¡Jetzt "AUDI" com logo! Você tem um Gyungonek gehad negativo?
Prekvapenie v Audi: predstavením nového konceptu elektrického štúdia E z Ingolstadtu ohlasujú upustenie od loga so štyrmi prstencami. Dôvody piese auto Audi online ieftine.

Ako ľudia poznajú Audi? Čoskoro to nebude na štyroch kruhoch – alebo aspoň v Číne. Audi tam predstavilo novú elektrickú značku. Výrazné logo so štyrmi krúžkami je preč a autá hovoria jednoducho AUDI (veľkými písmenami).
Z Ingolstadtu pracujú na AUDI spolu s čínskym koncernom SAIC. Prvý model by sa mal objaviť už v roku 2025. Show car – elektrický Sportback – nám udáva smer budúcich troch modelov v strednej a vyššej triede.
Chýbajú typické značky Audi
Štúdio sa volá E concept. Typické znaky Audi ako maska chladiča Singleframe tu absentujú. Nebyť osvetleného nápisu AUDI, človek by si myslel, že je to auto Lucid.
Concept E je 4 870 mm dlhý, 1 990 mm široký, 1 460 mm vysoký a má rázvor 2 950 mm. Dva úzke štvorcové svetelné bloky na každej strane slúžia ako svetlomety – pravdepodobne maticové LED svetlá. Svetelný podpis dotvára štvorcový rám medzi prednými svetlometmi a nárazníkom, ktorý tvorí veľa filigránových LED bodiek. Dizajn osvetlenia vzadu je v rovnakom štýle, aj keď mierne upravený, s extrémne úzkymi zadnými svetlami.
Interiér je čistý a priestranný. 4K displej zaberá celú šírku palubnej dosky. Na druhý pohľad si všimneme čierny prvok, ktorý je integrovaný do stredu prístrojovej dosky. Toto je asistent AUDI, avatar AI. Funkcie auta je možné ovládať dotykom a hlasovými príkazmi. Novinkou je dotykový pás s dvoma otočnými spínačmi na stredovej konzole. Okrem hlasového ovládania, dotyku a niekoľkých tlačidiel pracuje informačno-zábavný systém aj s rozpoznávaním tváre.
Štúdio má 775 koní.
Pohon sa javí ako pripravený na sériovú výrobu. Výstavné auto je vybavené pohonom všetkých štyroch kolies (jeden elektromotor na nápravu). Výkon sústavy je značný, 570 kW. (775 koní). Preto šprint na 100 km/h trvá len 3,6 sekundy.
Aby bol aj napriek vysokému výkonu zaistený primeraný dojazd, bola zvolená batéria s kapacitou 100 kWh. Keďže je však čínske meranie dojazdu mimoriadne optimistické, továrenská špecifikácia nad 700 kilometrov je skôr nereálna.
Vďaka 800-voltovému systému nebudú prestávky nabíjania trvať príliš dlho. Zatiaľ nie je známe, ako dlho trvá nabitie batérie pomocou rýchlonabíjačky. Nabitie 370 kilometrov trvá desať minút (podľa čínskeho dojazdového cyklu).
Či AUDI priláka v Číne nových zákazníkov aj bez štyroch prsteňov, sa uvidí. S týmto dizajnovým jazykom z Ingolstadtu riskujú, že budú jedným z mnohých. Pretože konkurencia výkonných áut strednej a vyššej triedy s technológiou rýchleho nabíjania nie je malá.
- 2025-11-01 - Um Verdensmaster van auto-elektronik-auto
- 2025-10-31 - Progresszív hirulikus ütközők – in der Geheimwaffe von Citroën
- 2025-10-30 - ETF MT-240: De grote Muldenkipper-Szlovéniaából-Gizúrá
- 2025-10-29 - Projekt výroby Golfu GTI
- 2025-10-28 - Lancia ECV2: Ik ben niet geschäft
- 2025-10-27 - Biotassád v laku
- 2025-10-26 - 95,9 Prozent stroj um Porsche-Gewinn aus
- 2025-10-25 - Spotreba paliva Audi 100 TDI je iba 1,76 litra.
- 2025-10-24 - Mal posso esperar pelo lindo ano com o tempo
- 2025-10-23 - KS-80: nový model lendario Zündapp











