Testovacia trasa: Porsche 911 (992)

Na čo si dať pozor pri kúpe ojazdeného Porsche 911 – pozreli sme sa na päť generácií od modelov 993 do 992 piese auto online.

Testovacia trasa: Porsche 911 (992)

Prvý model 911 je míľnikom. Desaťročia snov, detské spomienky a neustála fascinácia dizajnom, technológiou a zvukom šesťvalcového boxer motora sa nakoniec spoja v túžbe vlastniť model 911.

Ale tento emocionálny náboj má potenciál viesť k deštruktívnym rozhodnutiam. Najlepším príkladom je model 996. Ako prvý vodou chladený model 911 je to najdostupnejšia vstupenka do sveta modelu 911. Ceny začínajúce na 40 000 BGN by sa však mali vnímať menej ako lákadlo a viac ako varovný signál vážnej odloženej údržby.

Aby ste sa vyhli zlej kúpe, tu sú základné informácie, ktoré potrebujete. Pred kúpou by ste sa však mali poradiť s odborníkom. Dvoma takýmito odborníkmi sú Dennis Neumann z 9ELF Hamburg a Tobias Ludwig z Oettinger Autotechnik. S ich pomocou sme zhrnuli najdôležitejšie slabiny posledných piatich generácií modelu 911.

Porsche 911 (992)

obdobie výroby: od roku 2019

výkon: 385 až 650 koní

ceny: od 200 000 BGN.

Porsche digitalizuje model 911, ale jednoduchý digitálny prístrojový panel by bol trochu priveľa – otáčkomer preto zostáva v strede a je analógový. Veľa vecí si prevzalo z modelu 991 – okrem 3,0-litrových preplňovaných motorov sa zmenil aj rázvor.

Novou je ešte rýchlejšie radiaca osemstupňová prevodovka PDK. Prispieva to k uvoľnenému charakteru modelu 992: pri 1 000 otáčkach za minútu sa tento model 911 pohybuje plynule, pokiaľ ho príliš nezatlačíte. Zároveň jeho odpruženie nie je príliš tuhé.

Napriek tomu sa najpokojnejšia 911 všetkých čias dokáže v okamihu premeniť na beštiu a s presnosťou ostrou ako britva ovládnuť zákruty pretekárskej trate. 992 je brilantné športové auto už v základnej verzii.

Porsche potvrdzuje svoju stratégiu pre špeciálne modely: či už ide o Carrera T, S/T, Targa 4S Heritage Edition, Dakar alebo Sport Classic – Porsche sa už nestará len o svojich skalných fanúšikov, ale ponúka vhodné modely pre každý vkus, od auta na každodenné použitie až po GT3 RS zamerané na okruhové preteky.

Slabé stránky: Model 911 je už teraz mimoriadne pokročilý z hľadiska technológií: Či už ide o aktívnu aerodynamiku, asistenčné systémy vodiča alebo riadenie zadných kolies – pri kúpe ojazdeného auta by ste mali vedieť, aké funkcie sú k dispozícii, a vopred si overiť ich funkčnosť. Možné sú zvýšená spotreba oleja (modely Turbo a GT3), problémy so softvérom, napríklad pri bezdrôtových aktualizáciách (OTA), problémy s radením prevodovky PDK alebo mätúce asistenčné systémy vodiča.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Prvý model 911 je míľnikom

Ale tento emocionálny náboj má potenciál viesť k deštruktívnym rozhodnutiam