Suzuki Vitara je pripravená na uvedenie na európsky trh

Čo Bulharsko napísalo pred 20 rokm magazin de piese auto online.

Suzuki Vitara je pripravená na uvedenie na európsky trh

S novým dizajnom a modernými technickými riešeniami chce Vitara znovu získať svoju bývalú slávu. Mali sme jedinečnú príležitosť otestovať japonskú verziu nového modelu.

Suzuki sa rozhodla pre ofenzívu radikálnou zmenou imidžu Grand Vitary, ktorá sa v Európe predstaví koncom septembra. Cieľom je, aby sa nový model porovnával s Toyotou RAV alebo Nissanom X-Trail, a ak doteraz malo japonské SUV povesť typického „ženského“ auta, tak nová Vitara bude pôsobiť výrazne mužnejšie.

Vskutku, 4,39 m dlhé SUV od Suzuki pôsobí mužnejšie a vážnejšie vďaka svojmu modernému, atraktívnemu a nenápadnému dizajnu. Interiér je zariadený v podobnom jednoduchom štýle. Materiály palubnej dosky vyzerajú oveľa kvalitnejšie a sviežejšie ako v predchádzajúcom modeli, trochu pripomínajú modely Lexus, ale bez toho, aby dosiahli ich ohromujúcu pedantnosť prevedenia.

Suzuki sa čoraz viac darí uspokojovať vysoké nároky európskych zákazníkov z hľadiska technológií. V plnom súlade s nárokmi na vysokú technologickú úroveň je nezávislé zavesenie všetkých kolies, ktoré poskytuje slušný komfort, dobrá priechodnosť terénom zaručená systémom permanentného pohonu všetkých kolies s redukčným prevodom a centrálnym uzávierkovým diferenciálom (kompenzuje rozdiely v rýchlosti prednej a zadnej nápravy), ako aj spoľahlivá ochrana cestujúcich, ktorú zabezpečuje ESP, systém brzdového asistenta a dvojstupňové airbagy.

Na ceste sa nová Grand Vitara nespráva tak svižne a agilne ako niektoré iné SUV v tejto triede. Auto má výrazný sklon k nedotáčavosti a trochu viac sa kýva pri rýchlej jazde na tvrdom povrchu a v zákrutách, ale na druhej strane si prekvapivo dobre poradí s náročným terénom. Niečo, čo sme s potešením zaznamenali, hoci Grand Vitara (rovnako ako 99 % všetkých SUV) sa pravdepodobne neocitne v nepríjemnej situácii, keď sa bude divo pohybovať mimo vychodených ciest. Dôležité je, že nový Japonec je schopný takýchto výkonov – ak si to jeho majiteľ želá…

Benzínový agregát s objemom 2,0 litra a výkonom 145 koní je pre základný motor postačujúci, ale rozhodne nemá veľké rezervy - pri vysokých otáčkach sa motor so štyrmi ventilmi na valec stáva rušivo hlučným, bez toho, aby dokázal poskytnúť niečo viac z hľadiska výkonu. Presvedčivejší je nepochybne 2,7-litrový motor V6 s výkonom 184 koní, ktorý sa v Európe zrejme bude ponúkať neskôr. Iba trojdverová verzia Vitara bude ponúkaná aj s malým benzínovým agregátom s objemom 1,6 litra a výkonom 94 koní. Ponuka agregátov nového modelu bude od začiatku obsahovať aj 1,9-litrový turbodiesel s priamym vstrekovaním Common-Rail a výkonom 115 koní, ktorý je výsledkom spolupráce v oblasti motorov medzi Fiatom a General Motors. Isté je, že diesel bude nielen spĺňať požiadavky normy Euro 4, ale bude aj z výroby vybavený filtrom pevných častíc.

Ceny ešte neboli finalizované, ale naša predpoveď je, že dvojlitrový benzínový model bude stáť okolo 23 000 eur – znie to ako vážny útok na RAV4 a spoločnosť a nie je to zlý argument na prilákanie mnohých fanúšikov modelov SUV, však?

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

S novým dizajnom a modernými technickými riešeniami chce Vitara znovu získať svoju bývalú slávu

Suzuki sa rozhodla pre ofenzívu radikálnou zmenou imidžu Grand Vitary, ktorá sa v Európe predstaví koncom septembra