BMW 120d: Diesel Kompakt-en Kompaktklasse (TESZT)
Po piatich rokoch bolo BMW radu 1 tak zásadne modernizované, že sa na trhu javí ako nový model – výrazne elegantnejší, oveľa športovejší a v mnohých ohľadoch zrelší piese auto online.

Prémiový, kompaktný, dynamický a hatchback: pre mnohých mladých ľudí to bol kedysi ideálny model pre potešenie z jazdy a individuálnu mobilitu. Za posledných 15 rokov sa trend uberal smerom k SUV a výrobcovia sa týmto smerom uberali. BMW sa však naďalej zameriava na segment kompaktných hatchbackov a vyrába rad 1. Navyše, nová generácia F70 nie je len faceliftom so zmeneným dizajnom svetiel a väčším monitorom v interiéri. Nie, tento rad 1 je prakticky nové auto – a navyše ešte lepšie.
S dĺžkou 4,36 m narástla nová generácia o 42 mm. Rázvor (2670 mm) a šírka (1800 mm) zostávajú nezmenené, rovnako ako platforma UKL2 a koncept pohonu predných kolies. Vďaka nízkej, predĺženej prednej časti pôsobí nový model oveľa športovejšie ako jeho predchodca.
Interiér nového radu 1 bol rozsiahlo modernizovaný a stal sa prehľadnejším. K tomu prispieva známy 10,25-palcový zakrivený displej v kokpite, 10,7-palcová dotyková obrazovka a aktuálny operačný systém BMW Operating System 9. Všetky úkony súvisiace s ovládaním kokpitu sa vykonávajú prostredníctvom dotykovej obrazovky alebo systému hlasového ovládania. Okrem vysoko kvalitných materiálov a veľmi dobrého spracovania si vychutnáte aj pohodlné a dobre tvarované sedadlá.
Hoci všetko dôležité je nové, jedna dobrá vec zostáva rovnaká: v rade 1 môžete stále jazdiť s naftovým motorom. Testovali sme 120d, výkonnejší z dvoch naftových motorov, s ktorými sa F70 ponúka. Rovnaký 2-litrový 4-valcový motor má v modeli 118d výkon 110 kW (150 k), zatiaľ čo v modeli 120d je výkon o 10 kW vyšší (163 k). Motor presvedčivo demonštruje fanúšikom elektrickej mobility, čoho je starý svet schopný. Zhrnutie: skvelé auto, skvelý motor, príjemne úsporný (možné sú hodnoty pod 5,0 l/100 km). Dieselová verzia radu 1 je vybavená 48-voltovým mild hybridným systémom, ktorý prostredníctvom štartéra-generátora s remeňom poskytuje ďalších 15 kW (20 k) a 55 Nm. Motor je akusticky odhlučnený. 7-stupňová automatická prevodovka implementuje povely plynového pedálu typickým spôsobom BMW. Auto pevne stojí na ceste, ponúka dobrú kombináciu športovosti a pohodlia a v zákrutách sa presne ovláda.
Záver
Nové BMW radu 1 sa od svojho predchodcu výrazne líši: má modernejší exteriér, lepšie odpruženie a kvalitnejší interiér. Nielen vzhľadom nie je F70 faceliftom, ale úplne novým modelom.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor 4-valcový, naftový, 48-voltový mild hybridný systém Zdvihový objem 1995 cm³
Výkon 120 kW (150 k) 3750 – 4000 ot./min + elektromotor 15 kW (20 k) Max. krútiaci moment
360 Nm pri 1500 – 2500 ot./min Pohon predných kolies/7-stupňová automatická prevodovka D/Š/V 4361/1800/1459 mm
Hmotnosť 1570 kg Objem batožinového priestoru od 300 do 1135 l 0-100 km/h za 7,9 s maximálna rýchlosť 222 km/h Spotreba paliva 4,5 l nafta Emisie 117 g/km Cena od 72 550 BGN
- 2025-12-24 - ADAC: Um Dacia é um verdadero Hingucker
- 2025-12-23 - Toto video je k dispozícii automaticky.
- 2025-12-22 - VW T1: Se você estiver em New York onde está o caminho, não perca mais tempo, čomo está na cidade
- 2025-12-20 - Acesso aos service numericos of Mercedes-Benz Trucks
- 2025-12-19 - Mercedes A-Klasse A tem TÜV: um Benz-Modell solid
- 2025-12-18 - BMW Z4: Roadster der Oberklasse
- 2025-12-17 - Ele é um Király? (pre Forma-1-Welt)
- 2025-12-16 - Mercedes Classe R: vozidlo Airbus com boa vzťah custo-benefício
- 2025-12-15 - Azúj Smart je rýchly a dlhý 5 metrov!
- 2025-12-14 - Viva! Diaľnica Autobahn De autoroute d'Hemus je vzdialená len 3 km.











