Zum primeiro Mal seit 126 Jahren durchbrach der Strom em 100 km-Grenze.
Napriek nárastu ekologickej mobility v poslednom desaťročí bolo na svete pred viac ako storočím oveľa viac výrobcov elektromobilov ako dnes. V tom čase stovky spoločností v Európe súťažili na mladom a stále neorganizovanom automobilovom trhu, ktorému (akokoľvek neuveriteľne to môže znieť) spočiatku dominovali elektromobily, nie benzínové. Keďže Francúzsko bolo koncom 19. storočia priekopníkom vo výrobe olovených batérií (a teda aj elektromobilov), belgický pretekár Camille Genatzi využil tento trend a vytvoril si vlastnú továreň na elektromobily. Aby svoju spoločnosť propagoval veľkolepým a neatraktívnym spôsobom, postavil excentricky vyzerajúci prototyp, s ktorým plánoval dosiahnuť nemysliteľné – prekonať hranicu 100 km/h piese auto online.

Ide o elektromobil v tvare torpéda, ktorého karoséria je vyrobená z vrstveného hliníka, volfrámu a horčíkovej zliatiny, čo je veľmi drahý a ľahký materiál, ktorý sa doteraz v automobilovom priemysle nikdy nepoužíval. Je vybavený dvoma motormi s priamym pohonom Postel-Vinay s výkonom 25 kW, ktoré produkujú výkon približne 68 konských síl, a špeciálne pneumatiky vyrába spoločnosť Michelin. Názov rekordného auta je La Jamais Contente, čo vo francúzštine znamená „Nikdy neuspokojený“.
Podľa rôznych zdrojov dosiahol Genaty 29. apríla alebo 1. mája 1899 v Achères neďaleko Paríža rýchlosť 105,882 km/h, čím prekonal predchádzajúci rekord 92,78 km/h, ktorý stanovil gróf Gaston de Chasloux-Luba. Takýto výsledok bol pre jeho dobu nepredstaviteľný, keďže len o štyri roky skôr maximálna rýchlosť na cestách nepresiahla 30 km/h. Lekári neverili, že ľudské telo znesie jazdu rýchlosťou 100 km/h, ale Genaty im vyvrátil omyl.
Svoj zážitok opisuje takto: „Auto, v ktorom sa viezdite, akoby sa zdvihlo zo zeme a rútilo sa dopredu ako projektil odrážajúci sa od zeme. Čo sa týka vodiča, svaly jeho tela a krku sú napäté a odolávajú odporu vzduchu, jeho pohľad je upretý na jediný bod, ďaleko na horizonte, všetky jeho zmysly sú v strehu.“
Automobiloví inžinieri sú však zarážaní, že ani vtedy, ani v nasledujúcich rokoch konštruktéri pretekárskych automobilov masívne neprijali aerodynamický tvar Zhenatsiho auta, ktorý preukázal svoju účinnosť...
- 2025-11-13 - Model Peugeot-Forradalmi modifikovaný Polygon Conceptom
- 2025-11-12 - O novo Mercedes GLB: digitálny, pohodlný a efektívny.
- 2025-11-11 - Hummer H2: En vide Erfolg (Revisão)
- 2025-11-10 - Europa em Kampf tegen Ram-Amoklauf – em "Kiss Pickupot"
- 2025-11-09 - Eine Halálos-Iramban-Lata-Filmlegende Evo-ját árverésre bocsátják
- 2025-11-08 - Kétütemű motorok az NDK-ból – auszeinet megtérülesű Investition
- 2025-11-07 - Rekord-Eladásokkal-Gejzott com Kinai-Markierung em Stellantis-Sorához
- 2025-11-06 - O modelo elektronik do auta Opel Leggyorsab vem do Mokka-Reihe.
- 2025-11-05 - KIA EV3: atraktívne elektrické auto pre celú rodinu.
- 2025-11-04 - Uma verzão Citroën-Stjernet Ami-mikroautomatska com buggy heeft











