Seit 50 Jahren gibt é assistant em Werkzeuge für die Motorreparatur

Motocyklová kultúra v Bulharsku má staré tradície, ktoré siahajú až do samého začiatku 20. storočia. Štatistické štúdie vykonané takmer pred 100 rokmi ukazujú, že predaj motocyklov v našej krajine je oveľa vyšší ako v susedných krajinách, čo je dostatočne platný predpoklad pre budovanie vlastného motocyklového priemyslu. Faktom sa to stalo v roku 1956, ale od samého začiatku čelí existenčnému problému, pretože nesúvisí so strategickými plánmi priemyselného rozvoja Bulharskej ľudovej republiky. V tom istom roku sa naša krajina v rámci Rady vzájomnej hospodárskej pomoci (RVHP) špecializovala na výrobu elektrických a vysokozdvižných vozíkov, zatiaľ čo výroba motocyklov bola zvládnutá len vďaka pevnosti a iniciatíve vedenia továrne bývalej leteckej továrne v Loveči. A hoci rozvoj takéhoto priemyslu nie je súčasťou dlhodobého štátneho plánovania v oblasti dopravného inžinierstva, ukazuje sa, že ide o jedno z najatraktívnejších a najziskovejších odvetví priemyslu, čo je úplne pochopiteľné. Jeho produkty sú relatívne cenovo dostupné a tešia sa veľkému dopytu u veľkého počtu individuálnych zákazníkov, a to ako v našej krajine, tak aj v mnohých ďalších krajinách sveta. Preto sa napriek pasívnemu postoju zodpovedných inštitúcií k motocyklovému priemyslu podarilo v krátkom čase dosiahnuť veľmi vysokú úroveň. Je tiež jedným z mála, ktoré sa teší dobrým príjmom, a preto časť zisku môže byť reinvestovaná do vývoja nových, oveľa modernejších a konkurencieschopnejších modelov magazin de piese auto online.

Seit 50 Jahren gibt é assistant em Werkzeuge für die Motorreparatur

Začiatkom roka 1969 sa balkánsky závod oddelil od spoločnosti Balkancar a pripojil sa k novovzniknutému Štátnemu hospodárskemu združeniu Avtoprom, s ktorým boli spojené veľmi optimistické očakávania týkajúce sa jeho budúceho rozvoja. Neskôr v tom istom roku bola predstavená úplne nová séria prototypov, ktorými závod demonštroval svoju túžbu vstúpiť do nových segmentov trhu s dvojkolesovými vozidlami, a to ako z hľadiska rôzneho zdvihového objemu, tak aj prilákať širšie spektrum zákazníkov k svojim 50-kubíkovým modelom, prostredníctvom moderných športových variantov a mopedov motocyklového typu. V tomto období sa úspešne rokovali aj so spoločnosťami Motobecane a Peugeot o licenčnej výrobe ich motocyklových motorov. Začiatkom 70. rokov sa diskutovalo aj o možnosti dovozu motorov Simson. V októbri 1973 Štátne hospodárske združenie Avtoprom deklarovalo svoje zámery rozšíriť balkánsky závod tak, aby sa dosiahla výrobná kapacita 55 000 mopedov ročne.

Krátko nato však došlo k prudkému obratu vo vývoji tohto sľubného trendu a na jar 1974 bolo prijaté rozhodnutie o zastavení výroby motocyklov v Bulharsku. Stalo sa tak po konzultáciách plánovacích organizácií Bulharskej ľudovej republiky a ZSSR, ktoré sa konali v apríli toho istého roku a ktoré predpokladali ukončenie výroby dvojkolesových vozidiel. Hlavným motívom tohto konečného vyhlásenia bola potreba urýchlene zabezpečiť nový výrobný zdroj pre potreby spoločnosti Balkancar DSO...

Počas dvoch desaťročí sa v našej krajine vyrobilo celkovo 439 291 dvojkolesových vozidiel (motocyklov a mopedov), ktoré do značnej miery pokrývali dopyt v krajine a značná časť sa predala aj do zahraničia. Po roku 1975 sa trh s motocyklami v Bulharsku dostal do akéhosi vákua, z ktorého sa postupne začal vynárať až v polovici 90. rokov…

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Začiatkom roka 1969 sa balkánsky závod oddelil od spoločnosti Balkancar a pripojil sa k novovzniknutému Štátnemu hospodárskemu združeniu Avtoprom, s ktorým boli spojené veľmi optimistické očakávania týkajúce sa jeho budúceho rozvoja

Krátko nato však došlo k prudkému obratu vo vývoji tohto sľubného trendu a na jar 1974 bolo prijaté rozhodnutie o zastavení výroby motocyklov v Bulharsku