Tatra 141: Deze é de Bulgaarse Traktorenterminal

Začiatkom 50. rokov 20. storočia sa nová cestná dopravná technika v Bulharsku dodávala predovšetkým z východoeurópskych krajín, pričom jedným z našich hlavných partnerov v tejto oblasti bolo Československo. Okrem známych a masovejšie vyrábaných modelov automobilov, nákladných vozidiel a autobusov odtiaľ prichádzali aj obmedzené množstvá exotických vozidiel, ktoré vzbudzovali veľký záujem. Medzi nimi bol aj mimoriadne výkonný nákladný automobil na prepravu obzvlášť ťažkých nákladov s neštandardnými rozmermi, Tatra 141. Exempláre, ktoré pracovali na niektorých z najväčších stavenísk v našej krajine, dokázali prepravovať náklady nemysliteľné pre iné nákladné vozidlá, ako napríklad obrovské vodné turbíny, lokomotívy a dokonca aj veľké plavidlá magazin de piese auto online.

Tatra 141: Deze é de Bulgaarse Traktorenterminal

Model bol vyvinutý na základe tradičných a v praxi overených výhod nákladných vozidiel Tatra 111 R. To je zárukou jeho spoľahlivosti, stabilného výkonu a prevádzkovej schopnosti aj v extrémne nepriaznivých poveternostných podmienkach a náročnom teréne.

Tatra 141 má veľmi dobre synchronizovanú prevodovku a v kolesách sú umiestnené ďalšie ozubené kolesá pre zníženie počtu otáčok. Okrem toho je k dispozícii masívny navijak, vpredu aj vzadu, so stabilnými spojovacími mechanizmami na ťahanie ťažkých prívesov. Jeho hmotnosť s plnou výbavou je 12 780 kg. Schopnosť prekonávať svahy maximálne naloženého ťahača spolu s prívesom s celkovou tonážou 100 ton na tvrdom povrchu je 9,24 %.

Osvedčený motor Tatry 111 A5 je 12-valcový, v tvare V s uhlom 75 stupňov medzi radmi valcov a pracovným objemom 14 825 cm3. Kompresný pomer je 16,5:1 a maximálny výkon dosahuje 185 koní pri 2000 otáčkach za minútu.

Konštrukčne je predná náprava samonastavovacia s nezávislým zavesením kolies s dvojitým dvojčinným prevodom s vnútorným záberom ozubených kolies a diferenciálom.

Zadné nápravy sú samonastaviteľné s nezávislým zavesením kolies a dvojitými dvojčinnými prevodmi s vnútorným záberom, ako aj redukčnými prevodmi kolies, diferenciálom a prevodovou brzdou.

Prevodovka je vybavená štyrmi prevodovými stupňami vpred a jedným vzad, pričom prídavná prevodovka má dva režimy – tzv. rýchlostný režim pre bežnú jazdu po ceste a jeden režim pre jazdu „v teréne“. Riadenie je vybavené servopohonom.

Kabína má štyri dvere, s tromi sedadlami vpredu a piatimi vzadu. V prípade potreby je možné sedadlá premeniť na štyri lôžka. Navijak je namontovaný v ráme karosérie a je vybavený špeciálnym zariadením, ktoré zabraňuje prenosu maximálnej ťažnej sily. Poháňa ho prídavná prevodovka cez vývodový hriadeľ. Rám karosérie má vodiace kladky pre lano, ktoré umožňujú jeho pohyb vo všetkých smeroch.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Model bol vyvinutý na základe tradičných a v praxi overených výhod nákladných vozidiel Tatra 111 R

Tatra 141 má veľmi dobre synchronizovanú prevodovku a v kolesách sú umiestnené ďalšie ozubené kolesá pre zníženie počtu otáčok