Renault 25
Po skončení druhej svetovej vojny bola spoločnosť Renault znárodnená a musela sa vzdať svojich prestížnych modelov a dlho odkladaný návrat Renaultu do segmentu pololuxusných vozidiel sa uskutočnil až na jar 1975 s modelom Renault 30 piese auto online.

Tento model sa však z rôznych dôvodov nepredával dobre, napríklad kvôli problematickému motoru PRV (spoločný vývoj spoločností Peugeot, Renault a Volvo), nevkusnému dizajnovému štýlu, pochybnej kontrole kvality a predovšetkým kvôli dávno stratenému imidžu Renaultu v tomto segmente. Spoločnosť však nestratila nádej a v roku 1979 začala s vývojom svojho ďalšieho luxusného modelu. Výsledkom bol Renault 25, predstavený na parížskom autosalóne v roku 1983, ktorého predaj sa začal na jar nasledujúceho roka. Bol vybavený základnými 2-litrovými benzínovými a naftovými motormi, zatiaľ čo luxusné verzie dostali motor V6 – jeden z kľúčových predpokladov jeho úspechu. Dostatočne výrečným príkladom je, že všetky predané kusy Renaultu 30 a jeho lacnejšej verzie Renault 20 spolu boli nižšie ako u Renaultu 25.
Koncom roka 1983 navštívil vtedajší prezident François Mitterrand továreň Heuliez v západnom Francúzsku. V tom istom čase slávny výrobca karosérií, ktorý sa stal pomerne významným hráčom na trhu s butikovými automobilmi, dokončoval svoju vlastnú interpretáciu Renaultu 25 s dlhým rázvorom. Mitterrandovi, ktorý v tom čase používal iba Renault 30, sa tento prototyp zrejme páčil a objednal si dodanie obrnenej verzie do Elyzejského paláca. To znamenalo triumfálny návrat Renaultu ako preferovaného prepravného prostriedku francúzskej hlavy štátu. Dovtedy bolo najčastejšie používaným autom francúzskych lídrov Citroën a až koncom 70. rokov 20. storočia prezident Giscard d'Estaing prelomil dogmu a uprednostnil jazdu v Peugeote 604 (štandardnom modeli aj obrnenom sedane s dlhým rázvorom, ktorý vyrábala spoločnosť Heuliez).
Medzitým spoločnosť Heuliez vybavila svoju továreň moderným a veľmi drahým fosfátovacím a lakovacím zariadením, ako aj niekoľkými novými nezávislými montážnymi linkami, z ktorých jedna bola určená výlučne na výrobu limuzíny Renault 25. Renault dal projektu zelenú, ktorý sa mal stať konkurencieschopným analógom populárnej limuzíny vytvorenej spoločnosťou Heuliez na základe Peugeotu 604. Zásadné rozdiely v dizajne medzi týmito dvoma autami však boli značné. Pre prepracovanie modelu 604 spoločnosť Heuliez jednoducho predĺžila štandardný sedan Peugeot, zatiaľ čo pre limuzínu Renault 25 muselo byť auto kompletne prepracované. Karoséria bola dodaná zo závodu v Sandouville, rozobratá, predĺžená, znovu zložená na zváracích formách a následne prešla montážnou linkou na ďalšie spracovanie.
Hlavným problémom limuzíny R25 je, že je príliš drahá na to, čo ponúka. Verzia vybavená motorom V6 Turbo stojí viac ako štyrikrát toľko ako základná dvojlitrová R25 a to všetko za 23 cm viac miesta na nohy vzadu a žiadny priestor nad hlavou (preto sa aj prezident ako Jacques Chirac s výškou 190 cm určite cíti pohodlnejšie vo svojom starom Citroëne CX Prestige). V malom svete luxusných limuzín očakávate za podobnú cenu o niečo viac exkluzivity.
Základné varianty s motorom V6 boli 2,7-litrový s priamym vstrekovaním a výkonom 144 koní a 2,5-litrový turbomotor s výkonom 182 koní a celkom dobrým zrýchlením. V porovnaní s Citroënom CX Prestige s dlhým rázvorom (vyrobeným takmer 22 700-krát) sa luxusná predĺžená verzia Renaultu 25 ukázala byť príliš drahá, príliš nízka a príliš ambiciózna, ale nedokázala znovu vytvoriť ducha obrovských osemvalcových modelov Renault z 30. rokov. So skromným rázvorom, ktorý je len o niečo dlhší ako štandardný, obmedzeným výkonom a plastovou palubnou doskou sa len ťažko dá považovať za skutočne plutokratické auto úrovne Mercedes-Benz 600.
Do júna 1986 bolo vyrobených iba 806 kusov, z ktorých sa vo Francúzsku predalo viac ako 600. Marketingové oddelenie Renaultu to považovalo za zlyhanie, pretože sa od neho očakávalo, že lepšie predpovedá záujem o takéto auto, najmä na zahraničných trhoch.
- 2025-12-08 - Kreative Auftritt in der Polnischen Gesellschaft: Fiat 126P a Polonez-Mikroskop
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: Uma revista "Testversion" com motor V8 pre Supra-steht pre Tür.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: um besiktákert kélő csata fél sekaðurdal kazálát szégő
- 2025-12-04 - Opel GT zo 60. rokov
- 2025-12-03 - Fabiabol verährt um Finomsag
- 2025-12-02 - Kompletné vyhlásenie: "Wollen die beste Tage für 2026 sein?"
- 2025-12-01 - Testovacia trasa: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Fenomenálny Leistung van Nikole Tsolov na Formel 2-Rennserie
- 2025-11-29 - Nikole Tsolovas pôsobivá Ergebnis ermöglicht é ihm, da primaira praça da Formel-2-Zeitmesser-Rennen zu belegen.
- 2025-11-28 - Testovacia trasa: Porsche 911 (997)











