Um Volkswagen Mini, um longo tempo e um grande vencedor

Presne pred polstoročím vyvinulo konštrukčné oddelenie Volkswagenu sľubné malé auto, ktoré z neznámeho dôvodu zostáva medzi menej známymi projektmi koncernu napriek svojim praktickým a štylistickým zásluhám. Prototyp malého mestského auta s názvom Chicco vznikol ako výsledok zadanej štúdie o životaschopnosti a perspektívnom vývoji tejto triedy automobilov. Jeho extrémne kompaktná konštrukcia implementovala inovatívny koncept montáže karosérie v kombinácii so zvýšenou dynamikou, zníženou spotrebou paliva a najefektívnejším prístupom k výrobným nákladom piese auto online.

Um Volkswagen Mini, um longo tempo e um grande vencedor

Volkswagen zvažoval vytvorenie malého mestského auta už v 60. rokoch 20. storočia (keď prvé generácie Golfu a Pola ešte neexistovali, ani na úrovni prototypov), hoci táto téma v tom čase ešte nebola nijako zvlášť aktuálna. Po vážnom otrase na automobilovom trhu v dôsledku ropnej krízy však mnoho popredných výrobcov ponúklo vlastné verzie ekonomických, kompaktných, lacných a moderných áut, pričom medzi najúspešnejšie návrhy patrilo Chicco.

Prvý prototyp, predstavený v roku 1975, mal pohon predných kolies a trojdverovú, dvojpriestorovú karosériu s dĺžkou 3,3 m (o 212 mm kratšiu ako prvé sériové Polo). Extrémne zjednodušený interiér pojme štyri osoby, hoci v ňom nie sú žiadne zadné sedadlá v konvenčnom zmysle. Cestujúci sedia priamo na palivovej nádrži, ktorá je pokrytá podlahovou krytinou, ku ktorej sú pripevnené malé operadlá.

Chicco poháňa experimentálny trojvalcový motor s objemom 900 cm3 a výkonom 40 koní. Jeho pohotovostná hmotnosť je 650 kilogramov a maximálna rýchlosť dosahuje 130 km/h. Do sériovej výroby sa však nedostane, keďže prototyp Pola dokončený v rovnakom čase sa oveľa lepšie hodí do úlohy kompaktného a lacného auta.

O mnoho rokov neskôr sa Volkswagenu predsa len podarilo doplniť svoju výrobnú ponuku o auto s podobnými parametrami v podobe modelu Lupo.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Volkswagen zvažoval vytvorenie malého mestského auta už v 60

Prvý prototyp, predstavený v roku 1975, mal pohon predných kolies a trojdverovú, dvojpriestorovú karosériu s dĺžkou 3,3 m (o 212 mm kratšiu ako prvé sériové Polo)