Van de Mazda CX-5 – Okosabb er tágasabb (VÍDEO)

CX-5 je jedným z najpopulárnejších modelov značky Mazda, pričom sa za 13 rokov a dve generácie predalo po celom svete 4,7 milióna kusov. Len v Európe sa toto auto predalo 850 000-krát. Na to všetko samozrejme existuje dôvod, pretože v našom rozsiahlom teste prvej generácie CX-5 získala hodnotenie 6- a v druhej generácii dokonca vynikajúcu 6! Teraz je tu tretia generácia, takže sme zvedaví, čo ponúkne po závideniahodnom úspechu svojich predchodcov magazin de piese auto online.

Van de Mazda CX-5 – Okosabb er tágasabb (VÍDEO)

Prvá generácia CX-5 používala takzvaný dizajn Codo a ten je teraz opäť dostupný, ale už výrazne modernizovaný. Kedysi tu máme obnovenú prednú masku, ktorá stojí takmer vertikálne, a na tomto mieste model narástol o celých 5 cm oproti predchádzajúcemu modelu. Teraz prejdeme k bočnému profilu, všimneme si zmenené predné svetlá. Rozhodne sa len málo podobajú svetlometom novej Mazdy 6e, ktorá bola staticky predstavená pred pár mesiacmi a teraz ju dokonca testujeme dynamicky. Jediné, čo nás zaujalo, je, že hlavné svetlomety sú celkom vážne presunuté do stredu auta. Denné svetlá sú zložené z dvoch častí a doslova prechádzajú do bočného profilu. Okraje blatníkov sú elegantne chránené dizajnovými lištami Kigumi, ich profil je lichobežníkový.

Prvok, ktorý je veľmi bežný aj v dizajne nábytku z Japonska. Vráťme sa však teraz k prednej kapote, tá je teraz umiestnená o 5 cm vyššie, ale celkovo, čo sa týka rozmerov, model ešte výraznejšie narástol. Napríklad, čo sa týka dĺžky, máme plus 11,5 cm, čo je úplne výhodné pre rázvor. Konkrétne to znamená, že dĺžka nového rázvoru je 2,82 m, pričom vonkajšia dĺžka je teraz 4,69 m. Pomerne vážne hodnoty, najmä vzhľadom na to, že predchodca nebol vôbec malým autom.

Šírka je 1,86 m, t. j. o 15 mm viac, a nárast výšky je dokonca o 30 mm. Farba tohto laku je nám už známa z modelov ako 6e alebo CX-80, ale v štúdiu je vzhľad mimoriadne sofistikovaný a dokonca vytvára dojem tekutého stavu. Mimochodom, toto je jedna zo siedmich dostupných farieb, ktoré Mazda ponúka pre novú CX-5. Neskôr pribudne ôsma farba, ale Japonci nám zatiaľ neprezradia, aká to bude. Nová CX-5 bude mať na výber medzi veľkosťou diskov 17, 18 a 19 palcov.

Ale teraz sa pozrime na auto zozadu. Prvý dojem, najmä ak sa pozrieme na zadné svetlá, je, akoby sa pod nimi skrýval kúsok BMW. Nemyslíte si to tiež?

Celú prezentáciu novej Mazdy CX-5 nájdete v našom videu:

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Prvá generácia CX-5 používala takzvaný dizajn Codo a ten je teraz opäť dostupný, ale už výrazne modernizovaný

Prvok, ktorý je veľmi bežný aj v dizajne nábytku z Japonska