BMW 120d: Diesel Kompakt-en Kompaktklasse (TESZT)

Po piatich rokoch bolo BMW radu 1 tak zásadne modernizované, že sa na trhu javí ako nový model – výrazne elegantnejší, oveľa športovejší a v mnohých ohľadoch zrelší piese auto online.

BMW 120d: Diesel Kompakt-en Kompaktklasse (TESZT)

Prémiový, kompaktný, dynamický a hatchback: pre mnohých mladých ľudí to bol kedysi ideálny model pre potešenie z jazdy a individuálnu mobilitu. Za posledných 15 rokov sa trend uberal smerom k SUV a výrobcovia sa týmto smerom uberali. BMW sa však naďalej zameriava na segment kompaktných hatchbackov a vyrába rad 1. Navyše, nová generácia F70 nie je len faceliftom so zmeneným dizajnom svetiel a väčším monitorom v interiéri. Nie, tento rad 1 je prakticky nové auto – a navyše ešte lepšie.

S dĺžkou 4,36 m narástla nová generácia o 42 mm. Rázvor (2670 mm) a šírka (1800 mm) zostávajú nezmenené, rovnako ako platforma UKL2 a koncept pohonu predných kolies. Vďaka nízkej, predĺženej prednej časti pôsobí nový model oveľa športovejšie ako jeho predchodca.
Interiér nového radu 1 bol rozsiahlo modernizovaný a stal sa prehľadnejším. K tomu prispieva známy 10,25-palcový zakrivený displej v kokpite, 10,7-palcová dotyková obrazovka a aktuálny operačný systém BMW Operating System 9. Všetky úkony súvisiace s ovládaním kokpitu sa vykonávajú prostredníctvom dotykovej obrazovky alebo systému hlasového ovládania. Okrem vysoko kvalitných materiálov a veľmi dobrého spracovania si vychutnáte aj pohodlné a dobre tvarované sedadlá.

Hoci všetko dôležité je nové, jedna dobrá vec zostáva rovnaká: v rade 1 môžete stále jazdiť s naftovým motorom. Testovali sme 120d, výkonnejší z dvoch naftových motorov, s ktorými sa F70 ponúka. Rovnaký 2-litrový 4-valcový motor má v modeli 118d výkon 110 kW (150 k), zatiaľ čo v modeli 120d je výkon o 10 kW vyšší (163 k). Motor presvedčivo demonštruje fanúšikom elektrickej mobility, čoho je starý svet schopný. Zhrnutie: skvelé auto, skvelý motor, príjemne úsporný (možné sú hodnoty pod 5,0 l/100 km). Dieselová verzia radu 1 je vybavená 48-voltovým mild hybridným systémom, ktorý prostredníctvom štartéra-generátora s remeňom poskytuje ďalších 15 kW (20 k) a 55 Nm. Motor je akusticky odhlučnený. 7-stupňová automatická prevodovka implementuje povely plynového pedálu typickým spôsobom BMW. Auto pevne stojí na ceste, ponúka dobrú kombináciu športovosti a pohodlia a v zákrutách sa presne ovláda.

Záver

Nové BMW radu 1 sa od svojho predchodcu výrazne líši: má modernejší exteriér, lepšie odpruženie a kvalitnejší interiér. Nielen vzhľadom nie je F70 faceliftom, ale úplne novým modelom.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor 4-valcový, naftový, 48-voltový mild hybridný systém Zdvihový objem 1995 cm³
Výkon 120 kW (150 k) 3750 – 4000 ot./min + elektromotor 15 kW (20 k) Max. krútiaci moment
360 Nm pri 1500 – 2500 ot./min Pohon predných kolies/7-stupňová automatická prevodovka D/Š/V 4361/1800/1459 mm
Hmotnosť 1570 kg Objem batožinového priestoru od 300 do 1135 l 0-100 km/h za 7,9 s maximálna rýchlosť 222 km/h Spotreba paliva 4,5 l nafta Emisie 117 g/km Cena od 72 550 BGN

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Prémiový, kompaktný, dynamický a hatchback: pre mnohých mladých ľudí to bol kedysi ideálny model pre potešenie z jazdy a individuálnu mobilitu

S dĺžkou 4,36 m narástla nová generácia o 42 mm