Renault Clio: tu nagy ahhoz, hogy kíssi legende...
Čo Bulharsko napísalo pred 20 rokm piese auto online.

...A príliš malý na to, aby bol veľký. S dĺžkou takmer 4 m sa nové Clio nachádza presne medzi dvoma triedami.
3,99… Znie to ako reklamná ponuka s nízkou cenou, ale v praxi je 3,99 na malé auto dosť vysoká hodnota. S dĺžkou 3,99 m bude nové Clio, ktoré sa na trhu objaví v septembri, najväčšie spomedzi malých. Aspoň v centimetroch…
VW Polo je o 9 cm kratšie, Nissan Micra o 28 cm a v porovnaní s predchodcom narástol Clio III o 22 cm. Aký je účel tohto rastu, ktorý posúva Clio na hranicu medzi triedami? S dĺžkou takmer 4 m je príliš veľké na malú triedu, ale príliš malé na to, aby sa dalo zaradiť medzi kompaktné…
Základná verzia bude mať motor s výkonom 75 koní a cenu okolo 13 000 eur.
V ponuke Renaultu však Clio ideálne zaplní medzeru medzi Modusom (3,79) a Meganom (4,21). Toto miesto v hierarchii spoločnosti sa samozrejme prejaví aj na cene nového modelu, ktorá bude pravdepodobne začínať na 13 000 eurách za benzínovú verziu s výkonom 75 koní. Ďalšími motormi v ponuke Clio III budú dva benzínové agregáty s výkonom 98 a 112 koní, ako aj tri 1,5-litrové dieselové motory (s výkonom 68, 86 a 106 koní).
Dizajn nového Clia pôsobí v porovnaní s inými nedávnymi produktmi Renault dosť konzervatívne. Na karosérii nie sú žiadne prekvapivé záhyby, žiadne extravagantné línie a krivky, nie je badateľná ani stopa po duchu avantgardného Vel Satis alebo ukončeného Avantime. Stratégia zdržanlivosti pokračuje aj vo vnútri kabíny. Stredová konzola je prevzatá z Mégane a riadi sa filozofiou, že tvar každého tlačidla by mal naznačovať, na čo slúži to posledné. Systém Handsfree Entry & Drive [bezkľúčový prístupový systém a štartovanie čipovou kartou] bude teraz pre Clio k dispozícii za príplatok.
Vo vyššej úrovni výbavy „Dynamique“ sú ovládacie prvky, ovládače klimatizácie, radiaca páka a vetracie otvory originálne zdobené. Tie sa nastavujú pomocou guľovitého zariadenia pripomínajúceho činnosť počítačového trackballu.
Vďaka zväčšenému rázvoru (2,58 m) majú cestujúci dostatok miesta na hlavu aj nohy. Skladanie zadných sedadiel v novom modeli Renault nie je nijako zvlášť originálne – vodorovné časti sa postavia hore a operadlá ležia na podlahe a tvoria rovnú plochu. Na podlahe kufra (z 288 na 1038 l) vyčnieva iba jedna lišta, ktorá by mala zastaviť ťažké predmety v prípade náhleho brzdenia alebo nárazu – veď aj v 3,99 m dlhom minivane môžu byť výkonnejšie, než by si niekto prial…
- 2025-12-09 - Renault 25
- 2025-12-08 - Kreative Auftritt in der Polnischen Gesellschaft: Fiat 126P a Polonez-Mikroskop
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: Uma revista "Testversion" com motor V8 pre Supra-steht pre Tür.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: um besiktákert kélő csata fél sekaðurdal kazálát szégő
- 2025-12-04 - Opel GT zo 60. rokov
- 2025-12-03 - Fabiabol verährt um Finomsag
- 2025-12-02 - Kompletné vyhlásenie: "Wollen die beste Tage für 2026 sein?"
- 2025-12-01 - Testovacia trasa: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Fenomenálny Leistung van Nikole Tsolov na Formel 2-Rennserie
- 2025-11-29 - Nikole Tsolovas pôsobivá Ergebnis ermöglicht é ihm, da primaira praça da Formel-2-Zeitmesser-Rennen zu belegen.











