Subaru BRZ: Eu sou um purista, eu disse isso! (TESZT)

Označenie „základné športové auto“ neznie nijako zvlášť sexi. Človek si to myslí, kým nenarazí na podobný model. V našom prípade BRZ vyzerá skôr ako skutočné športové auto. S výškou iba 1,31 metra, s pevne čalúnenými, ale nie nepohodlnými športovými sedadlami, dokonale vyladenou polohou vodiča vzhľadom na hliníkové pedále a malý volant. Skutočnosť, že na zadnom sedadle sa dá sedieť iba zložené, takmer nikomu neprekáža. Práve naopak: kompromisy v oblasti ponúkaného priestoru kvalifikujú Subaru ako auto pre nadšencov magazin de piese auto online.

Subaru BRZ: Eu sou um purista, eu disse isso! (TESZT)

Na staromódnej stupnici chladivosti vodič a auto bez námahy prekonajú akýkoľvek hot hatchback. Pre pohonnú jednotku modelu 2024. stará sa o atmosférický boxerový benzínový motor. Zatiaľ čo 200-koňový agregát sa v predchodcovi nezdalo byť dostatočne výkonný, Japonci teraz zareagovali a zvýšili objem motora z 2,0 na 2,4 litra. Štvorvalcový motor mobilizuje svojich 250 newtonmetrov pri 3700 otáčkach za minútu a plný výkon 234 koní. je k dispozícii pri 7000 otáčkach za minútu. Vďaka tomuto systému, ako aj uzávierke diferenciálu, sa nový model ambiciózne vydáva z ostrých zákrut a vďaka svojim výkonovým rezervám ľahko zvládne aj pretáčavosť.

Pokiaľ ide o odpruženie, existujú rozdiely v porovnaní s dvojvalcovým modelom Toyota GR86, ktorý identifikovali naši americkí kolegovia z Car and Driver. Subaru sa líši pevnejšou prednou stabilizačnou tyčou, inou tuhosťou pružín a hliníkovými vzperami namiesto oceľových – aspoň v americkej verzii. Takto BRZ jazdí pevne, ale zostáva vhodný na každodenné používanie. Mimochodom, k dispozícii je aj 6-stupňová automatická prevodovka. Ale neodporúčame to.

Hoci sa manuálne prevody radia trochu ťažko, ich krátke dráhy pomáhajú udržať vodiča v kontakte s mechanikou BRZ. Maximálnu rýchlosť 226 km/h dosahuje iba verzia s manuálnou prevodovkou. Takže mu môžeme ľahko odpustiť spotrebu paliva 8,6 litra A98H – bez systému Štart-Stop. Náhradné diely sú k dispozícii, preto je kúpna cena 77 980 BGN. Je to slušné. Ako sme povedali – základné športové auto.

ZÁVER

Výroba sa skončila, ale u predajcov v Nemecku je stále približne 300 kusov. Naša rada: neváhajte, kúpte teraz! BRZ je dodnes jedinečný. Jeho potenciál ako klasiky dokazuje nízka strata hodnoty jeho predchodcu.

Technické údaje: Subaru BRZ

Motor 4 valce, boxer, predné pozdĺžne uloženie
Zdvihový objem 2387 cm3
Pohon zadných kolies
Krútiaci moment 250 Nm pri 3700 ot./min
Výkon 234 koní pri 7000 ot./min.
0 – 100 km/h 6,3 s
Max. rýchlosť 226 km/h
Spotreba (test) 8,6 l A95H/100 km
Cena od 77 980 BGN.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Na staromódnej stupnici chladivosti vodič a auto bez námahy prekonajú akýkoľvek hot hatchback

Pokiaľ ide o odpruženie, existujú rozdiely v porovnaní s dvojvalcovým modelom Toyota GR86, ktorý identifikovali naši americkí kolegovia z Car and Driver