Mercedes F600 Hygenius – Projeto Híbrido

Pozrite sa, čo Bulharsko napísalo pred 20 rokm piese auto online.

Mercedes F600 Hygenius – Projeto Híbrido

Mercedes mal určite niečo na mysli, keď na autosalóne v Tokiu, hlavnom meste v súčasnosti najpriemyselnejšieho národa z hľadiska hybridnej technológie, predstavil svoj vývojový projekt F600. Ide o to, že ak prijmeme Toyotu Prius a Hondu IMA ako auto zajtrajška, potom prototyp zo Stuttgartu načrtáva ďalšiu fázu jeho vývoja. Podľa tvorcov experimentálneho stroja by pohonná jednotka mohla dosiahnuť zrelosť vhodnú pre sériovú výrobu už v roku 2012. Do dvojpodlažnej sendvičovej konštrukcie je zabudovaná vodíková nádrž, podobne ako v triede A, ktorá zásobuje systém palivových článkov umiestnený pod kapotou F600, ktorého rozmery sú približne o 40 % menšie ako u existujúcich vývojov. Elektrina uvoľnená počas riadenej chemickej reakcie v palivových článkoch medzi vodíkom z nádrže a kyslíkom zo vzduchu zase poháňa elektromotor integrovaný do zadnej hnacej nápravy, ktorý dosahuje maximálny výkon 115 koní a maximálny krútiaci moment 350 Nm.

S priemernou spotrebou 3,2 l vodíka na 100 km dokáže Hygenius na jedno nabitie prejsť 400 km. V režime brzdenia pracuje spomínaný elektromotor ako generátor a dodáva prebytočnú energiu do efektívnej lítium-iónovej batérie. Vo všeobecnosti je schéma pohonu F600 podobná ako u dnešných hybridov – systém palivových článkov a batéria dodávajú energiu samostatne alebo spoločne v závislosti od jazdného režimu vozidla a optimálneho riadenia tokov energie v danom okamihu. Novinkou je možnosť nabíjať palivové články, ktoré sú nečinné, keď je vozidlo zaparkované v garáži. V prípade potreby môžu prevziať úlohu úplne ekologickej elektrárne na výrobu elektriny pre domácnosť, pretože ich výkon 66 kW dokáže bez problémov plne pokryť potreby niekoľkých domácností.

Rozloženie interiéru Hygeniusu je tiež pomerne zaujímavé. Vďaka vysokej streche, podobne ako v dodávkach, a možnosti pozdĺžneho aj priečneho posunu sedadiel hraničí priestrannosť kabíny s luxusnými limuzínami, a to aj napriek tomu, že vonkajšie rozmery prototypu sú porovnateľné s rozmermi zástupcov európskej kompaktnej triedy.

Autodiely AutoPower
Autodiely AutoPower

Mercedes mal určite niečo na mysli, keď na autosalóne v Tokiu, hlavnom meste v súčasnosti najpriemyselnejšieho národa z hľadiska hybridnej technológie, predstavil svoj vývojový projekt F600

S priemernou spotrebou 3,2 l vodíka na 100 km dokáže Hygenius na jedno nabitie prejsť 400 km