Vooruitzichten: Ford Focus II – radikálne zmeny
Pozrite si, čo napísal Bulharsko pred 20 rokm magazin piese auto online ieftine.
Všetky dobré veci prichádzajú v troch. Po svojich súperoch – VW a Opli, teraz Ford predvádza svojho nového zástupcu v kompaktnej triede. Vzhľad novej generácie Focusu rozhodne nemožno nazvať prekvapivým – hlavné ťaháky treba hľadať v náraste rozmerov a vnútorných kvalít nového modelu.
V súčasnosti môže kompaktná trieda áut bez problémov konkurovať jesenným zeleninovým stánkom, čo sa týka množstva a rozmanitosti ponúkaného tovaru... Pri bližšom pohľade na túto hojnosť sa však medzi ovocím ľahko nájde tých pár bestsellerov. a zelenina, na ktorej je celý podnik postavený majiteľovi stánku. Ostatné už len prispieva k vytvoreniu pestrej farby, ktorá lahodí oku zákazníka.. Parbriz.
V tomto segmente európskeho automobilového trhu hrajú dominantnú úlohu známe kompaktné trháky VW Golf a Opel Astra, zvyšok sa stará o vytvorenie farebnej mizanscény. Prvá generácia Fordu Focus bola jednou zo sekundárnych postáv v tomto výkone a bola považovaná za podceňovanú s originálnym dizajnom a perfektným dynamickým podvozkom na ceste. Zámerom tvorcov druhého vydania je urobiť z neho atraktívnejšiu ponuku pre masového spotrebiteľa v kompaktnom európskom menu.
Túto úlohu určite uľahčia jednak stále značné úspechy prvej generácie na celom svete (štyri milióny predaných Ford Focus od jej predstavenia v roku 1998), ako aj skutočnosť, že technická platforma Focusu II, ktorý bude debutovať na trhu v pol. -November, už preukázal vážny potenciál v modeloch Ford C-Max, Volvo S40/V50 a Mazda 3.
Vo Focuse nenastanú žiadne výrazné štylistické zmeny
Model bude od začiatku ponúkaný v päť- a trojdverovej verzii hatchback, neskôr sa objaví aj verzia Turnier kombi, vyrábaná v španielskom závode vo Valencii. Verzia sedan, ktorá sa očakáva na trhu budúci rok, zíde z dopravníkov aj v Španielsku. Rovnako ako jeho predchodca, aj Focus II bude skutočným „publicistom“ a bude dostupný na viac ako 80 trhoch po celom svete.
Mimoriadne dôležitý nový model pre spoločnosť Ford bol vyvinutý celkom opatrne a starostlivo z hľadiska štýlu aj technického základu – chýbajú úžasné dizajnové zmeny a technické inovácie, ako napríklad Opel Astra. Je pravda, že predná a zadná časť karosérie sú tvarované po novom, no podobnosti s predchádzajúcim modelom sú natoľko presvedčivé, že možnosť náhody úplne vylučujú. Medzi najvýraznejšie a najpútavejšie prvky patria vypuklé oblúky blatníkov, známe už zo stylingu Mondea, Fiesty, Fusion a C-Mach.
Výrazne sa zvažujúca línia strechy vzadu dodáva Focusu II eleganciu charakteristickú pre športové kupé a zdôrazňuje jeho celkový dynamický vzhľad. Podobne ako pri prvej generácii modelu je rozhodnutie „zarámovať“ zadné sklo do vysokého ľavého a pravého zadného svetelného bloku. Celkový dojem, ktorý nový Focus vyvoláva zvonku aj zvnútra, je masívnosťou, stabilitou a pevnosťou – subjektívny pocit, ktorý inžinieri Fordu ešte umocňujú prísľubom, že karoséria modelu druhej generácie je v tomto smere torzne najodolnejšia. trieda auta. Skutočnosť, že práve prvé vydanie sa v tomto smere stalo akýmsi meradlom, plne vysvetľuje, prečo sa tento osvedčený konštrukčný koncept zachoval aj vo Focuse II. Dočkal sa však poriadneho nárastu rozmerov, s ktorým sa aj nový model Ford poddáva zrýchleniu, ktoré sa v triede deje. Vonkajšia dĺžka (4,34 m) a rázvor (2,64 m) sú rovnaké ako v prípade modelu C-Mach, sú však väčšie ako v prípade Golfu V. Šírka (1,84 m), výška (1,45 m), predná a zväčšili sa aj zadné plochy (vpredu 1 535, vzadu 1 531 mm), vďaka čomu je nový Focus pomerne veľké auto, čo obdivuhodne ilustruje rozťažnosť konceptu „kompaktnej triedy“…
Veľké rozmery znamenajú viac miesta – nielen pre pasažierov, ale aj pre batožinový priestor, ktorý sa vo Focuse II môže tešiť z rekordného objemu 385 litrov na túto triedu. Vodič sedí pohodlne a bezpečne za úhľadne usporiadaným prístrojovým panelom, ktorého materiály a úroveň vyhotovenia znamenajú pokrok spoločnosti Ford v oblasti kvality. Celkovo prešiel interiér oproti predchádzajúcemu modelu citeľným „doladením“ a pôsobí oveľa hodnotnejším dojmom.
