 2025-09-10 - Culto dos Anos 1980: Citroën BX
- 2025-09-09 - 1 400 rund Verstöße wurden in primeiro Instanz gefeltelt
- 2025-09-08 - Koncept VW ID. CRUZ: erschwinglicher Elektrické SUV
- 2025-09-07 - Informácie TÜV 2025: Aktualizované SUV pod názvom: BMW X1 (F48)
- 2025-09-06 - Video projekt pre Polo 50 od VW Kena Blocka. evforduloját (VIDEO)
