Toyota GR GT: Uma revista "Testversion" com motor V8 pre Supra-steht pre Tür.
Toyota konečne predstavila svoj pripravovaný superautomobil GR GT – a recept znie viac než sľubne. Je tu však jeden malý háčik magazin de piese auto online.

Čakanie sa skončilo! Toyota predstavila svoje úplne nové superauto – a najlepšou správou je, že GR GT bude poháňané dvojito preplňovaným motorom V8.
Ešte chvíľu potrvá, kým sa model dostane na trh. Hoci na fotografiách vyzerá drsné GR GT už pripravené na sériovú výrobu, japonská automobilka ho stále nazýva prototypom. Produkčná verzia je plánovaná na rok 2027 – takže budeme musieť byť trpezliví. Aby sa očakávania ešte viac zvýšili, Toyota teraz zverejnila údaje o výkone – a tie sľubujú skvelé veci.
650 koní a maximálna rýchlosť viac ako 320 km/h
Väčší brat Supry – a neskorší nástupca legendárneho modelu 2000 GT – bude hybrid. Jeho jadrom je kompletne prepracovaný motor V8 s dvoma turbodúchadlami, ktorému pomáha elektromotor. Toyota dala osemvalcovému motoru s objemom 3998 cm3 všetko, čo mohla, a využila prvky, ako je mazanie so suchou kľukovou skriňou a konfigurácia v tvare V s integrovanými turbodúchadlami. Cieľom je dosiahnuť výkon najmenej 650 koní a maximálny krútiaci moment 850 Nm. Maximálna rýchlosť je viac ako 320 km/h.
Podľa Toyoty majú dáta pre GR GT druhoradé dôležitosť – v popredí je zážitok z jazdy. Každý, kto šoféroval GR Yaris alebo presnejšie GR Supra A90 Final Edition, vie, že Toyota sa vo svojom odbore vyzná. Do vývoja boli zapojené bohaté skúsenosti, a to aj z motoristického športu. A aby sa zdôraznilo, ako blízko má GR GT k motoristickému športu, na okruhu Fuji Speedway sa predstavilo aj zodpovedajúce pretekárske vozidlo GR GT3.
Karbónovo-keramické brzdy a pološmykové kotúče
Späť k cestnej verzii GR GT: nízke ťažisko a vyvážené rozloženie hmotnosti boli pre tím GR veľmi dôležité. Použitý bol hliníkový rám a prvky karosérie vyrobené zo sklolaminátu a uhlíkových vlákien. Cieľová hmotnosť je maximálne 1 750 kilogramov. Vďaka princípu transaxle 8-stupňovej automatickej prevodovky sa u novovyvinutej osemstupňovej prevodovky očakáva rozloženie hmotnosti v pomere 45:55. Komponenty ako karbónovo-keramické brzdy vyvinuté spoločnosťou Brembo a pneumatiky Michelin Sport Cup 2 so špeciálnym označením znejú viac než sľubne.
Dizajn je určite iný. Na fotografiách vyzerá superauto svalnato a široko, ale nie prehnane naladené. Predná časť je predĺžená, priestor pre cestujúcich je umiestnený ďaleko vzadu a v prototype je lakovaný v čiernej farbe, vďaka čomu GT, ktoré je vysoké iba 1,20 metra, vyzerá ešte nižšie. Japonci sa zámerne vzdali pôsobivých spojlerov.
Bez pôsobivého krídla
Cieľom je dosiahnuť funkčnú aerodynamiku, na ktorú bol konzultovaný tím WEC spoločnosti Toyota. Z tohto dôvodu bolo vynechané pevné zadné krídlo. Namiesto toho má GR GT vyčnievajúci spojler nad súvislým svetelným pásom. Štyri výfukové potrubia sú integrované do difúzora a mierne odsadené smerom do stredu. Toyota sľubuje zvuk inšpirovaný pretekárskymi autami.
Interiéru 4,82 metra dlhého a dva metre širokého GT dominuje červená koža a Alcantara. Sedadlá sú podobné ako v GR Supra Final Edition, ale v oblasti sedadiel nie sú tak výrazne kontúrované. Vysoká stredová konzola jemne evokuje atmosféru modelu LFA – čo určite nie je náhoda, keďže spolu s modelmi GR GT a GR GT3 predstavil Lexus aj koncept LFA, ktorý nám dáva nahliadnuť do elektrického nástupcu modelu LFA.
Sériová verzia sa očakáva v roku 2027.
V interiéri modelu GT chýba logo Toyoty. Namiesto toho logo GT zdobí stred koženého volantu s ručičkou v polohe 12 hodín. A napriek všetkým športovým ambíciám by sa nemala prehliadať ani viditeľnosť – veď je to predsa Toyota.
Je škoda, že nás Toyota drží v napätí, pretože aj keď zobrazené auto vyzerá byť pripravené na výrobu, stále je vo fáze testovania. Produkčná verzia Toyoty GR GT sa neočakáva skôr ako v roku 2027, takže čakanie ešte nie je na konci.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: um besiktákert kélő csata fél sekaðurdal kazálát szégő
- 2025-12-04 - Opel GT zo 60. rokov
- 2025-12-03 - Fabiabol verährt um Finomsag
- 2025-12-02 - Kompletné vyhlásenie: "Wollen die beste Tage für 2026 sein?"
- 2025-12-01 - Testovacia trasa: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Fenomenálny Leistung van Nikole Tsolov na Formel 2-Rennserie
- 2025-11-29 - Nikole Tsolovas pôsobivá Ergebnis ermöglicht é ihm, da primaira praça da Formel-2-Zeitmesser-Rennen zu belegen.
- 2025-11-28 - Testovacia trasa: Porsche 911 (997)
- 2025-11-27 - Testovacia trasa: Porsche 911 (996)
- 2025-11-26 - O Luxusmarkt van OMODA está em JAECOO sobre o gemarkeerde Turm gewander











