Testovacia trasa: Porsche 911 (997)

Na čo si dať pozor pri kúpe ojazdeného Porsche 911 – pozreli sme sa na päť generácií od modelov 993 do 992 magazin de piese auto online.

Testovacia trasa: Porsche 911 (997)

Prvá 911 je poslednou kvapkou. Desaťročia snov, detských spomienok a neustála fascinácia dizajnom, technológiou a zvukom šesťvalcového boxer motora sa nakoniec spoja v túžbe vlastniť 911.

Ale tento emocionálny náboj má potenciál viesť k deštruktívnym rozhodnutiam. Najlepším príkladom je model 996. Ako prvý vodou chladený model 911 je to najdostupnejšia vstupenka do sveta modelu 911. Ceny začínajúce na 40 000 BGN by sa však mali vnímať menej ako lákadlo a viac ako varovný signál vážnej odloženej údržby.

Aby ste sa vyhli zlej kúpe, tu sú základné informácie, ktoré potrebujete. Pred kúpou by ste sa však mali poradiť s odborníkom. Dvoma takýmito odborníkmi sú Dennis Neumann z 9ELF Hamburg a Tobias Ludwig z Oettinger Autotechnik. S ich pomocou sme zhrnuli najdôležitejšie slabiny posledných piatich generácií modelu 911.

Porsche 911 (997)

Obdobie výroby: 2006 až 2010

výkon: 325 až 620 koní

ceny: od 100 000 BGN.

Svetlomety sa opäť zaoblili, ale technológia zostala do značnej miery nezmenená. Spočiatku model 997 používal pohonné jednotky z modelu 996. Facelift v roku 2008 však priniesol zmenu s úplne prepracovanými motormi s priamym vstrekovaním. Okrem toho dvojspojková prevodovka PDK nahradila pomaly radiacu automatickú prevodovku Tiptronic.

Najmä proti modelom S s ich 3,8-litrovým boxer motorom s výkonom 385 koní nemali konkurenti ako BMW M3 (vtedy s atmosférickým motorom V8 a výkonom 420 koní) šancu v žiadnej disciplíne. Porsche tiež zdokonalilo svoje podnikanie špeciálnymi sériami: vzácne varianty ako Sport Classic, Speedster a GT3 RS 4.0 sa v súčasnosti predávajú za zberateľské ceny až do jedného milióna leva.

Slabé stránky: Expert na OAT Ludwig považuje problémy s piestami za ešte výraznejšie v modeli 997.1. Rovnako ako v prípade modelu 996 sú zapaľovacie cievky tiež ovplyvnené teplom motora a výfukovými plynmi. A kvôli ich nízkemu umiestneniu sú vystavené postriekaniu vozovkou.

Problém s chladiacou kvapalinou sa v modeli 997 zhoršil, pretože existuje ešte viac elektrických spojov, ktoré sú náchylné na koróziu, a teda úniky. Podľa Dennisa Neumanna z 9ELF Hamburg sú nové motory 997.2 (od roku 2008) výrazne spoľahlivejšie. Nie je preto žiadnym tajomstvom, prečo je robustnejší 997.2 na trhu drahší.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Prvá 911 je poslednou kvapkou

Ale tento emocionálny náboj má potenciál viesť k deštruktívnym rozhodnutiam