Peru s výkonom 265 koní.
Toto napísalo Bulharsko pred 20 rokm magazin de piese auto online.

Najmenší model BMW sa stáva najvýkonnejším zástupcom kompaktnej triedy.
Odpoveď na otázku, či BMW prekročilo hranicu rozumu, trápi nielen Bavorov... Nepretečie „agregát“ po naliatí troch litrov pracovného objemu, rozložených v šiestich hrnčekoch usporiadaných v rade?
Situácia naozaj znie dramaticky… Inžinierom BMW by sa malo zablahoželať k vytvoreniu akéhosi akustického majstrovského diela, pretože motor 130i nezvoní jemne, ale vyráža dych silnými basmi z dvoch chrómových koncoviek športového výfukového systému. Implantácia veľkého motora do malého BMW si nepochybne zaslúži gratuláciu – krok, po ktorom fanúšikovia značky dlho túžili. Veď spojenie medzi autami s modro-bielou vrtuľou v znaku a radovým šesťvalcovým motorom je rovnako tradičné a nerozlučné ako spojenie medzi Mníchovom a októbrovými pivnými slávnosťami…
Pridaním 265 koňového agregátu do ponuky Bavori opäť uviedli veci na svoje miesto a oslobodili „jednotku“ od starostí, ktoré jej doteraz spôsobovali ambiciózne exempláre ako Golf GTI a Alfa GTA V6. Špeciálne upravený motor 330i (o sedem koní silnejší ako v „trojke“) je momentálne najvýkonnejší v kompaktnej triede a cenou sa 130i orientuje na konkurenčné Audi A3 3.2. Pohonná jednotka „jednotky“ dosahuje svoj maximálny krútiaci moment 315 Nm medzi 2500 a 4000 otáčkami za minútu.
Rýchlosť modelu 130i je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Tento rozsah je pomerne široký a rozhodne nepatrí medzi silné stránky modelu. Skutočný výkon modelu 130i sa prejaví pri 7 000 otáčkach za minútu, ktoré sa dosiahnu s ľahkosťou a po ktorých sa začína červená zóna otáčkomera.
Pocit je veľmi podobný ako pri jazde na motorke a
a odpruženie modelu 130i sa správa s úprimnosťou charakteristickou pre pretekárske dvojkolesové stroje – športový podvozok vyvinutý špecialistami spoločnosti „M GmbH“ vodiča riadne informuje o nerovnostiach na ceste, o ktorých existencii napríklad majitelia luxusných limuzín ani netušia...
BMW 130i prechádza zákrutami s pokojom seriózneho športového auta a nezastaviteľne sa rúti vpred, až kým nedosiahne tradičný limit 250 km/h, po ktorom „elektronické opraty“ začnú obmedzovať výkon motora. Vo verzii M inžinieri BMW skrátili dráhu radiacej páky medzi jednotlivými prevodovými stupňami, čo umožnilo rýchlejšie radenie z jedného prevodového stupňa na druhý.
Záverom možno povedať, že najvýkonnejším „agregátom“ je určite úplne vydarený model, ktorého 265 koní určite viac zaťažuje psychiku neskúseného vodiča ako techniku auta, ktorú možno len ťažko vyviesť z miery. Nuž, pohár rozumu vždy pretečie, ale takýto scenár sa do popredia dostane až s príchodom zatiaľ hypotetického Ml s výkonom cez 300 koní. …
- 2025-11-20 - Mercedes F600 Hygenius – Projeto Híbrido
- 2025-11-19 - Systém BlueCruise bol vyvinutý s cieľom poskytnúť čo najlepší zážitok pre vodiča aj spolujazdca vo vozidle.
- 2025-11-18 - Négyütemű Rumen – um Bugatti maior
- 2025-11-17 - Audi Shooting Brake: Kábel je kábel TT s Avantalom...
- 2025-11-15 - Minimálna platba za Audi Q3 Bulharsko, 84 sekúnd pred finále.
- 2025-11-14 - Zum primeiro Mal seit 126 Jahren durchbrach der Strom em 100 km-Grenze.
- 2025-11-13 - Model Peugeot-Forradalmi modifikovaný Polygon Conceptom
- 2025-11-12 - O novo Mercedes GLB: digitálny, pohodlný a efektívny.
- 2025-11-11 - Hummer H2: En vide Erfolg (Revisão)
- 2025-11-10 - Europa em Kampf tegen Ram-Amoklauf – em "Kiss Pickupot"











