Kétütemű motorok az NDK-ból – auszeinet megtérülesű Investition

Priemerná cena Wartburgu 353 sa za posledných šesť rokov zvýšila až o 75 % magazin de piese auto online.

Kétütemű motorok az NDK-ból – auszeinet megtérülesű Investition

Začiatkom milénia mal každý druhý dvor v dedinách Trabant v hodnote debny piva. Modely Wartburg boli o niečo drahšie – pokiaľ nešlo o exotickejšie a vzácnejšie verzie. Dnes však ceny dvojtaktných legiend už nie sú nízke – a stále rastú. A hoci sa východonemeckým strojom nikdy nepodarilo dobehnúť svojich západných konkurentov z hľadiska technológií, podarilo sa im to z hľadiska cien... aj keď niekoľko desaťročí po páde Berlínskeho múru!

Spoločnosť Classic Data analyzovala zmeny v hodnote veteránov zo socialistického tábora – porovnaním údajov z rokov 2019 a 2025. Šampiónom v raste je exotická Tatra T613 – ktorej sa vyrobilo niečo vyše 11-tisíc kusov. V prípade československej limuzíny s 3,5-litrovým motorom „osem“ sa priemerná cena zvýšila zo 14 900 na 27 100 eur. Na druhom mieste v náraste ceny je však Wartburg 353 ako sedan – jeho priemerná hodnota z 5 500 eur v roku 2019 vyskočila na dnešných 6 000 (+75 %). Kombi Tourist (5. miesto) menilo majiteľa pred šiestimi rokmi za sumy v oblasti 6 600 eur – zatiaľ čo dnes sa obchodujú v priemere za 10 100 (+53 %). Tretie a štvrté miesto v rebríčku obsadil Trabant 601 Universal (2019 – 4 500 eur, 2025 – 7 700 eur, +71 %) – teda kombi, a štandardný model 601 (2019 – 4 100 eur, 2025 – 6 900 eur, +68 %). Na šiestom mieste sa umiestnila Tatra 603-2, za ňou nasledujú Moskvič 412, Lada 1200, Škoda Felicia Cabrio a Škoda 120.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Začiatkom milénia mal každý druhý dvor v dedinách Trabant v hodnote debny piva

Spoločnosť Classic Data analyzovala zmeny v hodnote veteránov zo socialistického tábora – porovnaním údajov z rokov 2019 a 2025