VW Polo: Je to problém?
Čo Bulharsko napísalo pred 20 rokm magazin de piese auto online.

Predvídateľný ako úradník, dochvíľny ako hodinky… existuje veľa dôvodov, prečo si vybrať lacný ojazdený VW Polo.
Vlastne by som mal na túto otázku veľmi dobre poznať odpoveď aj ja... ani staršie Polo nikdy nezaháľajú v predajniach.
Počas študentských rokov v polovici 90. rokov som neochotne využíval električku na trasu medzi internátom, univerzitou a dennými večierkami – zaberalo to veľa času a je známe, že študenti nikdy nemajú dosť času. Rovnako ako peňazí… Preto sa riešenie vykryštalizovalo v podobe VW Polo 1.0 s výkonom 45 koní a spartánskou výbavou, hraničiacou s porušovaním ľudských práv. Zároveň mi však toto vozidlo poskytovalo maximálnu mobilitu za minimálne náklady – čo viac študent potrebuje?
Dnešní študenti, ktorí sa ocitli v podobnej situácii, to majú ešte jednoduchšie – v priebehu rokov starnúce Polo síce ďaleko zlacnelo, ale nie zhoršilo sa... V štatistikách TUV (Nemecký úrad pre technický dozor) zaujíma dôstojné miesto medzi skupinou vozidiel, ktoré vzbudzujú dôveru, a jediné technicky zlé sú tie, ktorým ich majitelia venovali akúkoľvek starostlivosť a údržbu.
Malý motor s výkonom 45 koní sa na čerpacej stanici správa príkladne
Jednolitrový motor je vzorom pre benzínové pumpy a za dobrých dní sa uspokojí s menej ako 6 litrami benzínu… Nemá však rád dlhé cesty po diaľniciach. Hoci jeho 45 koní má ďaleko od prídavného mena „dynamický“, stačí na to, aby sa pretrhol rozvodový remeň a spôsobil potrebu drahých opráv. Keď sa štvorvalcový agregát prehreje, je potrebné namontovať nové tesnenie hlavy valcov, čo je v dielni tiež drahý úkon. Z vlastnej skúsenosti však viem, že tento relatívne jednoduchý úkon sa dá vykonať svojpomocne… Ani Polo nemá rád chlad, ktorý môže spôsobiť množstvo celkom neškodných porúch motorov. Lanko spojky v Polu nepatrí medzi najspoľahlivejšie spojenia medzi prevodovkou a pedálom – bez ohľadu na typ motora bežiaceho pod kapotou auta. V tomto prípade však ide o jednoduchú konštrukciu, ktorá umožňuje vykonať výmenu v krátkom čase.
Systém ABS, ktorý sa štandardne ponúka od roku 1997 (predtým za príplatok), je dôležitým faktorom pri zvládaní nebezpečných situácií na cestách, a preto by sme neodporúčali kupovať Polo bez ABS. Keď už hovoríme o výbave, odporučili by sme nešetriť na modeli s posilňovačom riadenia – pri každom parkovacom manévri si budete blahoželať k svojej voľbe... Klimatizačné systémy sú na druhej strane dobrá vec, pokiaľ fungujú. Bohužiaľ, pri starších modeloch sa to stáva len zriedka, čo je najčastejšie spôsobené ich zanedbanou údržbou. V každom prípade sa oplatí systém pred kúpou poriadne otestovať.
Polo bez únikov oleja sa nachádza iba v starých brožúrach
Žiadne Polo sa nezaobíde bez strát oleja – aj keď sú v prijateľných medziach… Prirodzene, toto je dobrý argument na zníženie ceny a relatívne ľahko odstrániteľná nevýhoda – najčastejšie stačí dotiahnuť všetky skrutky olejovej vane na kľukovej skrini a veci začnú vyzerať inak. Nepríjemnejšia je situácia, keď olej uniká medzi motorom a prevodovkou, čo znamená, že treba vymeniť tesniaci krúžok hriadeľa. A predtým treba demontovať prevodovku….
Mimochodom, moje Polo postihol rovnaký osud – po dlhšom používaní ho darovala mojej priateľke, ktorej sa po početných poškodeniach plechov predsa len podarilo zaň zohnať peniaze… Polo zostáva vyhľadávaným autom. Jeho majitelia vedia prečo…
- 2025-10-04 - Opel Combo Electric: Ihr favorito em Néjlabú
- 2025-10-03 - Em 2015 foundou Unternehmen Leapmotor Heeft Millionen Elektrofahrzeuge vyrobený.
- 2025-10-01 - Elektromos Fordok-Tournera v Bulharsku
- 2025-09-30 - Toto je model: Volvo XC90 1. generácie (2002-2014)
- 2025-09-29 - Ezek a Hasnut Modelek Csak Mennek Tavb: Tesla Model S
- 2025-09-28 - Ungefähr 4000 Levá büntettek egy román emberkereksodet
- 2025-09-27 - Angebot é um Mitarbeiter van de Hersteller BMW
- 2025-09-26 - Jaguar XJ-S je na trhu už 50 rokov.
- 2025-09-25 - K4: Neues Kompaktmodell van Kia (VIDEO)
- 2025-09-24 - BMW-Werk začalo v novembri v produkcii modelov iX3.