Zväčšené rozmery auta však neprinášajú len pozitívne výsledky – podľa šéfa vývoja projektu Focus II Gunnara Herrmanna spôsobovalo správanie prvých prototypov modelu na ceste jeho tímu veľa problémov. špecialistov, keďže sa to veľmi odchyľovalo od želanej extrémne vysokej úrovne. Vďaka cieleným zásahom do modernizácie podvozku sa však postoj nového Focusu nasmeroval želaným smerom a auto naozaj robí česť svojim tvorcom a ponúka pozoruhodnú kombináciu aktívneho správania na ceste a veľmi dobrého komfortu. Na dosiahnutie tejto komplexnej kombinácie bolo potrebné izolovať hnacie ústrojenstvo od karosérie pomocou prídavného rámu a pružných podložiek a ďalej posilniť prednú konštrukciu pridaním priečneho nosníka, poskytujúceho stabilitu v zákrutách.
Medzi prednosti nového Focusu treba spomenúť veľmi dobré opatrenia na odhlučnenie – hrubšie bočné okná, dvojité tesnenie dverí a jemné zmeny aerodynamiky karosérie takmer úplne izolujú priestor pre cestujúcich od všetkého hluku spôsobeného prichádzajúcim prúdom vzduchu, chodom podvozok a kontakt pneumatík s povrchom vozovky. Výsledkom týchto snáh je, že nový Focus je o 100 kilogramov ťažší ako jeho predchodca, no zároveň je takmer o 20 % tichší – to je vážny základ pre realizáciu ambícií Fordu zaujať vedúcu pozíciu v kompaktnej triede aj v tomto smere.
Vo všeobecnosti je schéma komplexného nezávislého viacprvkového zavesenia kolies zadnej nápravy s pozdĺžnymi nosníkmi zachovaná z predchádzajúceho modelu, no vo Focuse II k nej pribudlo známe zo športového Focusu RS, ložisko na dvojitom kĺbovom priečnom stabilizátore, ktoré by malo znížiť bočné nakláňanie karosérie pri dynamickom štýle jazdy v zákrute.
Ponuka motorov nového modelu pozostáva zo štyroch benzínových a dvoch naftových motorov. Najmenšia jednotka má pracovný objem 1,4 litra a výkon 80 koní, nasleduje motor s objemom 1,6 litra a 100 koní, nový 1,6-litrový motor s výkonom 115 koní a technológia Twin Independent Variable Camshaft (systém na zmenu doby otvárania ventilov v rôznych režimoch otáčok zvyšuje účinnosť plnenia valcov a pomáha dosiahnuť lepšie charakteristiky krútiaceho momentu pri súčasnom znížení spotreby paliva) a ponuku agregátov korunuje benzín. motor s pracovným objemom dva litre a výkonom 145 k.
Dieselové motory sú výsledkom spoločnej vývojovej činnosti s PSA Peugeot-Citroën a majú výkon 109 a 136 k. Voliteľne budú oba motory dostupné s filtrom pevných častíc využívajúcim palivovú prísadu, aby spĺňali emisné normy Euro 4.
Tradičné línie interiéru Trend, Sport a Ghia pre modely Ford budú v budúcnosti doplnené o špičkový výkon Titanium. Ford zatiaľ mlčí len o cene nového modelu, no veríme, že „úvodzovky“ zostanú na svojej tradičnej úrovni tesne pod úrovňou Golfu a Astry, čo znamená, že na väčšine európskych trhov bude Focus II začať s cenou, ktorá sa minimálne odchyľuje od sumy 15 000 eur.
Znie to zaujímavo a sľubne. A prečo nie ako dôkaz, že tie najzaujímavejšie postavy v predstavení môžu vzniknúť aj z mizanscén...
- 2024-12-11 - Minden ittok leggyorsabb G-szätnaa tob mint 1000 LE-vel.
- 2024-11-28 - Dinamikus a outra pessoa: mimo verzie Audi Q5 Sportback
- 2024-11-26 - Ele é um Zug, nach Dakarra fährt
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal em carbono karosszériasötttel em Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Na Volvo, o XC90 ativo eo novo motor
- 2024-11-19 - Zmluva o triede Toyota Offroad pre rok 2024 pred SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tob – um Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia
- 2024-11-18 - Brugte combi Puntos fortes e fracos: Seat León ST
- 2024-11-18 - Do toho Ford Courier: ¡af űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)
- 2024-11-17 - Kombi pre Fiat Grande Panda: je to pixel